Hups-->Kattoremppa

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Pulmuset
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Pulmuset »

Tein tarjouspyynnön kattorempasta, sisältö oli samankaltainen kuin kirjoittajalla eli täyden palvelun kattohomma. Hinta-arvio oli sama eli n 12000 € :shock: , ja tosiaan Jyväskylän seudulla! Että ei se ole kallista pelkästään pääkaupunkiseudulla. Aika huikea hinta, pistää miettimään, että josko sitä keräisi porukan ja tekisi itse...
Oto Hascak
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: www.suorakon.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oto Hascak »

Pulmuset kirjoitti:Aika huikea hinta
Harvoinpa työn teettäminen vieraalla edullista on. Hyvä silti niitä tarjouksia kysellä useammasta paikkaa, kun hintahaitarit tuntuu olevat melkoisia. Tosin, harvoinpa se halvin paraskaan on, että kyllä niitä tarjouksia on hyvä punnita monelta eri kantilta.

Ei sekään halvaksi tuu, että säästön tekemiseksi urakkaan aletaan itse peukalo keskellä kämmentä. Mutta jos vasara kädessä pysyy ja on olemassa jonkin verran tietotaitoa, niin ei tuo vesikatto missään nimessä tekemätön paikka ole. On hyvä muistaa se, että siinä vaiheessa kun on purkutyöt tehty ja katolla on repaleiset kevytpeitteet "suojaamassa" taloa ja vettä tulee esterin p*rseestä ja omat taidot todetaankin riittämättömiksi, niin osaavaa ja ammattitaitoista porukkaa ei tahdo töihin saada ja jos saa, niin osaavat kyllä hinnan laittaa työlleen.
Rakennuskonservaattori, restaurointirakentaja ja restaurointikisälli
http://www.suorakon.com
helenja1
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja helenja1 »

No niin.

Saadaan tämäkin keskustelu varmaan päätöksiin. Urakoitsija tulee sen verran alas hinnoissa että 8 tonnia jäisi maksettavaa(-kotitalousvähennys=n.6 tonnia). Nyt sitten tingitään niistä räystäiden pidennyksistä, eli ne jätetään pois. Ainakin jos tämä urakka otetaan urkoitsijalta. Hieman harmittaa...mutta jos itse tehdään niin pidennykset laitetaan. Tänään pitäisi päättää :oops:

Aika varma olen siitä että teetetään työ. Säästyy omaa aikaa ja olen näiltä mahtavilta sivuilta lukenut että seiniä ei kannata uusia mikäli lankuissa ei vikaa.

Eli seinät sitten, kattorempan jälkeen, skrapataan talkootyövoimalla ja maalataan.
Et kyllä se tästä, kiitos kaikille.

Koskas rintsikkaimmeiset kokoontuvat massatapahtumaan kertomaan kokemuksistaan ja tuntemuksistaan? :idea:

Olisi kiva, vai onko näitä jossain päin Suomea, treffata muita onnellisia omistajia.... :roll:
Vastaa Viestiin