Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)

Jokaiselta rintamamiestalon omistajalta on varmasti monesti kysytty: "Löytyikö yllätyksiä". Vanhat talot saattavat joskus todellakin kätkeä sisäänsä niin iloisia kuin surullisiakin yllätyksiä. Remontoidessa niihin sitten törmää.
Zaffodi
Jäsen
Jäsen
Viestit: 2289
Liittynyt: Pe Maalis 26, 2010 14:44
Paikkakunta: Turku

Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)

Viesti Kirjoittaja Zaffodi »

ponneton kirjoitti:no kyllä minustakin oudolta hommalta kuulostaa. asuisitko itse p***an käryssä? olkoon kyse vanhasta tai uudesta, se mihin tarkoitukseen olet asuntoa ollut ostamassa , on mielestäni aika tärkeä merkitys. mitään välitöntä remontoitavaa ei pitänyt olla. laittoahan vanhassa on aina, se on fakta. se tulisi myös huomioida asunnon hinnan määrittelyssä. vai mitä?
Myös ostajan tulee tajuta kuitenki se, että esim. yli 50v viemärit ovat tiensä päässä vaikka mikä olisi. Talon hinta määräytyy todella monen tekijän kautta eikä viemäri ole sieltä määräävämmästä päästä vaan esim. sijainti. Vaikka onkin toki ikävää jos hajuongelmia on ollut todennäköisesti syy on ollut yksi tai kaksi vuotavaa liitosta eikä koko putkisto.
Joka tapauksessa reklamaatio olisi pitänyt tehdä heti ongelman löydyttyä.
ponneton
Jäsen
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: To Joulu 06, 2012 3:22
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)

Viesti Kirjoittaja ponneton »

juu, totta. noita putkia kun oli osittain uusittu , kertoman mukaan. Puretuista osista näki että niissä oli kaikenlaista materiaalia käytetty. oli valurautaa, savipantaa ja muovia.
Ei tuo viemäröinti jää ainoaksi laitettavaksi asiaksi, se että millä aikavälillä nuo pitäisi laittaa niin ei kyllä valitettavasti selvinnyt ennen kauppaa. Ainakaan tässä tapauksessa sille asianosaiselle.
ponneton
Jäsen
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: To Joulu 06, 2012 3:22
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)

Viesti Kirjoittaja ponneton »

tuossakun lukee nimen alla YV, niin tuleeko se viesti niin että se näkyy vaan sillä kenelle se on tarkoitettu? -välikysymys :-)
Uustilallinen
Jäsen
Jäsen
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2013 13:22
Paikkakunta: Paimio
Kotisivu: http://tilantarvetta.blogspot.fi/
Viesti:

Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)

Viesti Kirjoittaja Uustilallinen »

Pistetään tähän pari kuvaa vielä tästä meidän tapauksesta, jos jotakuta kiinnostaa:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
lehmikangas
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 14:29
Paikkakunta: Oulu

Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)

Viesti Kirjoittaja lehmikangas »

Aika lyhyt passi muuten. Paljonko on kaatoa (nousua) metrillä?

Mutta, koska sanoit että kaato on väärinpäin, niin tässä kuvassa siis purkusuunta on oikealle:
Kuva

Toisen kuvan tarkoitusta en ymmärtänyt kun passi ei ole putkea vasten eikä passi ole suorassa.
Email
Jäsen
Jäsen
Viestit: 222
Liittynyt: La Syys 22, 2012 19:21
Paikkakunta: Etelä-Savo
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)

Viesti Kirjoittaja Email »

Kuvassa purkusuunta näkyy olevan oikealle mut kaato reilusti vasemmalle. Toinen kuva todennäköisesti mallaa sitä miten putken pitäisi olla.
Uustilallinen
Jäsen
Jäsen
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2013 13:22
Paikkakunta: Paimio
Kotisivu: http://tilantarvetta.blogspot.fi/
Viesti:

Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)

Viesti Kirjoittaja Uustilallinen »

Email:

Juurikin näin, eli kaato on kohti neloskuvassa olevaa kulmapalaa. Lisäksi putkimiehen mukaan tuo supiste on täysin järjetön tuossa kohtaa..

Lisäksi!!: Putkimies tutki hieman yläkerran WC.stä tulevaa viemäriä. Se oli tehty täysin päin helvettiä.. Mutkina viemärissä oli käytetty WC-pöntön taakse tulevia tiukkoja kurjveja joissa ei ole lainkaan kunnon muhvia tai tiivistystä. On ihme että putki on pysynyt paikoillaan. Varsinkaan kun sitä ei ole tuettu mihinkään vaan se on ainoastaan putkiliitosten varassa paikallaan..
Zaffodi
Jäsen
Jäsen
Viestit: 2289
Liittynyt: Pe Maalis 26, 2010 14:44
Paikkakunta: Turku

Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)

Viesti Kirjoittaja Zaffodi »

Kyllä noissa kuvissa tosiaan näkyy ettei siellä mitään kunnollista korjausta ole tehty. Pyydä myyjältä hyvitystä esim. materiaalien osalta jos teet itse. Eli työn osuudella itse vastaan niin voi onnistua helpommin.
Valitettavasti on tullut huomattua, että todella usein tuollaiset putkiviritykset on juurikin niiden ammattimiesten jäljiltä kun on ollut vaan kiire pois.
lehmikangas
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 14:29
Paikkakunta: Oulu

Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)

Viesti Kirjoittaja lehmikangas »

Uustilallinen kirjoitti:kaato on kohti neloskuvassa olevaa kulmapalaa. Lisäksi putkimiehen mukaan tuo supiste on täysin järjetön tuossa kohtaa..
Onko kaato nyt molemmista suunnista kohden tuota kulmapalaa? Eli voisiko olla niin että kokonaisuutena siinä olisi laskua ollut oikein, mutta viemäri on painunut tuosta kulmayhteen kohdalta liian alas (puutteellisen tuennan takia)?
Uustilallinen
Jäsen
Jäsen
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2013 13:22
Paikkakunta: Paimio
Kotisivu: http://tilantarvetta.blogspot.fi/
Viesti:

Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)

Viesti Kirjoittaja Uustilallinen »

lehmikangas kirjoitti:
Uustilallinen kirjoitti:kaato on kohti neloskuvassa olevaa kulmapalaa. Lisäksi putkimiehen mukaan tuo supiste on täysin järjetön tuossa kohtaa..
Onko kaato nyt molemmista suunnista kohden tuota kulmapalaa? Eli voisiko olla niin että kokonaisuutena siinä olisi laskua ollut oikein, mutta viemäri on painunut tuosta kulmayhteen kohdalta liian alas (puutteellisen tuennan takia)?
No sitä ei tässä kohtaa tiedä pirukaan, mutta joka tapauksessa on päin takapuolta tehty aikanaan tuo. Kun olisi siinä nuo vasat ollut mihin tuon olisi saanut kiinni..
Eli ilmeisesti eristeitä kaivettu kun on jotain "korjattu!" aiemmin ja nyt kun eristeet on painuneet, niin viemäri on mennyt ihan hölmöön asentoon. Onneksi tuli nyt ilmi kuitenkin kun on remontti menossa..

Huomenna tulee vanha omistaja katsomaan paikkoja niin pitää neuvotella miten asia tehdään, kun samalla kuitenkin pitää pari hirttä vaihtaa ja lattiajuoksuja uusia ja eristeet vaihtaa, niin tarviketta kyllä menee...
Ja se hirren vaihto ei nyt mikään ihan läpihuutojuttu ole kun en ole mikään timpuri kuitenkaan..
Uustilallinen
Jäsen
Jäsen
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2013 13:22
Paikkakunta: Paimio
Kotisivu: http://tilantarvetta.blogspot.fi/
Viesti:

Re: Löytyihän se lopulta! (sisältää avunpyynnön)

Viesti Kirjoittaja Uustilallinen »

Tähän pieni tilannepäivitys..

Lahonneet hirret on korjattu ja lattia on kokonaan uusittu ja lattiassa on puhallusvilla jne. Viemärit on kokonaan uusittu ja samalla meni vaihtoon vesiputket ja kaikki sähköt..
Vanha omistaja nosti kädet pystyyn korvausten kanssa eikä suostunut minkäänlaiseen korvaukseen.
Asia oli jopa lakimiehellä asti tutkittavana ja hänen kantansa oli se, että koska korvausvaatimukset on niin pieniä eikä ole tarkkoja summia tahi kuitteja jne, niin kannetta ei nosteta. Eli tämä meni nyt sitten omaan piikkiin. Onneksi rahaa ei palanut kuitenkaan muutamaa tonnia enempää ylimääräistä ja nyt on ainakin kunnolla remontoitu sitten.. Vähän vaan pistää silti harmittamaan... :?
Vastaa Viestiin