Katolla keikkuminen

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
ata66
Jäsen
Jäsen

Katolla keikkuminen

Viesti Kirjoittaja ata66 »

Kevät herättää sisäisen remppamiehen, tai pakkohan se on tällä rahalla mitä mulla on...

Huomasin, että katolle pitäisi mennä. Kyse on huopakatosta kolmiorimoilla. Muutamasta kohdasta kolmioriman päällä huopakaistale hiukan irvistelee. Muutoin katto hyvässä kunnossa, eikä tuo itse asiassa ole vielä vanhakaan. Se sama ongelma kuin aina, millä ilveellä pysyä jyrkällä katolla, joskus olen roikkunut köyden kanssa. Toisinaan siirtänyt lapetikasta, joka on vain sairaan raskas. Miten olette asian hoitaneet? Pitäisikö tehdä laudasta kevyemmät ja siirrettävät lapetikkaat? Tuon takia ei raski nosturia vuokrata :oops:
Elämä on jatkuvaa opettelua ja myyntipuheisiin kannattaa suhtautua varauksella
vesahy
Jäsen
Jäsen

Re: Katolla keikkuminen

Viesti Kirjoittaja vesahy »

ata66 kirjoitti: Pitäisikö tehdä laudasta kevyemmät ja siirrettävät lapetikkaat?
Naapuri oli tehnyt tuollaiset tikkaat ja sain niitä lainata. Niillä hommat sujuivat mukavasti. Kattohuopa on todella herkkä materiaali, siihen jää kengän jälki tosi herkästi, varsinkin jos on aurinkoinen kuuma ilma.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Laurakaisa
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://laurakaisatalo.blogspot.com

Re: Katolla keikkuminen

Viesti Kirjoittaja Laurakaisa »

Joo, laudasta lapetikkaat joihin yläpäähän kunnollinen systeemi jolla tikas pysyy varmasti harjan toisella puolella. Terveisin nimimerkki hyvä etten joutunut rintamamiestaloleskeksi kun puoliso lasketteli viime kesän kattoremontin yhteydessä yläpäästä irronneilla lapetikkailla katolta alas. Onneksi pysähtyi telineille.

Ai niin mutta siinä on jo huopa päällä siinä katossa. Ei se sitten niin helposti luista vaikka olisi vähän pienempikin ylitys. Mutta kumminkin.
"Saavat tehdä tämän päivän talot juuri niin kuin haluavat, mutta minun talo on tehty kuusikymmentä vuotta sitten ja semmonen aika näkyy talossa ja ihmisessä. Kiitos mutta ei kiitos." - Tuomas Kyrö: Mielensäpahoittaja
Vastaa Viestiin