Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
-
Uustilallinen
- Jäsen

- Viestit: 174
- Liittynyt: Pe Tammi 04, 2013 13:22
- Paikkakunta: Paimio
- Kotisivu: http://tilantarvetta.blogspot.fi/
- Viesti:
Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
Me jo kovasti olimme ajatelleet että eikö mitään ihmeellistä ole, kun kylppärin purussakaan ei mitään ihmeellistä ollut.
Purimme kuitenkin keittiön lattiaa jonkin matkaa kun roiskahti hieman putkihommissa vettä lattialle, niin ajattelin varmistua että saan kastuneet villat heti pois. Ja samalla tulee tarkistettua keittiön seinänvierus kun tiedettiin että siitä on korjattu vanha vesivaurio kymmenisen vuotta sitten.
Mutta kuinka ollakaan.. Tarkemmin kun tuli katsottua, niin keittiön viemäriputki oli ensinnäkin vedetty niin jännästi että siinä on kaato väärään suuntaan. Siitä mutkasta on todennäköisesti tiputtanut vettä lattiaan. Vanha turve oli muuttunut sellaisiksi paakuiksi. Lisäksi lattiavasat oli molemmat lahot jotka tuli näkyviin purkamatta sen enempää. Ainakin kaksi hirttä lattiatason alapuolella on lahonnut ikävän oloisesti ja ties mitä muuta.
Mielestäni tämä on jo sen laajuinen vaurio että vaatii reklamoimista myyjän suuntaan, koska myyntitiedoissa oli että vesivahinko oli korjattu. Sitä ei vain tiedetty että tässä tapauksessa korjaamisella tarkoitettiin ilmeisesti lähinnä jälkien peittämistä..
Olisin kovin kiitollinen jos joku osaisi sanoa, että mitä kautta tätä reklamaatiota lähdetään virallisesti tekemään, niin että se menee varmasti sitä oikeinta reittiä, ettei tule ainakaan sen vuoksi mitään epäselvää?
Olenko yhteydessä välittäjään, vai myyjään vai mihinkä?
Nyt se tekee sitten sen, että otetaan koko lattia auki, koska se viemäri jossa on kaato väärään suuntaan menee koko lattian alta toiselle puolelle taloa.
Samalla sitten mahdollisesti revitään koko alakerrasta lattia auki, koska ei se sitten enää missään tunnu..
Ne hirret mahdollisesti joudutaan vaihtamaan ja ja ja..
Mutta suurin kysymys on se, että jos tuosta haluaa jotain reklamaatiota tehdä, niin miten se tehdään?
Purimme kuitenkin keittiön lattiaa jonkin matkaa kun roiskahti hieman putkihommissa vettä lattialle, niin ajattelin varmistua että saan kastuneet villat heti pois. Ja samalla tulee tarkistettua keittiön seinänvierus kun tiedettiin että siitä on korjattu vanha vesivaurio kymmenisen vuotta sitten.
Mutta kuinka ollakaan.. Tarkemmin kun tuli katsottua, niin keittiön viemäriputki oli ensinnäkin vedetty niin jännästi että siinä on kaato väärään suuntaan. Siitä mutkasta on todennäköisesti tiputtanut vettä lattiaan. Vanha turve oli muuttunut sellaisiksi paakuiksi. Lisäksi lattiavasat oli molemmat lahot jotka tuli näkyviin purkamatta sen enempää. Ainakin kaksi hirttä lattiatason alapuolella on lahonnut ikävän oloisesti ja ties mitä muuta.
Mielestäni tämä on jo sen laajuinen vaurio että vaatii reklamoimista myyjän suuntaan, koska myyntitiedoissa oli että vesivahinko oli korjattu. Sitä ei vain tiedetty että tässä tapauksessa korjaamisella tarkoitettiin ilmeisesti lähinnä jälkien peittämistä..
Olisin kovin kiitollinen jos joku osaisi sanoa, että mitä kautta tätä reklamaatiota lähdetään virallisesti tekemään, niin että se menee varmasti sitä oikeinta reittiä, ettei tule ainakaan sen vuoksi mitään epäselvää?
Olenko yhteydessä välittäjään, vai myyjään vai mihinkä?
Nyt se tekee sitten sen, että otetaan koko lattia auki, koska se viemäri jossa on kaato väärään suuntaan menee koko lattian alta toiselle puolelle taloa.
Samalla sitten mahdollisesti revitään koko alakerrasta lattia auki, koska ei se sitten enää missään tunnu..
Ne hirret mahdollisesti joudutaan vaihtamaan ja ja ja..
Mutta suurin kysymys on se, että jos tuosta haluaa jotain reklamaatiota tehdä, niin miten se tehdään?
-
tessu
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
No joo o,onko viemäri ollut noin aina vai onko painunut kun on rakenteet lahonnu?
Ei tuo oikein korjatulta näytä,paremminkin pientä maskeerausta tehty että on saatu myytyä,miten ihmeessä ne saa aina nuo viemärit vuotamaan? tietty jos on valurautaa niin onhan se mahdollista kun sauma elää niin vuotaahana se,muovisessa kun on kumitiivisteet niin ei pitäisi? vuotaa.
Jos on ollu alumperin nk.perskaatoa niin susihan se on ollu jo uutena,mitähän myyjä tuohon sitten vastaa??
Ei tuo oikein korjatulta näytä,paremminkin pientä maskeerausta tehty että on saatu myytyä,miten ihmeessä ne saa aina nuo viemärit vuotamaan? tietty jos on valurautaa niin onhan se mahdollista kun sauma elää niin vuotaahana se,muovisessa kun on kumitiivisteet niin ei pitäisi? vuotaa.
Jos on ollu alumperin nk.perskaatoa niin susihan se on ollu jo uutena,mitähän myyjä tuohon sitten vastaa??
-
Uustilallinen
- Jäsen

- Viestit: 174
- Liittynyt: Pe Tammi 04, 2013 13:22
- Paikkakunta: Paimio
- Kotisivu: http://tilantarvetta.blogspot.fi/
- Viesti:
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
Niinpä..
Ja hauskinta (mikäli tästä nyt jotain hassua saa) on se, että myyjä jolta me ostettiin on asuttanut taloa reilu vuoden päivät, joten heillä ei sinänsä ole osaa eikä arpaa koko asiaan.
Mutta käsittääkseni he ovat kuitenkin vastuussa myytävästä kiinteistöstä..
Viemäri on muovinen, joten tuskin kaikki kosteus on tullut siitäkään. Todennäköisesti on jätetty vaan lahoa tavaraa reilusti vaihtamatta silloin kun sitä on korjattu..
En vain uskalla alkaa purkamaan reilummalla kädellä kun eikö myyjällä ole oikeus todeta vahinko itse, jos siitä reklamoi.. Eli en kai voi heti lyödä märkää purua heti säkkiin noin vain?
Ja hauskinta (mikäli tästä nyt jotain hassua saa) on se, että myyjä jolta me ostettiin on asuttanut taloa reilu vuoden päivät, joten heillä ei sinänsä ole osaa eikä arpaa koko asiaan.
Mutta käsittääkseni he ovat kuitenkin vastuussa myytävästä kiinteistöstä..
Viemäri on muovinen, joten tuskin kaikki kosteus on tullut siitäkään. Todennäköisesti on jätetty vaan lahoa tavaraa reilusti vaihtamatta silloin kun sitä on korjattu..
En vain uskalla alkaa purkamaan reilummalla kädellä kun eikö myyjällä ole oikeus todeta vahinko itse, jos siitä reklamoi.. Eli en kai voi heti lyödä märkää purua heti säkkiin noin vain?
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
Jep, älä pura mitään yksin. Ota siihen mieluummin joku ammattilainen dokumentoimaan virhe ja vaurioiden laajuus. Lähde liikkeelle siitä, että tiedotat myyjää asiasta sillä heilläkin on oikeus tutustua vaurioihin. Jos he ovat asuneet vain vuoden on heilläkin reklamaation paikka eteenpäin mutta sinun tulee keskustella vain heidän kanssaan sillä aikaisempi myyjä ei ole missään sopimussuhteessa teihin. Eli älä ohita komentoketjuaUustilallinen kirjoitti:Niinpä..
Ja hauskinta (mikäli tästä nyt jotain hassua saa) on se, että myyjä jolta me ostettiin on asuttanut taloa reilu vuoden päivät, joten heillä ei sinänsä ole osaa eikä arpaa koko asiaan.
Mutta käsittääkseni he ovat kuitenkin vastuussa myytävästä kiinteistöstä..
Viemäri on muovinen, joten tuskin kaikki kosteus on tullut siitäkään. Todennäköisesti on jätetty vaan lahoa tavaraa reilusti vaihtamatta silloin kun sitä on korjattu..
En vain uskalla alkaa purkamaan reilummalla kädellä kun eikö myyjällä ole oikeus todeta vahinko itse, jos siitä reklamoi.. Eli en kai voi heti lyödä märkää purua heti säkkiin noin vain?
Eli valokuvia viemäreistä, vatupassi päälle ja vaikka joku kiila alle jotta vatupassi on suorassa ja väärä kaato näkyy selvästi. Lahovaurioista kuvat jne. Oliko se maininta vaurioiden korjaamisesta jossain kirjallisena, sekin auttaa?
Olen noita kartoituksia itsekin tehnyt, en tosin ok-taloissa ja sitten päässyt korkeimpaan oikeuteen saakka selittelemään niitä. Kaiken a ja o on kattavan ja aukottoman todistusaineiston kerääminen.
-
- Jäsen

- Viestit: 222
- Liittynyt: La Syys 22, 2012 19:21
- Paikkakunta: Etelä-Savo
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
Jos ostettu välittäjältä niin yhteys siihen. Yleensä lähtee homma sitä kautta purkautumaan. Yhteys tietysti myös myyjään jos saa kiinni. Sitten vaan neuvottelemaan kuinka edetään. Tässä tapauksessa taidat ite touhuta paljon niin homma on helpompi jos suostut esim. hinnan alennukseen ja myyjä antaa muutaman tonnin käteistä ja laitat paikat kuntoon.
Vanhoissa se on vähän tapauskohtaista kannattaako vaatia vai ei. Itse en ole pienempien juttujen takia lähtenyt korvauksia hakemaan ,isoimmissa erikseen jos vahinkoa on tietoisesti piiloteltu.
Tämä ei nyt liity tuohon alkuperäiseen kysymykseen ,mut jälkeenpäin ihan hauska tapaus viime kesältä
Möin kesämökin saksalaiselle pariskunnalle ja siinä meinas mennä yö unet. Eka valitettiin kun mökissä oli kärpäsiä ja muurahaisia talven jäljiltä. Noh, kävin ne myrkyttämässä. Sitten parkkipaikan sora oli vääränlaista kun auto jäi siihen kiinni,kukaan muu ei ollut saanut autoaan siihen jauhatettu pohjaa myöten.Kävin omalla kaivurilla laittamassa pihan kuntoon. Sitten unohtivat tyhjentää umpisäiliön ja pönttö ei vetänyt ja sitä ihteään oli pitkin lattioita. ranta oli huono, vesi kylmää ja helteellä liian kuuma.Kiukaan vesisäiliöstä tuli niin kuumaa vettä ,että mummo oli polttanut kätensä,kiukaaseen poltti jalan. Lähes kaiken kävin korjaamassa paitsi saimaan vettä en saanut lämmitettyä yrityksistä huolimatta ja mökkiä en saanut käännettyä etelään päin vaikka ihan porukalla yritettiin. Huokaisin helpotuksesta kun möivät mökin kesän jälkeen pois ja nyt laittoivat kortin espanjasta kun olivat ostaneet sieltä uuden kesäasunnon.Noh,onnea vaan myyjälle.
Vanhoissa se on vähän tapauskohtaista kannattaako vaatia vai ei. Itse en ole pienempien juttujen takia lähtenyt korvauksia hakemaan ,isoimmissa erikseen jos vahinkoa on tietoisesti piiloteltu.
Tämä ei nyt liity tuohon alkuperäiseen kysymykseen ,mut jälkeenpäin ihan hauska tapaus viime kesältä
Möin kesämökin saksalaiselle pariskunnalle ja siinä meinas mennä yö unet. Eka valitettiin kun mökissä oli kärpäsiä ja muurahaisia talven jäljiltä. Noh, kävin ne myrkyttämässä. Sitten parkkipaikan sora oli vääränlaista kun auto jäi siihen kiinni,kukaan muu ei ollut saanut autoaan siihen jauhatettu pohjaa myöten.Kävin omalla kaivurilla laittamassa pihan kuntoon. Sitten unohtivat tyhjentää umpisäiliön ja pönttö ei vetänyt ja sitä ihteään oli pitkin lattioita. ranta oli huono, vesi kylmää ja helteellä liian kuuma.Kiukaan vesisäiliöstä tuli niin kuumaa vettä ,että mummo oli polttanut kätensä,kiukaaseen poltti jalan. Lähes kaiken kävin korjaamassa paitsi saimaan vettä en saanut lämmitettyä yrityksistä huolimatta ja mökkiä en saanut käännettyä etelään päin vaikka ihan porukalla yritettiin. Huokaisin helpotuksesta kun möivät mökin kesän jälkeen pois ja nyt laittoivat kortin espanjasta kun olivat ostaneet sieltä uuden kesäasunnon.Noh,onnea vaan myyjälle.
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
Kuluttajaneuvonnasta saat apua siihen, mitä sanamuotoja reklamaatiossa yms. tulee käyttää. Neuvovat paikallispuhelumaksun hinnalla. http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/asuminen/
Ja tosiaan, ota kuvia *ihan kaikista vaiheista*.
Ja tosiaan, ota kuvia *ihan kaikista vaiheista*.
-
RisaPeikko
- Jäsen

- Viestit: 163
- Liittynyt: To Helmi 03, 2011 15:17
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
Ja vielä parempi olisi, että et tee mitään, vaan odotat, että myyjä asiantuntijoineen tai ilman niitä tulee itse toteamaan tilanteen. Mutta jos tämä ei ole mahdollista, niin kuvia, kuvia, kuvia. Niitä ei voi olla liikaa. Ja jotain vatupassia yms kuvaan, että niistä hahmottaa vääryydet. Ja pian kuvien oton jälkeen merkinnät mistä kohdasta ja mistä suunnasta jne kuvat on otettu. Unohtuu yllättävän äkkiä mistä mikin kuva olikaan...
Kuluttajaneuvonta on hyvä paikka, itse olen pari kertaa sieltä saanut oikein asiallista palvelua.
Ensin kannattaa heidän neuvoillaan ja itse tutkien opiskella juuri noita sanamuotoja jne. Ja jos menee hankalaksi, niin voi myös konsultoida asianajajaa (joka on perehtynyt rakennusvirheisiin). Yleensä asianajajalle se eka soitto on ihan ilmainen. Kannattaa hyödyntää.
Tsemppiä!
Kuluttajaneuvonta on hyvä paikka, itse olen pari kertaa sieltä saanut oikein asiallista palvelua.
Ensin kannattaa heidän neuvoillaan ja itse tutkien opiskella juuri noita sanamuotoja jne. Ja jos menee hankalaksi, niin voi myös konsultoida asianajajaa (joka on perehtynyt rakennusvirheisiin). Yleensä asianajajalle se eka soitto on ihan ilmainen. Kannattaa hyödyntää.
Tsemppiä!
-
ramirez
- Jäsen

- Viestit: 650
- Liittynyt: Ti Maalis 30, 2010 19:05
- Paikkakunta: Rautajärvi
- Kotisivu: http://www.helevetintunarit.com/
- Paikkakunta: Rautajärvi > Luopioinen > Nykyinen Putinlandia
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
Email kirjoitti:
Möin kesämökin saksalaiselle pariskunnalle ja siinä meinas mennä yö unet. Eka valitettiin kun mökissä oli kärpäsiä ja muurahaisia talven jäljiltä. Noh, kävin ne myrkyttämässä. Sitten parkkipaikan sora oli vääränlaista kun auto jäi siihen kiinni,kukaan muu ei ollut saanut autoaan siihen jauhatettu pohjaa myöten.Kävin omalla kaivurilla laittamassa pihan kuntoon. Sitten unohtivat tyhjentää umpisäiliön ja pönttö ei vetänyt ja sitä ihteään oli pitkin lattioita. ranta oli huono, vesi kylmää ja helteellä liian kuuma.Kiukaan vesisäiliöstä tuli niin kuumaa vettä ,että mummo oli polttanut kätensä,kiukaaseen poltti jalan. Lähes kaiken kävin korjaamassa paitsi saimaan vettä en saanut lämmitettyä yrityksistä huolimatta ja mökkiä en saanut käännettyä etelään päin vaikka ihan porukalla yritettiin. Huokaisin helpotuksesta kun möivät mökin kesän jälkeen pois ja nyt laittoivat kortin espanjasta kun olivat ostaneet sieltä uuden kesäasunnon.Noh,onnea vaan myyjälle.
-
Pekka Huhta
- Moderaattori

- Viestit: 3433
- Liittynyt: Ma Loka 18, 2004 15:40
- Paikkakunta: Espoo
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
Kannattaa muistaa, että mistään satasten korjauslaskuista ei voi reklamoida, pitää olla merkittävä virhe. En tiedä että onko viisi tonnia virallinen raja, jonkunlainen nyrkkisääntö kuitenkin. Jos pari vasaa on pehmeitä ja jotain hirttä pitää vähän paikata, niin se jää selkeästi alle viiden tonnin, vaikka homman teettäisi. Itse tehtynä joidenkin satasten juttu, tonnilla ostaa jo niin paljon puuta että se ei edes mahdu lattian alle...
Eli ennen kuin maksat tonnitolkulla rahaa asiantuntijoille, niin selvitä että tulisiko sen simppeli korjaaminen vain halvemmaksi.
Pekka
Eli ennen kuin maksat tonnitolkulla rahaa asiantuntijoille, niin selvitä että tulisiko sen simppeli korjaaminen vain halvemmaksi.
Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
Kenen korvattavaksi jää vasta ostetun talon viemäröintien uusiminen , vaikka kohteessa ei pitänyt olla välitöntä remontoitavaa? Talon näytön ja kuntotarkastuksen aikana talossa oli selkeä viemärin haju jonka syyksi sanottiin käyttämättömyys. Eipä se haju sitten hävinnyt vaikka vettä laskettiinkin, wc:n lattia oli aukaistava ja viemäröinnit uusittava. Useampi tonni upposi sinne koska oli otettava firma tekemään, siihen hätään ei kenestäkään remppareiskasta ollut apua.
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
Tuolla pohjatiedolla ei kysymykseesi voi vastata, oliko jotain rikki, vuotoja jne?ponneton kirjoitti:Kenen korvattavaksi jää vasta ostetun talon viemäröintien uusiminen , vaikka kohteessa ei pitänyt olla välitöntä remontoitavaa? Talon näytön ja kuntotarkastuksen aikana talossa oli selkeä viemärin haju jonka syyksi sanottiin käyttämättömyys. Eipä se haju sitten hävinnyt vaikka vettä laskettiinkin, wc:n lattia oli aukaistava ja viemäröinnit uusittava. Useampi tonni upposi sinne koska oli otettava firma tekemään, siihen hätään ei kenestäkään remppareiskasta ollut apua.
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
ei rikki, vaan se kuvottava viemärinhaju. koko talossa. vanhat osat olivat jo niin hapertuneet että haju pinttynyt niihin, uusimalla se hajuhaitta hävisi. tuo haju riittää jo syyksi uusia viemäröinnit, näin olen saanut tietooni.
-
- Jäsen

- Viestit: 222
- Liittynyt: La Syys 22, 2012 19:21
- Paikkakunta: Etelä-Savo
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
Noh, jos oot jo remontit tehnyt ja paikat ummessa niin ihan turha lähteä keltään pyytämään yhtään mitään. Toisekseen hajuhaitan perusteella et voi koko vessaa räjäyttää ja maksattaa toisella kerran viemäreissä ei varsinaisesti ollut mitään vikaa. Vähän kuulostaa oudolta hommalta.
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
Vanha talo, vanhat viemarärit?ponneton kirjoitti:Kenen korvattavaksi jää vasta ostetun talon viemäröintien uusiminen , vaikka kohteessa ei pitänyt olla välitöntä remontoitavaa? Talon näytön ja kuntotarkastuksen aikana talossa oli selkeä viemärin haju jonka syyksi sanottiin käyttämättömyys. Eipä se haju sitten hävinnyt vaikka vettä laskettiinkin, wc:n lattia oli aukaistava ja viemäröinnit uusittava. Useampi tonni upposi sinne koska oli otettava firma tekemään, siihen hätään ei kenestäkään remppareiskasta ollut apua.
Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)
no kyllä minustakin oudolta hommalta kuulostaa. asuisitko itse p***an käryssä? olkoon kyse vanhasta tai uudesta, se mihin tarkoitukseen olet asuntoa ollut ostamassa , on mielestäni aika tärkeä merkitys. mitään välitöntä remontoitavaa ei pitänyt olla. laittoahan vanhassa on aina, se on fakta. se tulisi myös huomioida asunnon hinnan määrittelyssä. vai mitä?
