Tarjouksen tekemisestä/vastatarjous

Juuri ostanut rintamamiestalon? Aikeissa hankkia rintamamiestalo? Mitä pitäisi ottaa huomioon?
ponneton
Jäsen
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: To Joulu 06, 2012 3:22
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Tarjouksen tekemisestä/vastatarjous

Viesti Kirjoittaja ponneton »

ok, kiitos neuvosta tekstin lainaamiseeen.
Eli siis en olisi joutunut maksamaan sitä summaa vaikka olisin kieltäytynyt ostamasta? Kävin nimittäin puhelinkeskustelua sen välittäjän kanssa joku pvä ennen pankkiin menoa ja olin sitämieltä etten ota sitä koska mielestäni siinä oli ja on liikaa laitettavaa. Sanoin siinä että "en myöskään halua maksaa siitä jos kieltäydyn" niin välittäjä sanoi vaan että "..eeiii..se talon myyntihinta on jo nyt halpa" . Oletin että otettava se on vaikka ei nyt sitten tunnukkaan siltä että " onni asuu omakotitalossa" .
Avatar
matrismik
Jäsen
Jäsen
Viestit: 492
Liittynyt: Su Huhti 18, 2010 20:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tarjouksen tekemisestä/vastatarjous

Viesti Kirjoittaja matrismik »

ponneton kirjoitti:ok, kiitos neuvosta tekstin lainaamiseeen.
Eli siis en olisi joutunut maksamaan sitä summaa vaikka olisin kieltäytynyt ostamasta? Kävin nimittäin puhelinkeskustelua sen välittäjän kanssa joku pvä ennen pankkiin menoa ja olin sitämieltä etten ota sitä koska mielestäni siinä oli ja on liikaa laitettavaa. Sanoin siinä että "en myöskään halua maksaa siitä jos kieltäydyn" niin välittäjä sanoi vaan että "..eeiii..se talon myyntihinta on jo nyt halpa" . Oletin että otettava se on vaikka ei nyt sitten tunnukkaan siltä että " onni asuu omakotitalossa" .
Et olis joutunut maksamaan sopimusakkoa, näistä ei kukaan täysipäinen lähde käräjöimään sen verran tilkittyjä ovat ennakkotapaukset. (Huom. mikäli on kiinteistökauppa jossa myydään maata, ja kaupanvahvistaja kaupantekotilaisuudessa). Kehottasin välttämään kyseistä välittäjää/firmaa, se on ainoa mitä enää voi tehdä.
ponneton
Jäsen
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: To Joulu 06, 2012 3:22
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Tarjouksen tekemisestä/vastatarjous

Viesti Kirjoittaja ponneton »

Entäs jos vuokratontti?
KMS
Jäsen
Jäsen
Viestit: 405
Liittynyt: La Tammi 19, 2008 11:05
Paikkakunta: Turku

Re: Tarjouksen tekemisestä/vastatarjous

Viesti Kirjoittaja KMS »

Vuokratontin kohdalla kyse ei ole kiinteistökaupasta, vaan tilanne muistuttaa enemmänkin irtaimen kauppaa. Ei kaupanvahvistuksia jne.
Pietu-Petteri
Jäsen
Jäsen
Viestit: 131
Liittynyt: Ma Elo 20, 2012 11:58
Paikkakunta: Kemijärvi
Kotisivu: http://nahkuriprojekti.blogspot.fi/
Viesti:

Re: Tarjouksen tekemisestä/vastatarjous

Viesti Kirjoittaja Pietu-Petteri »

ponneton kirjoitti:ok, kiitos neuvosta tekstin lainaamiseeen.
Eli siis en olisi joutunut maksamaan sitä summaa vaikka olisin kieltäytynyt ostamasta? Kävin nimittäin puhelinkeskustelua sen välittäjän kanssa joku pvä ennen pankkiin menoa ja olin sitämieltä etten ota sitä koska mielestäni siinä oli ja on liikaa laitettavaa. Sanoin siinä että "en myöskään halua maksaa siitä jos kieltäydyn" niin välittäjä sanoi vaan että "..eeiii..se talon myyntihinta on jo nyt halpa" . Oletin että otettava se on vaikka ei nyt sitten tunnukkaan siltä että " onni asuu omakotitalossa" .
Minun käsittääkseni kaupan voi perua ilman kustannuksia jos ei ole maksanut käsirahaa tai tarjouksessa ei ole ollut käsirahasitoumusta. Myyjä voi toki käräjöidä siitä että kaupan perumisesta on aiheutunut jotain kustannuksia joita pitäisi korvata. Vaikka käsirahan olisi maksanutkin, siitäkin menettää vain 50 %.

Viime kesäisissä asuntokaupoissa sain tarjouksen jossa ei ollut käsiraha tai sitoumusta käsirahan maksuun. Purkavana ehtona oli rahoitusneuvottelut pankissa. Pankki suostui antamaan lainan ostajalle ja sovittiin kaupanteko hetki. Asuntomme poistettiin myynnistä. Kaupantekoa edeltävänä päivänä ostaja ilmoitti että pankki on antanut lainasitoumuksen tismalleen asunnon hintaa vastaavalle summalle, eikä heillä ole varaa maksaa varainsiirtoveroa eikä muita kaupantekoon liittyviä kustannuksia ja pankki ei anna lisää rahaa. Vituttihan se, mutta kun ei voi pakottaa ostamaan niin minkä teet.
Vastaa Viestiin