Mulla tommonen Gamo nitro ja jos tarve vaatii niin räksä yms tippuu kyllä....
Ilmakiväärit
Re: Ilmakiväärit
Jos on niitä mopoautoja niin sitten vaan raakasti molotovin cokteilia kupeeseen....
Ei se mene kuin elokuvissa...
Toki kissat tuntuvat saalistavan myös räksiä! Enpä ajatellutkaan asiaa loppuun.
Ja aiempaan lausumaan kommentoiden. Vuonna -92 (muistaakseni) poistuivat kaupunkien järjestys-säännöt ja JL tuli tilalle. Järjestyslaissa kun säädetään eläinten vapaana pitämisestä yms. niin tuo pohjautuu EU tasoiseen lainsäädäntöön.
Ja joo. Poliisi on sallivainen asian suhteen.
Ja aiempaan lausumaan kommentoiden. Vuonna -92 (muistaakseni) poistuivat kaupunkien järjestys-säännöt ja JL tuli tilalle. Järjestyslaissa kun säädetään eläinten vapaana pitämisestä yms. niin tuo pohjautuu EU tasoiseen lainsäädäntöön.
Ja joo. Poliisi on sallivainen asian suhteen.
Pari kissaa meilläkin, mutta räksät ei ole mitään tyhmiä, ei ne lähelle päästä. Kissat suorittaaa kyllä komeita hyppyjä mutta toistaiseksi räksäsaaliit on jäänyt vähemmälle, vaikka kaikkea muuta kyllä tontille tuovatkin.
Täällä maalla ollaan suvaitsevaisempia kissojen vapaana kulkemiseen, ei ole kukaan järjestys-säännöistä kertomassa, päinvastoin, naapurit ovat hyvinkin tyytyväisiä kun ei hiiriä juoksentele nurkissa. Meidän naapurit ovat kaikki sen ikäisiä etteivät halua enää kissaa ottaa koska suurella todennäköisyydellä se kissa eläisi pidempään kuin omistajansa. Minusta aika karua mutta realistista ajattelua..
Täällä maalla ollaan suvaitsevaisempia kissojen vapaana kulkemiseen, ei ole kukaan järjestys-säännöistä kertomassa, päinvastoin, naapurit ovat hyvinkin tyytyväisiä kun ei hiiriä juoksentele nurkissa. Meidän naapurit ovat kaikki sen ikäisiä etteivät halua enää kissaa ottaa koska suurella todennäköisyydellä se kissa eläisi pidempään kuin omistajansa. Minusta aika karua mutta realistista ajattelua..
- PetteriKivimäki
- Jäsen

Meillä on kolme kissaa, ja (vanhempien) naapureiden suureksi ihmetykseksi ulkoilutamme niitä valjaissa.
No, ei se nuorimmaista estänyt pahanteosta; Mairen kanssa olin viime kesänä pihalla, kun se yhtäkkiä jähmettyi ja valpastui.

Ja lähti kun kuppa Töölöstä! Ei kuulunu pensaikosta kun kauhia rääkynä ja Maire onnessaan rahtas valtavan lihavan räksän mulle, että "kato!".
No, ei se nuorimmaista estänyt pahanteosta; Mairen kanssa olin viime kesänä pihalla, kun se yhtäkkiä jähmettyi ja valpastui.

Ja lähti kun kuppa Töölöstä! Ei kuulunu pensaikosta kun kauhia rääkynä ja Maire onnessaan rahtas valtavan lihavan räksän mulle, että "kato!".
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
--------------------------------------------------
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.
Ammatilta laattaaja. 5 v. ainakin 200 kylppäriä laatoitettu.
Melkein kaiken voi itse tehdä kun käyttää aivoja, sitten kun aivot ei riitä, niin on hyvä ottaa ammattilainen tekemään.
- PetteriKivimäki
- Jäsen

No tossa sulle "lutku":
http://www.americanairgunhunter.com/dragonslayer.html
Kyllähän tollasella sais Kypärämäen keskellä-yötä-mopoa-säätävät -pärinäpojat kuriin..
Mitähän vehkeitä ne on mitä kuuleman mukaan Saksan armeijalla on immeisen tappoon?
http://www.americanairgunhunter.com/dragonslayer.html
Mitähän vehkeitä ne on mitä kuuleman mukaan Saksan armeijalla on immeisen tappoon?
Tilannekomiikkaa:
Katso uudet viestit ja ekana oli Rintsikoiden pihalinnut, heti toisena Ilmakiväärit.
Sattumaa?
Katso uudet viestit ja ekana oli Rintsikoiden pihalinnut, heti toisena Ilmakiväärit.
Sattumaa?
Peltola kirjoitti:Tilannekomiikkaa:
Sattumaa?
Vaikka tässä mennään huumorilinjalla niin voisin tähän kommentoida että oma kissani, joka hortoili omakotitalo alueella ihan vapaana, tappaen niitä häiritseviä räkättejä, raahautui eräänä päivänä kotiin häntä poikki, korvat poltettuna tupakalla tai sytkällä, yms muuta pientä vauriota koko kissa täynnä. Ei ollut muuta tehtävissä kuin päästää kissa kitumasta. Ja kun tietäisin kuka homman teki niin menisin ja ...polvilumpiot...pallit...ja veisin kauas korpeen että voi raahautua kotiinsa jos jaksaa.
Pidän sellaisia ihmisiä aika pienessä arvossa jotka ampuu sellaisia jotka ei pysty ampumaan takaisin, olkoon kyse eläimistä tai ihmisistä mutta jos niitä räkättejä pitää ampua ettei ne häiritse nukkumista ja kissoja loukuttaa ettei ne tapa niitä räkättejä niin katsokaa ettei ne eläimet ainakaan jää kitumaan, jos ei rahkeet riitä haulikkoon niin ostakaa metsästysritsa, sillä lintujen ampuminen on yhtä rikollista mitä ilmakollakin mutta lähtee linnuilta varmasti henki.
Pidän sellaisia ihmisiä aika pienessä arvossa jotka ampuu sellaisia jotka ei pysty ampumaan takaisin, olkoon kyse eläimistä tai ihmisistä mutta jos niitä räkättejä pitää ampua ettei ne häiritse nukkumista ja kissoja loukuttaa ettei ne tapa niitä räkättejä niin katsokaa ettei ne eläimet ainakaan jää kitumaan, jos ei rahkeet riitä haulikkoon niin ostakaa metsästysritsa, sillä lintujen ampuminen on yhtä rikollista mitä ilmakollakin mutta lähtee linnuilta varmasti henki.
Ihminen on julma elukka.
Joo, en minäkään ymmärrä räksyjen ampumista ilmakolla kun ei ole mitään takeita, että tulee laaki per vainaa.
Jos on jostain syystä ihan pakko niitä listiä niin sitten haulipyssyllä.
Kissoihin meilläkin on totuttu. Omia ei ole vaikka emäntä haluaisikin. Minä kun olen kissalle allerginen.
Mutta olen tottunut sekä lapsuuden maisemissani, että täällä kylän kissojen vapaisiin kulkemisiin eikä se juuri ketään haittaa.
Paitsi, että yksi kiukkuinen täti soitti erään kissan omistajalle vihaisena ja käski pitää kissan kiinni kun se tunkee sisälle.
Kissan omistaja neuvoi ruiskuttamaan puutarhaletkulla kylmää vettä kissan niskaan niin se oppii parin kerran jälkeen minne ei saa/kannata mennä.
Jos on jostain syystä ihan pakko niitä listiä niin sitten haulipyssyllä.
Kissoihin meilläkin on totuttu. Omia ei ole vaikka emäntä haluaisikin. Minä kun olen kissalle allerginen.
Mutta olen tottunut sekä lapsuuden maisemissani, että täällä kylän kissojen vapaisiin kulkemisiin eikä se juuri ketään haittaa.
Paitsi, että yksi kiukkuinen täti soitti erään kissan omistajalle vihaisena ja käski pitää kissan kiinni kun se tunkee sisälle.
Kissan omistaja neuvoi ruiskuttamaan puutarhaletkulla kylmää vettä kissan niskaan niin se oppii parin kerran jälkeen minne ei saa/kannata mennä.
Olen asiasta eri mieltä. Kertalaakista kaikki räksät on kuollut mitä olen ampunut, eikä kitumaan ole jäänyt. Ampumamatka n.15-20m.
Kissoista sen verran:
Kotona kun asuin meillä oli kissa joka oli erittäin fiksu kaikin puolin, mutta eikö joku saata*an kissanvihaaja ollu ampunu niskalaukauksella ja kehdannut vielä tuoda sen meidän ojaan. Tämä siis meidän kotona K-S:ssa 15 vuotta sitten.
Mutta räksät suotta räkättävät pihalla. Naapurien ( 2kpl) saatiin ammuttua se 30 räksää viime kesänä, niin oli mukavan rauhallista pihalla loppu kesästä.
Ehkä räksien ampuminen on tapa, kerta sitä on tullu harrastettua 15 vuotta sitten isän kotomailla pienestä pitäen. Enkä näe siinä mitään pahaa. Roskalintu kun kerta on kyseessä.
Kissoista sen verran:
Kotona kun asuin meillä oli kissa joka oli erittäin fiksu kaikin puolin, mutta eikö joku saata*an kissanvihaaja ollu ampunu niskalaukauksella ja kehdannut vielä tuoda sen meidän ojaan. Tämä siis meidän kotona K-S:ssa 15 vuotta sitten.
Mutta räksät suotta räkättävät pihalla. Naapurien ( 2kpl) saatiin ammuttua se 30 räksää viime kesänä, niin oli mukavan rauhallista pihalla loppu kesästä.
Ehkä räksien ampuminen on tapa, kerta sitä on tullu harrastettua 15 vuotta sitten isän kotomailla pienestä pitäen. Enkä näe siinä mitään pahaa. Roskalintu kun kerta on kyseessä.
- PetteriKivimäki
- Jäsen

Räksien ampumisesta en sano mittää, mutta kyllä aika paha olo tuli kun luin kuukaus-pari sitten Iltalehdestä, että lapsuudenmaisemissani Espoon Rastaalassa oli ammuttu naapurin tontille tullutta kissaa taljajousella päähän, kissa raahautui nuoli päässä kotiinsa ja kuoli sinne.
Tämä tärkein syy, miksi ulkoilutan kissojani valjaissa: meihin suomalaisiin mahtuu kauhea määrä käsittämätöntä kusipäisyyttä ja julmuutta, jota puramme pienempiimme ja heikompiimme.
Mutta pidän kalastuksesta ja metsästyksestä, reilun pelin hengessä, jos sitä tetmiä voidaan tässä yhteydessä käyttää.
Tämä tärkein syy, miksi ulkoilutan kissojani valjaissa: meihin suomalaisiin mahtuu kauhea määrä käsittämätöntä kusipäisyyttä ja julmuutta, jota puramme pienempiimme ja heikompiimme.
Mutta pidän kalastuksesta ja metsästyksestä, reilun pelin hengessä, jos sitä tetmiä voidaan tässä yhteydessä käyttää.
Niin, topicin aloittajahan kyseli aika isokaliberisesta ilmakosta juuri siistä syystä että lähtisi varmasti henki tintiltä. Ekalla sivulla tähän vastasin mitä iloa on suuremmasta kaliberista. Ja haulikkoa, ainakaan luvallista, ei osteta kaupasta ilman lupaa ja luvan saadakseen pitäisi kai kuulua johonkin metsästys seuraan jne. Nirri lähtee kyllä ilmakollakin, ritsoista en sano mitään. Ja jos rupee tintit takasin ampumaan niin sitten hankitaan isompaa kaliberia..Elämä on kirjoitti:Vaikka tässä mennään huumorilinjalla niin voisin tähän kommentoida että oma kissani, joka hortoili omakotitalo alueella ihan vapaana, tappaen niitä häiritseviä räkättejä, raahautui eräänä päivänä kotiin häntä poikki, korvat poltettuna tupakalla tai sytkällä, yms muuta pientä vauriota koko kissa täynnä. Ei ollut muuta tehtävissä kuin päästää kissa kitumasta. Ja kun tietäisin kuka homman teki niin menisin ja ...polvilumpiot...pallit...ja veisin kauas korpeen että voi raahautua kotiinsa jos jaksaa.
Eläinrääkkäystä en hyväksy pienimmässäkään määrin. Otan osaa lemmikin menetyksen johdosta, ja tietäisin kyllä itsekin mitä kiduttajalle tekisin.
Joskus, ikävä kyllä, näkee kun tuolla kävelytetään kylällä koiraa ja jos koira innoissaan vetää johonkin uuden hajun perään niin lenkittäjä nykäisee hihnasta niin että koira on perseellään ja sitten vielä huitaistaan sillä remmillä koiraa. Tuohon puutun aina ja heti kun näen, ja uskon että sillä on vaikutusta jatkossa, sen verran ruma mies olen.. Jos koira vetää/ei tottele löytyy syyllinen 99% tapauksista peilistä, koulutus mennyt persiilleen. Tai koira voi olla jopa väärän rotuinen omistajan tarkoituksiin, seurakoiraa haettu ja ihastuttu johonkin metsästyrotuun.
No, vähän rönsyilee tämä topicci, mutta tämän avautumisen perusteena oli tuo räksän lopettamisen inhimillisyys, ja uskoisin että siksi aloittaja kyselee tuosta isokaliberisesta ilmakosta.