Mitä muuttopalkkioksi?
Mitä muuttopalkkioksi?
Mitäs immeiset on "maksaneet" muuttoavusta kun on muuttamaan jouduttu. Periaatteessa kyseessä on tutut kaverit talkooperiaatteella, mutta kyllähän jotain pitää korvata. Ei tietysti mitään rahallisesti älyttömiä. Kantajia + kuski tulis olemaan jotain 5-10 tyyppiä.
Millainen korvaus oli, kun muutto on ollut omalla kohdallanne? Tai mitä ootte saaneet kun olette itse olleet apuna?
Millainen korvaus oli, kun muutto on ollut omalla kohdallanne? Tai mitä ootte saaneet kun olette itse olleet apuna?
ikämajaRajamäki
Meillä on ollu perinteisesti hirveä jätkäporukka tekemässä mun muuttoja. Muuttokeikat meille on ollu kohtuullisen suosittuja koska paikanpäällä on ollut olutta/siideriä, jonkinverran kirkasta ja sitten lopuksi pizzatarjoilu. Toki kun kämppä on saatu kuntoon niin tuparit booleineen ja pikkupurtavineen on tarjottu. Keino havaittiin hyväksi joskus 6-7 vuotta sitten kun ensimmäinen kunnon muutto osu meille. Sitten jos porukka onkin ei-niin-juoman perään voi keksiminen olla hieman vaikeampaa. Vegejengikään ei pakosti liikahda pelkästään ukumuku-pizzalla. Onneksi itsellä on kavereita joiden suu ei ole tuohesta 
- maanma
- Moderaattori

Kahvinkeitin pitää viedä ekana pakkaamattomana.
Pizzaa ja kokista tarpeen mukaan kertakäyttömukeista.
Ja kaiken pitää olla jo alusta asti mietitty mihin viedään.
Ja sitten kun homma on ohi niin saunotaan ja syödään pastat ja makkarat sekä otetaan koppa jotain. Tämän jälkijutun voinee hoitaa myös parilla viinipullolla tai lahjakortilla.
Pizzaa ja kokista tarpeen mukaan kertakäyttömukeista.
Ja kaiken pitää olla jo alusta asti mietitty mihin viedään.
Ja sitten kun homma on ohi niin saunotaan ja syödään pastat ja makkarat sekä otetaan koppa jotain. Tämän jälkijutun voinee hoitaa myös parilla viinipullolla tai lahjakortilla.
No jos talkooporukassa on motoristikavereitasi, niin tietäähän sen mikä heille (yleensä) maistuu...
Omissa muutoissani on tarjolla ollut muuttohommien jälkeen olutta ja pizzaa. Toisinaan on selvitty ilman pizzaakin.
Jos kyseessä tosiaan kavereitasi, niin ovat varmasti tyytyväisiä juotavaan ja pikkupurtavaan. Kun oon ite ollu auttamassa, niin en ole koskaan rahaa kehdannu ees aatella saavani muuttoavusta...Auton lainaajalle tietenkin bensa/naftarahat.
Ja hei; ihan tosissaan.. Mulle kävi kerran niin että kun lupauduin "tunkiksi" yhden vanhan parin muuttourakkaan kärryineni vaikka omatkin hommat kaatu niskaan, niin sitten kun saavun paikalle täysi henki päällä tyyliin "tässä ei sit koko lauantai mene", niin siellä on vielä hyllyt ja senkit täynnä kirjaa ja lasia yms yms!!
Ei helv.. Sitä **tutusta ei rahalla korvaa.. Eläkeläisiä joilla ois ollu noin 6kk aikaa pakkailla kamojaan kunnolla - mutta ei.. Sitte kuskailet epämääräisiä kippoja ja kuppeja sylillisittäin kun laatikot loppuu tietty heti kättelyssä.. Ja sit tarjotaan kahvia kun oot pari tuntia siinä kiukun voimalla hikoillu..
...kyllä keskiolutta väheksytään aivan suotta energian lähteenä..
Eli pähkinänkuoressa (kuten edelläkin on kyllä jo mainittu - mutta kertaus on.....):
- Kaikki kunnolla pakattuna.
- Kaikille perillä paikka tiedossa.
- Kylmää olutta
..niin jos sitten vielä jälkeenpäin pizzaa saa niin se menee jo luksuksen puolelle.. Ja mitä rahaan tulee, niin itse mieluummin otan sen lämpimän kiitoksen ja hyvän mielen siitä että oon kaveria jeesannut (lue. kaveri on palveluksen velkaa
) kuin jonkun "ryppysen kakskymppisen"..
Eli pähkinänkuoressa (kuten edelläkin on kyllä jo mainittu - mutta kertaus on.....):
- Kaikki kunnolla pakattuna.
- Kaikille perillä paikka tiedossa.
- Kylmää olutta
..niin jos sitten vielä jälkeenpäin pizzaa saa niin se menee jo luksuksen puolelle.. Ja mitä rahaan tulee, niin itse mieluummin otan sen lämpimän kiitoksen ja hyvän mielen siitä että oon kaveria jeesannut (lue. kaveri on palveluksen velkaa
Muutosta löpinää
Terps.
Justiisa muuttaneena (asuttu 6vkoa), tipsejä omasta muutosta:
Sellanen nyrkkisääntö että yks muuttolaatikko / muutettavan kämpän neliömetri. KAIKKI pakattuna valmiiksi, siis KAIKKI! (pakkaamine sylettää ku o iha into piukassa valmis halaamaan pesukonetta ja sen 40kg betonipainoo!), ja mahdollisimman paljon maailman parhaan keksinnön eli pyörän avuksi-/hyväksikäyttöä, eli nokkakärryt tai kahdet, ramppeja eli luiskia, rullakoita (n.10kpl), ja tietysti umpikorinen keskikokoinen/kaksiakselinen mielellään ilmajousitettu kuorma-auto jossa PERÄLAUTANOSTIN!
ja sitte pari-kolme-neljä frendii
ja keikan jälkee bissee+pizzaa niipaljo ku äijät jaksaa vetää, ja tiätty jos on niin muuttobastu!
eipä siinä rahaa oo koskaa kukaa pyytänny tai tarjonnu äijille, muuttolaatikot, rullakot yms. ja kuorma-auton kulut tietysti tulee..
´cause there is no such thing as a free lunch
t:stadissa liikaa muuttanu+roudannu
p.s omat releet meni kahdessa kuormassa siinä umpikuorkissa, lodjut ekassa ja isot kalusteet tokassa
Justiisa muuttaneena (asuttu 6vkoa), tipsejä omasta muutosta:
Sellanen nyrkkisääntö että yks muuttolaatikko / muutettavan kämpän neliömetri. KAIKKI pakattuna valmiiksi, siis KAIKKI! (pakkaamine sylettää ku o iha into piukassa valmis halaamaan pesukonetta ja sen 40kg betonipainoo!), ja mahdollisimman paljon maailman parhaan keksinnön eli pyörän avuksi-/hyväksikäyttöä, eli nokkakärryt tai kahdet, ramppeja eli luiskia, rullakoita (n.10kpl), ja tietysti umpikorinen keskikokoinen/kaksiakselinen mielellään ilmajousitettu kuorma-auto jossa PERÄLAUTANOSTIN!
ja sitte pari-kolme-neljä frendii
ja keikan jälkee bissee+pizzaa niipaljo ku äijät jaksaa vetää, ja tiätty jos on niin muuttobastu!
eipä siinä rahaa oo koskaa kukaa pyytänny tai tarjonnu äijille, muuttolaatikot, rullakot yms. ja kuorma-auton kulut tietysti tulee..
´cause there is no such thing as a free lunch
t:stadissa liikaa muuttanu+roudannu
p.s omat releet meni kahdessa kuormassa siinä umpikuorkissa, lodjut ekassa ja isot kalusteet tokassa
If I had to explain, You would not understand
Tää on hyvä pointti. Lupauduin muutama vuosi sitten avuksi vaimon tädille: "Kun sinullahan on se peräkärry niin voitko tulla muuttamaan tavarat Riihimäeltä Lahteen" Onneksi otin töistä ison pakettiauton. Kämpässä oli muutama laatikko pakattuna, kaapit täynnä tavaraa, ei laatikoita, ei isoja muovisäkkejä, vain kaksi höperöä mummoaToppo kirjoitti:Ja hei; ihan tosissaan.. Mulle kävi kerran niin että kun lupauduin "tunkiksi" yhden vanhan parin muuttourakkaan kärryineni vaikka omatkin hommat kaatu niskaan, niin sitten kun saavun paikalle täysi henki päällä tyyliin "tässä ei sit koko lauantai mene", niin siellä on vielä hyllyt ja senkit täynnä kirjaa ja lasia yms yms!!Ei helv.. Sitä **tutusta ei rahalla korvaa.. Eläkeläisiä joilla ois ollu noin 6kk aikaa pakkailla kamojaan kunnolla - mutta ei.. Sitte kuskailet epämääräisiä kippoja ja kuppeja sylillisittäin kun laatikot loppuu tietty heti kättelyssä.. Ja sit tarjotaan kahvia kun oot pari tuntia siinä kiukun voimalla hikoillu..
...kyllä keskiolutta väheksytään aivan suotta energian lähteenä..
No etukäteen pakkaaminenhan on aivan itsestäänselvyys. Mulla on työn puolesta "pääsy" lainaamaan sellaisia sopivia muuttolaatikoita. Ja niihin pakataan ihan kaikki, kun ne vielä pinoutuu näppärästi ilman että tavarat painuu. Vaimo oli vielä sitä mieltä, että voihan "ton ja ton" pahvilaatikonkin hyödyntää, mutta aika tylysti ilmoitin sille, että vain yhdenlaista laatikkoa liikkuu tässä muutossa. Meillä on vielä silleen ruhtinaallinen tilanne, että pari viikkoa on aikaa pakkailla ennen sitä "isoa muuttopäivää".
Ja perälaudalla varustettu umpikuormuri plus ammattitaitonen kuski on käytössä. Kyllä itse muuton osalta homma on aika selvää pässinlihaa.
Pizzaa meinaan väsätä kolme-neljä pellillistä ite. Oon siinä hommassa aika hyvä vaikka ite sanonkin. Ja limusta & oluesta ei tule pula, siitä pidän huolen. Saunaakin pitää harkita, se kun on tulevassa kodossa semmoinen oikea puusauna...
Kiitoksia neuvoista kaikille!
Ja perälaudalla varustettu umpikuormuri plus ammattitaitonen kuski on käytössä. Kyllä itse muuton osalta homma on aika selvää pässinlihaa.
Pizzaa meinaan väsätä kolme-neljä pellillistä ite. Oon siinä hommassa aika hyvä vaikka ite sanonkin. Ja limusta & oluesta ei tule pula, siitä pidän huolen. Saunaakin pitää harkita, se kun on tulevassa kodossa semmoinen oikea puusauna...
Kiitoksia neuvoista kaikille!
ikämajaRajamäki