Rintamamiestalon uusi keittiö?
Rintamamiestalon uusi keittiö?
Moi! Olemme vihdoinkin saamassa uuteen vanhaan taloomme uuden keittiön. RMT- tyyliin ikkunat ovat aika matalalla, mikä vähentää pienehkön keititön tilaa entisestään. Onko joku keksinyt hyvän ratkaisun "ongelmaan" eli siihen, että tasoja / alakaappeja on vaikea mahduttaa keittiöön, jossa ikkuna alkaa jo vajaan 80 sentin korkeudelta?
Keittiön ikkunat matalalla
Meillä ilmeni sama ongelma tilatessamme uusia keittiökalusteita eli vanhat tasot ovat 85 sentissä juuri keittiön sivulla olevien ikkunoiden vuoksi. Ikkunaremontin yhteydessä tilattiin seitsämän senttiä pienemmät korkeudeltaan olevat ikkunat siihen paikkaan ja nyt kun uudet keittiön kalusteet saapuvat tulevaisuudessa, ovat ikkunan aukeamisongelmat pois suljettu näillä toimenpiteillä
Vaikeampi onkin ottaa kantaa jos ei ole tarvetta uusia ikkunoita niin miten ongelman saisi pois suljettua. Ammattitaitoisella keittiömyyjällä pitäisi olla ehdotuksia valmiina kyseiseen ongelmaan kalusteiden eri mallivaihtoehtojen kautta , koska nykyinen tasojen standardi on 90 cm mutta tietenkin riippuu emännästä kuinka korkeat tasot hän haluaa. Itse olen n. 30 cm pidempi kuin vanha emäntä joten nykyiset standardit sopivat paremmin minulle.
Onnea ongelmanratkaisuun!
Vaikeampi onkin ottaa kantaa jos ei ole tarvetta uusia ikkunoita niin miten ongelman saisi pois suljettua. Ammattitaitoisella keittiömyyjällä pitäisi olla ehdotuksia valmiina kyseiseen ongelmaan kalusteiden eri mallivaihtoehtojen kautta , koska nykyinen tasojen standardi on 90 cm mutta tietenkin riippuu emännästä kuinka korkeat tasot hän haluaa. Itse olen n. 30 cm pidempi kuin vanha emäntä joten nykyiset standardit sopivat paremmin minulle.
Onnea ongelmanratkaisuun!
Hmm... Mahdoitko koskaan saada kuvia otetuksi? Kiinnostaisi koska sama ongelma on täälläkin. Tosin ei se ainoa ongelma ole, niitä riittää. Ongelmia siis.Ari kirjoitti:Laitan kuvan miten meillä ratkaistiin vastaava ongelma. Pitää ensin siivota keittiö kuvausta varten, mutta palaan asiaan.
Edit: taitaa jäädä tuo kuvien ottaminen lähemmäs joulua... Kuvat on kuitenkin tulossa :D
- maanma
- Moderaattori

Tasoja lisää
Meillä on tehty jo nykyiseen ja edellisen kämpän keittiöön leiden päälle nostettava leivontataso öljyttävästä täyspuusta. Tässä voi leipoa ja kohottaa pullat (kun liettä ei tarvitse).
Sivusokkelit on auki ja niissä pari välihyllyä leikkuulaudoille ja tääle liesitasolle. Edellisessl kämpässä liesitason levy oli jääkaapin alla (kaapin alla hahlossa), kun meillä oli jääkaappi kaapissa ja alasokkelin tilalla teräsjalat.
Sivusokkelit on auki ja niissä pari välihyllyä leikkuulaudoille ja tääle liesitasolle. Edellisessl kämpässä liesitason levy oli jääkaapin alla (kaapin alla hahlossa), kun meillä oli jääkaappi kaapissa ja alasokkelin tilalla teräsjalat.