ok, kiitos neuvosta tekstin lainaamiseeen.
Eli siis en olisi joutunut maksamaan sitä summaa vaikka olisin kieltäytynyt ostamasta? Kävin nimittäin puhelinkeskustelua sen välittäjän kanssa joku pvä ennen pankkiin menoa ja olin sitämieltä etten ota sitä koska mielestäni siinä oli ja on liikaa laitettavaa. Sanoin siinä että "en myöskään halua maksaa siitä jos kieltäydyn" niin välittäjä sanoi vaan että "..eeiii..se talon myyntihinta on jo nyt halpa" . Oletin että otettava se on vaikka ei nyt sitten tunnukkaan siltä että " onni asuu omakotitalossa" .
Tarjouksen tekemisestä/vastatarjous
Re: Tarjouksen tekemisestä/vastatarjous
Et olis joutunut maksamaan sopimusakkoa, näistä ei kukaan täysipäinen lähde käräjöimään sen verran tilkittyjä ovat ennakkotapaukset. (Huom. mikäli on kiinteistökauppa jossa myydään maata, ja kaupanvahvistaja kaupantekotilaisuudessa). Kehottasin välttämään kyseistä välittäjää/firmaa, se on ainoa mitä enää voi tehdä.ponneton kirjoitti:ok, kiitos neuvosta tekstin lainaamiseeen.
Eli siis en olisi joutunut maksamaan sitä summaa vaikka olisin kieltäytynyt ostamasta? Kävin nimittäin puhelinkeskustelua sen välittäjän kanssa joku pvä ennen pankkiin menoa ja olin sitämieltä etten ota sitä koska mielestäni siinä oli ja on liikaa laitettavaa. Sanoin siinä että "en myöskään halua maksaa siitä jos kieltäydyn" niin välittäjä sanoi vaan että "..eeiii..se talon myyntihinta on jo nyt halpa" . Oletin että otettava se on vaikka ei nyt sitten tunnukkaan siltä että " onni asuu omakotitalossa" .
Re: Tarjouksen tekemisestä/vastatarjous
Entäs jos vuokratontti?
Re: Tarjouksen tekemisestä/vastatarjous
Vuokratontin kohdalla kyse ei ole kiinteistökaupasta, vaan tilanne muistuttaa enemmänkin irtaimen kauppaa. Ei kaupanvahvistuksia jne.
-
Pietu-Petteri
- Jäsen

- Viestit: 131
- Liittynyt: Ma Elo 20, 2012 11:58
- Paikkakunta: Kemijärvi
- Kotisivu: http://nahkuriprojekti.blogspot.fi/
- Viesti:
Re: Tarjouksen tekemisestä/vastatarjous
Minun käsittääkseni kaupan voi perua ilman kustannuksia jos ei ole maksanut käsirahaa tai tarjouksessa ei ole ollut käsirahasitoumusta. Myyjä voi toki käräjöidä siitä että kaupan perumisesta on aiheutunut jotain kustannuksia joita pitäisi korvata. Vaikka käsirahan olisi maksanutkin, siitäkin menettää vain 50 %.ponneton kirjoitti:ok, kiitos neuvosta tekstin lainaamiseeen.
Eli siis en olisi joutunut maksamaan sitä summaa vaikka olisin kieltäytynyt ostamasta? Kävin nimittäin puhelinkeskustelua sen välittäjän kanssa joku pvä ennen pankkiin menoa ja olin sitämieltä etten ota sitä koska mielestäni siinä oli ja on liikaa laitettavaa. Sanoin siinä että "en myöskään halua maksaa siitä jos kieltäydyn" niin välittäjä sanoi vaan että "..eeiii..se talon myyntihinta on jo nyt halpa" . Oletin että otettava se on vaikka ei nyt sitten tunnukkaan siltä että " onni asuu omakotitalossa" .
Viime kesäisissä asuntokaupoissa sain tarjouksen jossa ei ollut käsiraha tai sitoumusta käsirahan maksuun. Purkavana ehtona oli rahoitusneuvottelut pankissa. Pankki suostui antamaan lainan ostajalle ja sovittiin kaupanteko hetki. Asuntomme poistettiin myynnistä. Kaupantekoa edeltävänä päivänä ostaja ilmoitti että pankki on antanut lainasitoumuksen tismalleen asunnon hintaa vastaavalle summalle, eikä heillä ole varaa maksaa varainsiirtoveroa eikä muita kaupantekoon liittyviä kustannuksia ja pankki ei anna lisää rahaa. Vituttihan se, mutta kun ei voi pakottaa ostamaan niin minkä teet.
Tarinaa elämästä: http://nahkurinorsilla.blogspot.fi/

