viimekesänä tein yläkolmioon miesluukun ja nopealla silmäilyllä katsoen kaikki kunnossa. kiire oli lähinnä melkooseen runsaan ampiais kannan takia. nyt ois tarkoitus aloittaa siivoamisella, hormin palovilloittamisella, tuuliohjurien askartelemisella ja ekovillan lisäämisellä.
kysymys kuuluukin miten te olette toteuttaneet lappeiden tuuliohjurien tekemisen? kestäisiköhön esimerkiksi ekovillan x5 paperi 2kertaisena,rimoilla kiinnitettynä? kerabitillä muistaakseni vastaavaa paperia vahvistettuna.
oisko ideoita?
tuuli ohjurit
tuuli ohjurit
minkä nuorena varastaa sen vanhana omistaa
Re: tuuli ohjurit
Tuulensuojalevyllä olen itse tehnyt.
X5-paperin osalta kannattaa pitää mielessä, että rakenteen pitäisi harventua ulospäin. Sisäkerroksista riippuen, X5 voi olla liian tiivistä tuulenohjaimeksi. Tästä syystä (koska X5 on itsellä sisäpuolella) tein ohjurit pelkästä rakennuspahvista. Se sitten niitattuna katon kannattajiin ja niiden väliin asennettuihin rimoihin kiinni, sekä liimaa/tiivistemassaa reunoihin, jotta rakenne on riittävän tiivis.auvo27 kirjoitti:kysymys kuuluukin miten te olette toteuttaneet lappeiden tuuliohjurien tekemisen? kestäisiköhön esimerkiksi ekovillan x5 paperi 2kertaisena,rimoilla kiinnitettynä? kerabitillä muistaakseni vastaavaa paperia vahvistettuna.
oisko ideoita?
-
lehmikangas
- Jäsen

Ei kai sen X5 tiiveyden osalta pitäisi olla mitään ongelmaa, koska sehän on jo vierestä täysin auki josta ilma kulkee vapaasti. Mutta itse olen laittanut vastaavaan paikkaan satunaisia tuulensuojan palasia mitä on jäänyt yli.
-
- Jäsen

tuulensuojalevy,kovalevy,jäykkä pahvi yms. kaikki käy.
Oot nyt tainnut sotkea tuuliohjurit vinolappeen tuuletukseen ja tuulensuojaan joka tulee lämmöneristettä vasten.
Oot nyt tainnut sotkea tuuliohjurit vinolappeen tuuletukseen ja tuulensuojaan joka tulee lämmöneristettä vasten.