Paras maali sisärappusiin?

Maalaus ja varsinkin maalit jakavat mielipiteitä ja ansaitsevat oman osion
Vastaa Viestiin
audiopoika
Jäsen
Jäsen

Paras maali sisärappusiin?

Viesti Kirjoittaja audiopoika »

Mikä on paras maali rappusiin? Tarkoituksena uusia sisärappuset, jotka lakattua mäntyä.
TrRmT
Jäsen
Jäsen

Re: Paras maali sisärappusiin?

Viesti Kirjoittaja TrRmT »

Minä käytin Teknoflooria portaisiin, mutta yhtä hyvin ois voinu maalata vaikka Betoluxillakin (sillä vetäsin lattiat).
gretheline
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://villabahnhugel.blogspot.fi/

Viesti Kirjoittaja gretheline »

Minä maalasin portaita koemielessä sekä Permolla että Betolux Akvalla, joista ensinmainittu eli Permo on kestänyt paremmin kulutusta. Maalia on yksi kerros vanhan maalin päällä ja maalaamisesta on vasta pari kuukautta aikaa. Betolux Akvalla maalatuissa portaissa näkyy jo kolhuja ja pieniä lohkeamia, Permolla maalatuissa ei ole naarmuakaan. Portaita ovat päivittäin kulkeneet minä, lukuisat kesävieraat ja 4kpl noin 60-kiloisia nelijalkaisia perheenjäseniä. Kannatan siis Permoa.
"...ja hänen kaikkein salaisin unelmansa oli omenapuu."
-Tove Jansson

RMT 1955-'57, 110/185m2, puu & ekosähkö
tessu

Viesti Kirjoittaja tessu »

Permo se onkin lattiamaalia ja sillä meilläkin maalattiin aikoinaan paljonkin ja kyllä se sillonkin pysy!
Petsamo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Petsamo »

Permoa yläkerrassa ja Betoluxia alakerrassa ja portaissa. Mun ääni menee perinteiselle Betoluxille, Permo kulunut nopeasti pois.
gretheline
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://villabahnhugel.blogspot.fi/

Viesti Kirjoittaja gretheline »

Petsamo kirjoitti:Permoa yläkerrassa ja Betoluxia alakerrassa ja portaissa. Mun ääni menee perinteiselle Betoluxille, Permo kulunut nopeasti pois.
Kuinka vanhat nuo maalipinnat teillä on, ja mitä niiden alta löytyy?

Olen Betoluxista kuullut että se oli hyvä maali mutta koostumus nykyään eri eikä kestä enää niin hyvin. Minulla on tuolla joku monta monituista vuotta vanha pieni purkki Betoluxia, jotain ikivanhaa Sadolinin puulattiallekin sopivaa maalia, sitten on tänä vuonna ostettua Teknoflooria, ja tämän vuotista Permoa ja Betolux Akvaa samoin tältä vuodelta. Mietin jotta maksaisikohan vaivaa ostaa vielä uutta Betoluxia ja kokeilla kaikkia rinnakkain, siinähän sen näkisi.

Ainakaan tuo Betolux Akva ei vastaa hypetystä vaan on kestänyt meidän huushollissa jopa huonommin kuin uskalsin edes pelätä, ounastelin nimittäin sellaista huonoimmillaan 6kk huoltomaalausväliä mutta ei tuo kestä siistinä ja helposti siivottavana edes neljää kuukautta. Akvaan päädyin koska pinta oli jo maalattua ja Akva kuulemma sopii minkä tahansa vanhan maalipinnan päälle, myös betonille ja sillä on tarkoitus maalata kellarin portaikon askelmat, koemielessä tosiaan maalasin sillä myös puuportaita ja kuistin lattian joka on maalattua kovalevyä, ja kolhuja ja naarmuja ja lohkeamia maalipinnassa on jo nyt vaikka pohjatyöt tein niin huolella oppikirjan mukaan kuin suinkin ja se on juurikin se Betolux Akva joka irtoaa alempien maalikerrosten päältä. Permon kanssa näin ei ole käynyt vaan se Permolla maalattu pinta on edelleen kuin vasta maalattu.
"...ja hänen kaikkein salaisin unelmansa oli omenapuu."
-Tove Jansson

RMT 1955-'57, 110/185m2, puu & ekosähkö
Petsamo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Petsamo »

Kuinka vanhat nuo maalipinnat teillä on, ja mitä niiden alta löytyy?

Hinkkasin käsittämättömällä vaivalla vanhat lattiat puhtaalle puulle, eli ei vanhoja maaleja alla. Mökillä vedin toistakymmentä vuotta sitten betoluxin suoraan (todella) vanhan lattiamaalin päälle. Hyvin on pysynyt, vaikka mökin kosteusvaihtulut ovat melkoisia. Yläkerran huoneessa on yhden talven asumisen jälkeen permo aika kulahtanut, samoin sukulaismiehen talossa, jossa lattiat vedettiin permolla. Betoluxin akvaa en ole käyttänyt vaan maalannut kaasunaamari päässä normaalia betoluxia. Permo lienee kuitenkin varmempi valinta vanhan öljymaalin päälle.
Vastaa Viestiin