Pitäis tehdä portaiden yläpään valu ja suursäkistä on jonkin verran jäljellä. Jos joudun hakemaan kesken valun lähikaupasta lisää betonia niin voinko otta esim lakan betonin s100 kun suursäkki on weberin s100? Voiko siis eri valmistajien s100 betonia sekoittaa keskenään?
Tosi vaikee laskea menekkiä tarkasti ja en tiedä tarkkaa määrää paljonko on suursäkissä jäljellä.
voiko eri valmistajien betoneita sekoittaa?
Re: voiko eri valmistajien betoneita sekoittaa?
S100 taitaa olla kaikilla toimijoilla kutakuinkin samaa tavaraa sisällöltään, itse olen joskus pieniin valuihin eri toimittajien kamaa sekoittanut. Nyt tuskin on mistään kriittisestä valusta kyse. Tämä siis ilman todellista tietoa asiasta perustuu lähinnä oletukseen että 4 euroa maksava säkkiin ei juuri laiteta kuin ne pakolliset aineet.
Ilman teoreettista tietämystä olen sotkenut eri valmistajien S100 pusseja eikä siitä mitään ongelmia ole tullut.
Kuistin sokkelin uusinnassa, kun ylimmäinen osuus piti tehdä painevaluna vähän hankalasti niin kaadoin viimeiseksi 20-30 litraa juotosbetonia tavallisen S100:n perään täytön varmistamiseksi. Pieni väriero vaan näkyy siinä missä aine vaihtuu.
Tietenkään mitään kannatinpalkkia ei kannata tällä reseptillä lähteä kokeilemaan.
Kuistin sokkelin uusinnassa, kun ylimmäinen osuus piti tehdä painevaluna vähän hankalasti niin kaadoin viimeiseksi 20-30 litraa juotosbetonia tavallisen S100:n perään täytön varmistamiseksi. Pieni väriero vaan näkyy siinä missä aine vaihtuu.
Tietenkään mitään kannatinpalkkia ei kannata tällä reseptillä lähteä kokeilemaan.
Viimeksi muokannut Juha_P, Ti Elo 07, 2012 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onhan noita betonkeja sekoteltu ja sitten se maamiehen erikoinen eli kaikki lattiatasoitteet ja laastinjämät mitä on niin sekaan vaan ja hyvin rokkaa
Mitään kovin kantavia tosiaan ei kannata noin tehdä mutta tosiaan perusbetoneja voi mun mielestä huoletta sekoitella..
Mitään kovin kantavia tosiaan ei kannata noin tehdä mutta tosiaan perusbetoneja voi mun mielestä huoletta sekoitella..
-
Mäki-Tuomola
- Jäsen

Värieron takia kannattaa siis sen suursäkin loppuvaiheessa tehdä vähän jauhomixtuuraa.
Sisustuskirvesmies ja maatalon isäntä.