Sikaflex säilytys yli ajan

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
Purkur
Jäsen
Jäsen

Sikaflex säilytys yli ajan

Viesti Kirjoittaja Purkur »

Kuinka tuubi säilyisi käyttökelpoisena puoli vuotta, enemmän. Panin syksyllä tuubin kärjen veteen, jota vettä täytin talven mittaan. Eipä nyt enää keväällä toimi. Ostin just uuden, käytön jälkeen upotin sen kärkineen veteen, josko nyt toimisi 3kk myöhemmin. Ainakin mun Sikaflex-tavarasta on 90% päätynyt kaatopaikalle, tähän mennessä, ikävää.
Juha_P
Jäsen
Jäsen

Re: Sikaflex säilytys yli ajan

Viesti Kirjoittaja Juha_P »

Noiden Sikaflexien, silikonien ja uretaanien ohjeissa sanotaan yleensä, että kovettuvat ilmankosteuden vaikutuksesta.
Onkohan vesi siis oikea aine säilytykseen?
tessu

Viesti Kirjoittaja tessu »

Juu ei oikein kestä uretaanipohjaset liimat kauaa,esim.tuulilasiliima pötkö mulla jysähti aikoinaa melkein heti köntsäksi kun olin siitä käyttäny sen mitä täytyi.
Silikoni ja akryylikitti ja muutamat muut liimat viel säilyy viiles kellarissa jonkin aikaa mutta itte oon päättäny että sen ostan minkä käytän,varastoon en enää osta ja jämillä kittaan vaikka mitkä kolot että saa koko tötsän tyhjäksi!
Zaffodi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Zaffodi »

Sika kuivuu nimenomaan kosteuden vaikutuksesta, ainoa tapa säilyttää on teipata nokka mahdollisimman tiiviisti kiinni. Aikanaan kun liimattiin Masalla risteilijän kattoon elementtejä suihkutettiin pullosta vettä sikaflexin päälle jotta nappasi nopeasti kiinni.
Luigi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Jossain määrin voi säilyvyyttä edistää ruuvaamalla nokka tuubista irti, laittamalla päälle muuta kerros elmukelmua, ja ruuvaamalla nokka takaisin.

Mistähän saisi pienempiä tuubeja tuota Sikaflex 220:stä vastaavaa ainetta? Tarve on sen verran vähäinen, että ei oikein ole järkevää ostaa kallista tuubia ja jättää 95% sisällöstä kovettumaan.
Miehet sytyttää alta
PetteriSeppänen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PetteriSeppänen »

Kaikki nuo ovat poppakonsteja, ostakaa pieniä vakuumipusseja ja laittakaa keskeneräiset tuubit niihin, ei varmasti pääse ilmat, kosteudet tai muut kemikaalit kimppuun!
Vastaa Viestiin