Olkaa tarkkana pankkien kanssa!
-
?keskellä kämmentä
- Jäsen

Re: Olkaa tarkkana pankkien kanssa!
Meillä hiaman yli 10v sitten pankkineiti ei meinannut millään "muistaa",
että haluamme lainamme maksaa takaisin niin, että joka kuukausi lainaa lyhennetään saman verran
ja korko tulee sitten siihen päälle.
Joka välissä hän muisti, että "maksamme sitten joka kuukausi saman summan pankille..."
Antoi kyllä meille molemmista tavoista laskelman,
jossa koko laina-ajan jokainen kuukausimaksu ja jäljelle jäävä laina on mainittuna;
sattuivat paperit joku aika sitten käteeni, mukava oli huomata, että tällä oudommalla tavalla
maksamatonta lainaa on jäljellä huomattavasti vähemmän...
Muistaakseni toinen tapa on annuiteetti ja toinen tasaerä, yhtään en muista kumpi on kumpi.
että haluamme lainamme maksaa takaisin niin, että joka kuukausi lainaa lyhennetään saman verran
ja korko tulee sitten siihen päälle.
Joka välissä hän muisti, että "maksamme sitten joka kuukausi saman summan pankille..."
Antoi kyllä meille molemmista tavoista laskelman,
jossa koko laina-ajan jokainen kuukausimaksu ja jäljelle jäävä laina on mainittuna;
sattuivat paperit joku aika sitten käteeni, mukava oli huomata, että tällä oudommalla tavalla
maksamatonta lainaa on jäljellä huomattavasti vähemmän...
Muistaakseni toinen tapa on annuiteetti ja toinen tasaerä, yhtään en muista kumpi on kumpi.
jos ei tee mitään, ei tule vahinkojakaan :)
Samaa "edullista lainhuudatusta" tarjottiin meillekin pankista. Ei sentään perusteltu sen pakollisuudella. Itse tehtynä maksoi 105 € ja ehkä puolen tunnin kirjoittamisen vaiva. Pitäisköhän ryhtyä isona lainhuutajaksi?
Kiitos varoituksesta! Viestistäsi oli apua pankin kanssa, vaikka taivuinkin sitten heidän kantaansa lainhuudon kanssa. Ärsyttää tuo vedätysmeininki.
Pankeissa on näköjään eroja.
En nyt viitsi ääneen sanoa minkä merkkisestä pankista on kyse mutta minulta kysyttiin, että hoidanko lainhuudatuksen itse vai hoitaako pankki.
Kun sanoin hoitavani itse niin sain vielä ilmaiset neuvot homman hoitamiseen.
En nyt viitsi ääneen sanoa minkä merkkisestä pankista on kyse mutta minulta kysyttiin, että hoidanko lainhuudatuksen itse vai hoitaako pankki.
Kun sanoin hoitavani itse niin sain vielä ilmaiset neuvot homman hoitamiseen.
-
tessu
On eroja ON,ite lähin Nordeasta kun kävin palaverissa et ois saanu nettipankin,ei kuulema käyny heillä enää vanha ajokorttipahvi heeh ihme kun oli käyny 5v kun isäniasioita hoidin edunvalvojana,varmasti jokainen tunsi pankissa.Läksin siitä sitten Sampo pankkiin jossa oli jo nettipankkikin odottamassa,hyvin kelpas heille kaikki!
Nordean visaelektroni kortitkaan kun ei käy tai ainakaan ei ennen käyny junissa,jouduimpa siinä sitte maksamaan Sammonkortilla kaverini lipun,että tämmöstä on ollu Nordean palvelu jo vuosia,nyt olen käyny jo toista vuotta Sampopankin asiakas palavereissä,eipä Nordea semmosia paljoo järkänny,eipä tietenkään jos tuolleen rahaa haalivat eivätkä kerro mitä maksaa ja miksi ei muka ite vois hoitaa,kumma homma kun yleensä kaikki on just itte pitänykkin hoitaa?
Nordean visaelektroni kortitkaan kun ei käy tai ainakaan ei ennen käyny junissa,jouduimpa siinä sitte maksamaan Sammonkortilla kaverini lipun,että tämmöstä on ollu Nordean palvelu jo vuosia,nyt olen käyny jo toista vuotta Sampopankin asiakas palavereissä,eipä Nordea semmosia paljoo järkänny,eipä tietenkään jos tuolleen rahaa haalivat eivätkä kerro mitä maksaa ja miksi ei muka ite vois hoitaa,kumma homma kun yleensä kaikki on just itte pitänykkin hoitaa?
Itse olen päässyt/joutunut asioimaan näiden suurten pankkien kanssa ja vielä useammalla eri paikkakunnalla. Jokaisella on omat käytäntönsä ja omat naputuksen aiheensa. Sampopankilla törmäsin muuriin kun yritin maksaa opintolainaani pois. Mysöskään pankkilainaneuvottelut eivät sammon kanssa koskaan johtaneet siihen, että meille olisi lainatarjousta lähetetty. Luvattiin kyllä. Päätimme olla vaimon kanssa kyselemättä perään. Varsinaissuomen OP:n asiakkaana tuhoutuneen avainlukulistan vaihdosta paikallisessa toimipisteessä tuli 45-minuuttinen spektaakkeli, jossa usko meinasi loppua niin pankin virkailijalla, kuin minullakin. Kaveri ei meinannut millään päästä vanhasta tilistään eroon Nordeassa, koska tilillä oli muutama sentti rahaa. Eivät kelvaneet pankille edes lahjoituksena. Toisessa konttorissa tämä kuitenkin onnistui hiiren klikkauksella. Eli käytännöt vaihtelevat kovastikin eri konttorien välillä. Se että on saanut huonoa palvelua yhdessä konttorissa, ei välttämättä tarkoita että koko firma on mätä.
Sinällään kyllä ymmärrän tätä pankkien vimmaa "pakkolainhuudattaa" kämppiä. Lainat ovat tällä hetkellä niin halpoja, että mistään hyvästä busineksesta ei tällä hetkellä ole kyse. Rahan lainaaminen, kun inflaatio lasketaan mukaan, on miltei tappiollista toimintaa. Voittoa saadaan enemmän jos asiakkaalle myydään lisäpalveluita, kuten lainhuudatusta, korkokattoja jne. Se on myös hyvä muistaa, etta kaikki pankin tarjoamat lisäpalvelut korkokatosta alkaen, kasvattavat pitkässä juoksussa pankin kukkaroa eivät omaasi ja että 12kk euribor on aika usein kalliimpi vaihtoehto kuin 3kk vastaava.
Sinällään kyllä ymmärrän tätä pankkien vimmaa "pakkolainhuudattaa" kämppiä. Lainat ovat tällä hetkellä niin halpoja, että mistään hyvästä busineksesta ei tällä hetkellä ole kyse. Rahan lainaaminen, kun inflaatio lasketaan mukaan, on miltei tappiollista toimintaa. Voittoa saadaan enemmän jos asiakkaalle myydään lisäpalveluita, kuten lainhuudatusta, korkokattoja jne. Se on myös hyvä muistaa, etta kaikki pankin tarjoamat lisäpalvelut korkokatosta alkaen, kasvattavat pitkässä juoksussa pankin kukkaroa eivät omaasi ja että 12kk euribor on aika usein kalliimpi vaihtoehto kuin 3kk vastaava.
Siivosin eilen kaappeja ja miten sattuikaan sieltä tuli ne allekirjoittamattomat Nordean toimeksiantosopparit vastaan, silppuriin vaan
Toi Visa electronhan tarvii aina nettiyhteyden toimiakseen (ainakin luulen niin koska se ei ole luottokortti joten tiliä veloitetaan heti). Junassa se yhteyden toimivuus voi olla vähän niin ja näin joten siinä voi olla syy. Oliko Sammon kortti oikea luottokortti?
Itse asiassa tuli hassu tapaus mieleen OP:n konttorilla sähläämisestä. Marssin kassalle mukanani tukku käteistä jotka piti tallettaa yhdistyksen tilille. Mulla ei vaan ollut siihen tiliin käyttöoikeutta joten täti alkoi yskimään. Ymmärrän kyllä että tililtä ei saa rahaa ilman oikeuksia mutta että sinne ei voi tallettaakaan. Ratkaisu toki löytyi mutta veloittivat yli 10,- euroa siitä.
Toi Visa electronhan tarvii aina nettiyhteyden toimiakseen (ainakin luulen niin koska se ei ole luottokortti joten tiliä veloitetaan heti). Junassa se yhteyden toimivuus voi olla vähän niin ja näin joten siinä voi olla syy. Oliko Sammon kortti oikea luottokortti?
Itse asiassa tuli hassu tapaus mieleen OP:n konttorilla sähläämisestä. Marssin kassalle mukanani tukku käteistä jotka piti tallettaa yhdistyksen tilille. Mulla ei vaan ollut siihen tiliin käyttöoikeutta joten täti alkoi yskimään. Ymmärrän kyllä että tililtä ei saa rahaa ilman oikeuksia mutta että sinne ei voi tallettaakaan. Ratkaisu toki löytyi mutta veloittivat yli 10,- euroa siitä.
-
Uustilallinen
- Jäsen

- Kotisivu: http://tilantarvetta.blogspot.fi/
- Viesti:
Meille ei kyllä puhuttu missään vaiheessa että noita jotakin on mahdollista hakea myös itse. Kun torpasta josta kauppaan tehdään puuttuu kiinnityksiä muutama kymppitonni niin niiden hakeminen kustantaa meille ostajille nykytariffin mukaan kaiketi yli 600€.. Taisi siinä sitten olla jotain muitakin kuluja mukana.
Kiinnityksissä on se ongelma, että ne hakee omistaja. Eli kauppaa tehdessä olisi pitänyt sopia, että myyjä hakee lisää. Me saimme myyjältä valtakirjan sitä varten mutta siihen vaaditaan tosiaan aika paljon luottoa molemmin puolin.Uustilallinen kirjoitti:Meille ei kyllä puhuttu missään vaiheessa että noita jotakin on mahdollista hakea myös itse. Kun torpasta josta kauppaan tehdään puuttuu kiinnityksiä muutama kymppitonni niin niiden hakeminen kustantaa meille ostajille nykytariffin mukaan kaiketi yli 600€.. Taisi siinä sitten olla jotain muitakin kuluja mukana.