Toi Mäki-Matin talo on mun suosikki noista kanssa. Samoilla perusteilla.gretheline kirjoitti:
Noista tässä ketjussa mainituista minun valinta olisi tuo Mäki-Matin talo, ehdottomasti. Minäkin asun vanhan talon näköisessä vanhassa talossa koska pidän vanhoista taloista ja vanhojen talojen tunnelmasta, joten minulle noissa muissa aiemmin tässä ketjussa mainituissa olisi niin tolkuttomasti aikaa, rahaa ja voimia vievä (ja viimeisessä jopa mahdoton) entisöintiurakka edessä, että henkilökohtaisesti en kaipaa niin suurta haastetta. Ensinmainitusta voisi kohtuudella, olettaen että rakenteet ovat kunnossa, saada nätin kodin ja voisi ehkä toivoa että lastulevyjen ja muovimattojen alla kaikki olisi kunnossa ja entisöitävissä, mutta alkuperäistä sielläkään ei ole paljoa näkyvissä niin ettäkö siitä kohtuudella saisi alkuperäiskuntoisen kaltaista verrattuna tilanteeseen jossa voisi odotella ja etsiskellä rauhassa ja ostaa alkuperäiskuntoisen josta nyt näkisi hyvinkin ilman isompia kommervenkkejä että mikä se on olevinaan kun alkuperäiskuntoisissa ei ole rempan alle voitu piilottaa mitään ongelmia. Toki jos on aikomus modernisoida, laittaa kipsilevyä ja laminaattia ja paljon valkoista pintaa ja korkeakiiltoiset keittiönkaapit tai muuta vastaavaa, niin en missään nimessä kannusta ostamaan alkuperäiskuntoista, vaan ne harvat alkuperäiskuntoiset on paras jättää niille, jotka haluavat konservointi- ja entisöintiprojektin.
Muoks. Tajusinkin vasta kuvia katsellessa että mun isä on asunut joskus tuossa naapurissa ja miustaakseni joskus käynyt tämän myytävän talon mummon lumia tekemässä ja haravoimassa :D Tosi kiva alue toi on, omia lapsuuden maisemia, kun olin tuossa ihan lähellä hoidossa ja viereisellä ala-asteella. Läheltä löytyy kolme leikkikenttää, ala-aste ja yläaste, ja läheltä tarha. Ja tuo piha on ihana.. Talo näyttää tosi söpölle. Ikkunatkin taitaa olla säästyneet? Tärkeitä pointteja talokaupoissa