Myisinkö taloni - tai siis vaihtaisin toiseen samanmoiseen?

Juuri ostanut rintamamiestalon? Aikeissa hankkia rintamamiestalo? Mitä pitäisi ottaa huomioon?
Vastaa Viestiin
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Myisinkö taloni - tai siis vaihtaisin toiseen samanmoiseen?

Viesti Kirjoittaja nummentie 434 »

Ilmeisesti pimeä syksy täällä katuvalojen ulottumattomissa on vaikuttanut: Usein on tullut lähiviikkoina katseltua näitä "Perusteellisen saneerauksen tarpeessa" olevia mökkeröitä esim. etuovi.com:issa, siis vanhoja ja mahdollisimman alkuperäiskuntoisia.
Mielessä kytee pieni ajatuksenpoikanen, jotta löytyisiköhän vastavaa jostain ehkä vähän lähempää työpaikkaakin.
Tiedän, että jos myymään lähden, en pääse omilleni, jos teetettyjen remonttien hintaa laskee, mutta uskallanko muuten vanhaa taloa myydä ja käykö uuden kanssa yhtä hyvä tuuri, mitä kuntoon tulee. Enkä ole ihan varma, raaskinko talosta edes luopua
Pitäisi varmaan pyytää välittäjä arvioimaan, mitä tästä voisi saada ja sitten vasta jatkaa mietintää?
Mitä mieltä, arvon palstalaiset?
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
KariFS
Jäsen
Jäsen

Re: Myisinkö taloni - tai siis vaihtaisin toiseen samanmoiseen?

Viesti Kirjoittaja KariFS »

"Tapanina päivä on kukonaskeleen pidempi ja loppiaisena sen jo hullukin huomaa."

Kyllä se siitä helpottaa keväämmällä. Kaamos saa ihmisen joskus ajattelemaan omituisia :wink:
Kari

"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
Juha_P
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Juha_P »

Koitin tässä miettiä, että miten sen nätisti sanoisi...

kari oli kumminkin nopeampi ja fiksumpi. :mrgreen:
matrismik
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja matrismik »

Voin auttaa mikäli haluat edetä.. Laita vaikka YV jossa tarkemmat ja täsmällisemmät tiedot nykyisestä talosta, tehdyistä remonteista, tontista. Taloudellisesti voit miettiä sen jälkeen mitä teet, ei ole ns. omaa aluetta silti tilastototuuden voin katsoa. Vantaalla olisi tarjolla yksi mielenkiintoinen tilaisuus..
tarpola
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tarpola »

Joka vaihdon kynnysraha on neljän prosentin varainsiirtovero, jonka joutuu uudesta maksamaan. Ei se este ole jos tarve vaihtoon on, mutta vähintäinkin hidaste.
kappalainen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kappalainen »

Melkoisen vaikea aihe ulkopuolisen sanoa. Paljonko työmatkoissa aikaa voittaa ja taas remontoidessa aikaa häviää....
Onko tiivis lähiöelämä mieleen...
Paljonko ikää ja kuntoa. Koska sitä 'rivitaloa' pitää harkita jossain vaiheessa, kun talon ylläpito käy vaikeaksi.
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
sahrami
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja sahrami »

kappalainen kirjoitti:Melkoisen vaikea aihe ulkopuolisen sanoa. Paljonko työmatkoissa aikaa voittaa ja taas remontoidessa aikaa häviää....
Onko tiivis lähiöelämä mieleen...
Paljonko ikää ja kuntoa. Koska sitä 'rivitaloa' pitää harkita jossain vaiheessa, kun talon ylläpito käy vaikeaksi.
On niin suhteellista. Appivanhemmat ovat vanhoja (appiukko yli 85 ja anoppikin kohta 80) ja edelleen sujuvasti asuvat omassa talossa, sauna kantovesien varassa rannassa jne. Sen verran on jo pitänyt joustaa, että katolta lumet pudottaa poika ja antennit säätää vävypoika. Eli kiipeilemään ei enää lähde. Moni muu on sitten kaatunut saappaat jalassa jo viisikymppisenä :(

Ei kannata hötkyillä, parhaassa tapauksessa se unelmien rötiskö tulee vastaan ihan siitä unelmapaikasta... Kunhan jaksaa odottaa.
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Oikeassa olette, KariFS ja Juha_P, keväällä ja kesällä kaikki on helpompaa.
Tuo lokakuu - tammikuuhan se on se ankein aika.
Tuosta joulukuun lopulta Maalis- huhtikuulle olen löytänyt itselleni "adventtikalenterin":
www.gaisma.com
Tuota tulee tarkasteltua muutaman kerran viikossa ainakin :-D

Myöskin Kappalainen osui oikeaan kysyessään haluaisinko kovin "tiiviissä yhteisössä" asua. Enpä kyllä enää taitaisi haluta.
Kerrostalot ja rivitalot suorastaan jo puistattaa, toivottavasti Ukko Ylimmäinen suo minun joskus matkani päättää säädyllisesti vaikka sitten huusimatkalla. :lol:
No oikeasti sen suhteen ei nyt vielä talonpito ongelmalliseksi aiheudu.
Mutta olen aiemminkin jo huomannut, että työntekoon tuhraantuu hävyttömän paljon aikaa tämmöisen vanhan talon asujalta.

myös talon näennäisestä hyväkuntoisuudesta huolimatta jotain voi tietysti löytyä, ja on joitain paikkoja, jotka pitäisi ennen myyntiä avata ja tarkistaa, (=taloon päin viettävä tontti, savimaa+matala sokkeli)

Ja se se vasta ongelma onkin, että tiedän, että ainoa varma keino saada tämä säilymään "lähes alkuperäiskuntoisena" on pitää tämä itse. :wink:

Joten ehkä nyt ensi kesään kestän, ja seuraavaksi talveksi koitan panostaa vähintään jääkiekkokaukalo -tasoisiin pihavaloihin. :mrgreen:

Matrismik, Kiitos tarjouksestasi, ehkä kuitenkin laitan sinulle tietoja talosta ja tontista jossain vaiheessa - kaiken varalta :-)
Opi toisten virheistä, et voi millään elää tarpeeksi kauan tehdäksesi ne kaikki itse.
Peltola
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Peltola »

Itse pohdin samankaltaisia liikkuja, mutta tuo gaisma piristi kummasti:)
Enää 6kk ja päivä on Oulussakin 17h 29min pidempi!
Sitä ennen saa luvan piristää Jarraudin v.s.o.p. ja perinteinen jouluolut. Pullossa.
matrismik
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja matrismik »

Joo laita vaan, yleensä viimeistään siinä vaiheessa kun oma talo laitetaan euroiksi ja senteiksi sekä se uusi talo euroiksi ja senteiksi on pakko miettiä onko päiväuni vai realistinen vaihtoehto :-D Taloudellisesti ainakaan ns. "munan vaihtaminen munaan" ei ole järkevää, motiivi pitää olla joku muu kuin raha. Aika harvoin itselle tulee sellainen tunne että joku osti uuden asunnon halvalla ja myi omansa kalliilla. Jos tarkoitus on siirtyä keskustasta maalle päin, sen todennäköisyys että jäisi rahaa sivuun on mahdollista, mutta käsittääkseni olet tekemässä juurikin toisin päin.
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Eikö olekin olemassa sanonta; Varo mitä toivot, toiveesi voi toteutua?
Minulle tarjottiin työpaikan puolesta mahdollisuutta vaihtaa paikkakuntaa...
Tietääkö kukaan vaatimattomasta asumisesta pitävää maalla viihtyvää, kanoista ja ehkä kissastakin tykkäävää vuokralaisehdokasta.... smiley_074
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

No niin, se on taas kevät. Ei tosin taida pääskyt ihan vielä 4 viikon päästä tulla, kuten tuolla toisaalla jokin aika sitten lupasin :(

Mutta onko kuitenkin minulle käynyt niin, että olen haukannut liian ison palasen kakkua, eli onko talon hoito, työpäivä pääkaupungissa ja suhteellisen pitkä työmatka vain liikaa, kun aina vain tuntuu, ettei jaksa MITÄÄN!
matrismik, laitoin yv:tä
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Talolle on löytynyt uudet asukkaat, vuokralaiset nyt ensin alkuun, näin lähtö ei ole tavallaan lopullista vielä, eikä tunnu niin vaikealta.
Asunnon etsintä Pirkanmaan suunnalta käynnissä.
KariFS
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Tästä koti hyvään kotiin tai öö tota... No kuitenkin. Hyvän päälle ymmärtäville:

http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=8&t=19723
Kari

"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
nummentie 434
Jäsen
Jäsen

Kiitos tarjouksesta, mutta nyt en just ole ostelemassa...
Mulla on kiikarissa yks kerrostaloasunto vv.-58 Ja tietysti alkuperäiskuntoinen! smiley_074
Vastaa Viestiin