Kuinka tehdään kaadot?

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
taiski
Jäsen
Jäsen

Kuinka tehdään kaadot?

Viesti Kirjoittaja taiski »

Alan olla siinä vaiheessa wessaremontissa että pian pitäisi päättää laitanko lattian kaksinkertaisesta lattiakipsilevystä vai betonista. Edellistä puoltaa lähinnä "lyhyt kuivumisaika". Jos betonista tekee 10 cm paksun niin eikös siinä mene n. 10 viikkoa ennen kuin pääsee laatoittamaan?

Toisekseen mietityttää kaatojen tekeminen reunoilta kohti lattiakaivoa. Lattia-ala ei ole kummoinenkaan 120cm x 270cm. Mutta kun ei ole koskaan kaatoja tehnyt eikä mistään näytä löytyvän oikein ohjeitakaan. Jossain kirjassa ainoastaan mainittiin että joko naulojen tai puurimojen avulla onnistuu. Kannattaakohan edes itse yrittää vai meneekö sanomiseksi?

Osaava tehnee kaadot suoraan betonivaluun, mutta noviisimpi jälkikäteen? Kipsilevyyn teko taitaa vastata tuota jälkikäteen tehtyä.

Onko ohjeita?
rak46
Jäsen
Jäsen

Re: Kuinka tehdään kaadot?

Viesti Kirjoittaja rak46 »

Itse tekisin tuon esim. vetonit 6000, siitä on helppo tehdä kaadot, on työstöaikaa sopivasti sekä kuivumisaika paljon betonia lyhyempi. Itse yleensä ensin ajan johonkin seinään korkoon lattian ja siitä sopivalla linjarilla kaivolle kaadot, hierto päälle. En välttämättä tekisi ensimmäistä kaatovalua itsekseni, menee pian tasoituksiin rahaa.
Herwanni
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Herwanni »

jos oikeasti kiire tai pikaseen pitää saada niin pikalattiamassalla vaan ja kaadot suoraan valuun..näin neuvoo kirvesmies...jos ei hirveesti kokemusta ole pikamassasta niin hommaat jonku kaverin siihen levittään ja ite vain sekoitat koko ajan uutta satsia...näin selviät helpoimmalla ja lyhyellä kuivumisajalla.... http://www.taloon.com/pikalattiamassa-2 ... -56sfqe/dp jos halvemmalla pitää päästä niin normi kuivabetonilla ja kaadot suoraan valuun....
Lerssinen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

"viistonninen" on kanssa pätevää värkkiä kaatojen tekoon :-D
http://www.e-weber.fi/lattiat/weber-opa ... -5000.html

Itse käytän tuota lähes kaikkeen, vaikka ohjeessa ei lue niin onnistuu lähes "nollata" tuolla värkillä..

Kuva
Tuossa menossa työsauma että pääsee kopista poiskin :mrgreen:
Vastaa Viestiin