STP TK laatu
STP TK laatu
Minkälaista pitäisi olla terveoksainen STP laadultaan? Hain kuusi kahdeksan kappaleen pakettia 4,2 pätkiä muoviin pakattuina ja nyt aloin tutkimaan mitä niistä löytyy. Löytyy mm. reunoissa lohkeamia, yksi ihan rehellinen läpireikä, pihkataskuja ym aika paljon ja enemmän tai vähemmän röpelöä näihin liittyen, yhdessä paneelissa sahapintaa näkyvissä reilusti jne. Eli ei nyt oikein sellaista, mitä mielellään laittaisi asuintiloihin. Täältä löytyy kuvakin asiaa selventämään: http://s676.photobucket.com/user/Pecan_ ... 1.jpg.html
Re: STP TK laatu
Jos nyt ei ihan sutta niin ainakin sekundaa olet saanut. Sahapinta, läpireiät ja sellaiset kyllä "pilaavat" laudan minun mielestä.
Kerran olen palauttanut koko läjän lattialautaa kun peräkärryllisestä ei löytynyt kuin pari-kolme kunnollista, talouslaatunahan se myytiin mutta jos lähtee vaaksan säleitä pinnasta niin eihän se käy kuin polttopuuksi. Joskus olen jokusesta aivan sudesta terassilaudasta reklamoinut, sain uudet tilalle ilman mutinoita eikä tarvinnut edes vanhoja palauttaa. Kummassakaan tapauksessa en valinnut puita itse vaan tilasin satsin valmiiksi kerättynä.
Vakstuukiin paketoidun kanssa lienee vähän sama tilanne kun paketteja ei saa aukoa kaupassa, joten itse ei pääse valkkaamaan ja palautusoikeus pitäisi siksi olla. Eri asia sitten se että kannattaako lähteä reklamoimaan, välimatka ym seikat sanelevat paljon. Jos et tarvitse kaikkia lautoja täyspitkinä niin voinee katsoa ne pätkät noista huonommista. Niin teen itse jos on "muutama" kauneusvirhe satsissa. Usein viallisia on kuitenkin seassa, sen takia nykyään tulee hankittua hieman "susivaraa" (aivan ennenkuulumatonta ei ole sekään että itse tärvelee muutaman laudan tai listan
).
Kerran olen palauttanut koko läjän lattialautaa kun peräkärryllisestä ei löytynyt kuin pari-kolme kunnollista, talouslaatunahan se myytiin mutta jos lähtee vaaksan säleitä pinnasta niin eihän se käy kuin polttopuuksi. Joskus olen jokusesta aivan sudesta terassilaudasta reklamoinut, sain uudet tilalle ilman mutinoita eikä tarvinnut edes vanhoja palauttaa. Kummassakaan tapauksessa en valinnut puita itse vaan tilasin satsin valmiiksi kerättynä.
Vakstuukiin paketoidun kanssa lienee vähän sama tilanne kun paketteja ei saa aukoa kaupassa, joten itse ei pääse valkkaamaan ja palautusoikeus pitäisi siksi olla. Eri asia sitten se että kannattaako lähteä reklamoimaan, välimatka ym seikat sanelevat paljon. Jos et tarvitse kaikkia lautoja täyspitkinä niin voinee katsoa ne pätkät noista huonommista. Niin teen itse jos on "muutama" kauneusvirhe satsissa. Usein viallisia on kuitenkin seassa, sen takia nykyään tulee hankittua hieman "susivaraa" (aivan ennenkuulumatonta ei ole sekään että itse tärvelee muutaman laudan tai listan
Kari
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
Viimeaikoina en ole kovin montaa onnistunutta puutavaraostosta tehnyt, niin täytyi jo alkaa kyselemään, että onko miehessä vai tavarassa vika, kun ei kelpaa..
Kysyin myös valmistajan mielipidettä asiaan ja sanoivat, että huonot voi palauttaa myyjäliikkeeseen ja ottaa uutta tilalle. Jos näistä sitten taas puolet on hylkytavaraa, niin pariin kertaan pitää käydä vaihtelemassa, joten yritän saada rahat takaisin myyjäliikkestä, kunhan pääsen paneeleitten kanssa sielä asioimaan. Tiedä sitten miten onnistuu, kun pitäisivät olla kuulemma edelleen myytävässä kunnossa palautettaessa, mutta eihän nuo sitä ole olleet missään vaiheessa.. Tai sitten tämä selittää sen, että "talouslaatua" oli aika hyvin tarjouksessa viereisessä pinossa..
Kivahan se olisi ollut saada paneelit joskus kattoonkin, mutta hätäkös tässä ja eiku taas etiskelemään, että mistä löytyy riittävän pitkää ja riittävän hyvää. Mänty kait voisi olla parempaa, mutta sitä tuntuu olevan varsin huonosti tarjolla, etenkään käsittelemättömänä.
Kivahan se olisi ollut saada paneelit joskus kattoonkin, mutta hätäkös tässä ja eiku taas etiskelemään, että mistä löytyy riittävän pitkää ja riittävän hyvää. Mänty kait voisi olla parempaa, mutta sitä tuntuu olevan varsin huonosti tarjolla, etenkään käsittelemättömänä.
Minulla oli ongelmana molemmilla ostokerroilla se ettei höyläri meinannut millään suostua myymään terveoksaista STP:tä kun kerroin maalaavani ne. Jouduin selittämään tarkkaan mitä paneleille aion tehdä ennenkuin sain ne ostettua. On vissiin joku joskus ostettuaan halpoja paneleita tullut jälkeenpäin valittamaan.
http://www.puuinfo.fi/sisustaminen/ohje ... aatimukset
Tuolla osoitteessa pdf tiedostoissa käy ilmi laatuvaatimukset. Näiden kanssa saa aina välillä vääntää myyjän roolissa.
Tuolla osoitteessa pdf tiedostoissa käy ilmi laatuvaatimukset. Näiden kanssa saa aina välillä vääntää myyjän roolissa.
Jotain hyvääkin tässä kaupassa, sain paneelit palautettua ja rahat takaisin ilman mutinoita. Nyt on toisesta kaupasta toisen valmistajan tavaraa ja on varsin hyvää tähän ensimmäiseen erään verrattuna. Kyllähän näitäkin on hieman kittailla tarvinut, mutta sellaista se kuusi kai on. Erikoislaadun mäntyä olisi saanut tilaamalla 1,90e/m mutta olen nyt ihan tyytyväinen tähän yli puolta halvempaan.