savun hajua!

Rintamamiestaloista ja muusta
Carovarium
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://Carovarium.blogspot.com
Viesti:

savun hajua!

Viesti Kirjoittaja Carovarium »

alkoi eilen illalla ja oli oikeen paha nyt kun heräsin. hajua on vaan keittiössä ja olohuoneessa, jossa on avotakka.

pellit on kiinni ja takkaa on viimeks käytetty kolmisen päivää sitten. johtuneeko sitten vaihtuneesta säästä vai onko mulla välikatto parhaillaan ilmiliekeissä?
Kiwikasa.
Jäsen
Jäsen

Re: savun hajua!

Viesti Kirjoittaja Kiwikasa. »

Jos jotain tuollasta epäilee niin kannattaa pyytää vaikka palomiehet käymään... :shock:
Ei se mene kuin elokuvissa...
Kulmala
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kulmala »

Sähköpalo? Joku jatkoroikka kärtsää?
Ehkä ammattilaiset voisi olla hyvä vaihtoehto...
Jäsen
Viesti:

hui. no mä nyt soitin. hämmentävän kauan saa jonottaa häkessä...

**update**

kävivät ja menivät. mitään syytä ei löytynyt mutta epäilivät että hormi imee ilmaa sisälle ja siitä haju tulee. koska meillä on palanu proppuja ja vanhoja johtoja on vielä siellä täällä niin käskivät seurata ja soittaa uudestaan jos haju pahenee... että tässä sitä nyt sit ollaan ja ihmetellään.
Viimeksi muokannut Carovarium, Ma Joulu 31, 2012 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KariFS
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Kiwikasa. kirjoitti:Jos jotain tuollasta epäilee niin kannattaa pyytää vaikka palomiehet käymään... :shock:
Ellei jopa sitten lähde kävelemään talon ympäri että tuleeko jostain räystään alta savua. Kelien muuttuessa kyllä hormit joskus vetää vääräänkin suuntaan, haju on yleensä hieman erilainen kuin "oikean" savun haju.

Kerro Carovarium sitten kuinka kävi.
Kari

"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
Carovarium
Jäsen
Jäsen
Viesti:

KariFS kirjoitti:
Kiwikasa. kirjoitti:Jos jotain tuollasta epäilee niin kannattaa pyytää vaikka palomiehet käymään... :shock:
Ellei jopa sitten lähde kävelemään talon ympäri että tuleeko jostain räystään alta savua. Kelien muuttuessa kyllä hormit joskus vetää vääräänkin suuntaan, haju on yleensä hieman erilainen kuin "oikean" savun haju.

Kerro Carovarium sitten kuinka kävi.
just tuota ne epäili. mutta hyvä että kävivät mä oon niin pelokas mitä palojuttuihin tulee voin hetkeks lakata stressaamasta. :)
Kiwikasa.
Jäsen
Jäsen

Hyvähän se on ,että oli "turha" käynti. Eipähän tarvi miettiä, että palaako talo vai ei...
Niin ja tuskin sinua siitä moittivat, että soitit ja olit huolissasi.
Carovarium
Jäsen
Jäsen
Viesti:

mä syytinki teitä :D
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: www.suorakon.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oto Hascak »

Löytyykös kämpästä minkään valtakunnan palovaroittimia? Nekin saattavat jatkossa ehkä jotakin kertoa siitä, että onko tulipaloa vaiko nou. :-)
Rakennuskonservaattori, restaurointirakentaja ja restaurointikisälli
http://www.suorakon.com
Kiwikasa.
Jäsen
Jäsen

Carovarium kirjoitti:mä syytinki teitä :D
Ihan oikein. :wink:
Carovarium
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Oto Hascak kirjoitti:Löytyykös kämpästä minkään valtakunnan palovaroittimia? Nekin saattavat jatkossa ehkä jotakin kertoa siitä, että onko tulipaloa vaiko nou. :-)
löytyy löytyy ja yks häkävaroitinkin. mut ainahan niitäki vois lisää olla. palotikkaat puuttuu mut ei puutu kauaa.
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja nummentie 434 »

Mulla tulee savun -tai oikeastaan noen haju sisään, jos pidän eteisessä ovea auki kylmään vinttiin. En tiedä mitä kautta tuloilma silloin kulkee, mutta haju on kyllä aika vahva.
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
Vtec-Mies
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Vtec-Mies »

Carovarium kirjoitti:alkoi eilen illalla ja oli oikeen paha nyt kun heräsin. hajua on vaan keittiössä ja olohuoneessa, jossa on avotakka.

pellit on kiinni ja takkaa on viimeks käytetty kolmisen päivää sitten. johtuneeko sitten vaihtuneesta säästä vai onko mulla välikatto parhaillaan ilmiliekeissä?
Kyllä johtuu säästä. :-D Kolme päivää sitten kun olet lämmittänyt, eli pellit kiinni, niin sulkupellistä ylöspäin hormi on jo aikas kylmä. Vaikka on näin lämmin ilma talvi ilma (n. +2 astetta), niin kannattaa lämmittää joka toinen päivä vähintään, tai jättää pelli auki ja "hukata" lämpöä hieman, niin hormin kanavansisäpinta pysyy about saman lämpöisenä kuin ilma sisällä. pellillä voi säätää manuaalisti ilman virtausta jos on just takkaa lämmitetty.
Itse lämmitän puolikaspesällisen takassa myös kesäisin silloin tällöin tukahduttavan kuumalla ilmalla ja jätän pellin auki, on paljon parempi ilma sisällä kun hormi tuuppaa sisäkösteaa ilmaa pihalle. Perustelut: Onhan sitä ennen vanhaan käytetty puuhellaa ympäri talven ruuan valmistamiseen, eikä ihmiset ole sisälle kuumaan kuukahtaneet.

Varmaan vihreät sekopäät sekoaa tätä lukiessa :twisted:

Ai niin, siitä tulikin mieleen... kiitos taas ympäristöministeriölle turhista lisäkuluista tänä vuonna 2013 asukkaille, jotka myyvät taloaan. Vai että pitää taas palkata joku "asiantuntija " "laskemaan" jokin E-f__kin-luku. Tämähän on ollut jo perinteisesti tehty kiinteistöä myytäessä kiinteistömyyjän toimesta myynti-ilmoituksessa lämmitymuoto kohdasssa (siis suuntaa antavana+ sähköt tietty). Kyllä E-luvut on ihmisen omassa päätännässä riippuen siitä kuinka lämpöisenä torppaansa pitää. Koska alkaa kapina... :evil:

Joka tapauksessa.. HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!! viini
Laadun Tae, Älä Urakointia Muualta Hae!.. Tee siis ihan ite!
Markku&Rintsikka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Markku&Rintsikka »

E-luvut on pahasta rintsikassa ja ruuassa
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
Carovarium
Jäsen
Jäsen
Viesti:

mitenhän kallis se sitten olis se tarkastaja? mun mielestä kellään ei oo oikeutta sanoa että "sun täytyy nyt maksaa tää kun laki niin määrää" koska silloin se ei oo oma päätös. periaatteessa.

mutta tuskin se niin paljoa maksaa etteikö se kannattais. jos tulos on hyvä niin sillä sais talon myytyä suht helposti. ehkä menetetyn rahan sais jopa hinnassa takasi. jos se on huono niin talon ostaa ne jotka paskat välittää. ja niitä riittää.
Vastaa Viestiin