FEIN Multimaster - tekeekö mitään?
- vesahy
- Jäsen

Re: FEIN Multimaster - tekeekö mitään?
Feinin minä sitten pitkän harkinnan jälkeen ostin, muovilaukkuisen setin. Se oli vähän niin kuin yhdistetty syntymäpäivä- ja joululahja, muija kun ei ymmärrä mitä mies tarvitsee. Lahjaksi tulee Maripaitoja ja pyjamia.
Uusia teriä en ole vielä ostanut kuin setin puuteriä, Bauhausista ja kyllähän niiden hinta pikkuisen kirpaisi. Vanhalla terällä kitkuttaa yleensä niin kauan, että siitä on hampaat kuluneet koko lailla sileiksi. Korvaavista teristähän löytyy keskustelu tällä foorumilla, seuraavaksi kokeilen niitä.
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... 15&t=17495
Uusia teriä en ole vielä ostanut kuin setin puuteriä, Bauhausista ja kyllähän niiden hinta pikkuisen kirpaisi. Vanhalla terällä kitkuttaa yleensä niin kauan, että siitä on hampaat kuluneet koko lailla sileiksi. Korvaavista teristähän löytyy keskustelu tällä foorumilla, seuraavaksi kokeilen niitä.
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... 15&t=17495
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Fein on ollut hyvä hankinta. Parhaimillaan silloin kun on ahdas/tarkka paikka. Terät ovat kalliita, käytän konetta lähes jokaisena remontti päivänä jossain kohdin. Säästää aikaa just niissä paikoissa, jotka meinaa mennä näkymättömäksi näpertelyksi muuten.
Minulla on ollut käytössä Fein Multimaster top plus reilu pari vuotta. Olen tykännyt kovasti. Teriä menee suht paljon, mutta honkkarin terät ovat mielestäni hinta/laatusuhteeltaan ok.
Jos nyt konetta hankkisin, olisi vaakakupissa vahvana vaihtoehtona Makitan 18v ladattava, koska samaan akkurunkoon on jo liuta koneita ja vain kaksi akkua.
Jos nyt konetta hankkisin, olisi vaakakupissa vahvana vaihtoehtona Makitan 18v ladattava, koska samaan akkurunkoon on jo liuta koneita ja vain kaksi akkua.
Feinin patentti meni umpeen niin samanlaisia laitteita saa nykyään myös Lidlistä.
Itselläni on Boschin kone ja on ihan ok laite pikkuhommiin, jos pitää surruttaa enemmän kuin 5min päivässä niin
kädet siinä puutuu...
Itselläni on Boschin kone ja on ihan ok laite pikkuhommiin, jos pitää surruttaa enemmän kuin 5min päivässä niin
kädet siinä puutuu...
Hanskat käteen ja rento ote niin ei Boschikaan puuduta
Jos laitetta puristaa ja/tai painaa voimakkaasti, homma vaan hidastuu, teriä menee ja kädet tosiaan puutuu. Ja on sille säädettävälle kierrosluvulle ihan tarkoituskin, eli valitsee terä/materiaaliyhdistelmän mukaan sopivan eikä aina vaan täysillä.
Kari
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
-
tessu
NO samanlaisia laitteita EI tosiaankaan saa mistään Lidistä!!
Senverran olen tehny tuttavuutta kaverin kautta sen konsernin myymiin työkaluihin että en voi suositella kuin koristeeksi kaapinpäälle!
Jos kolme isoa rälläkkää hajoo JO uutena niin kysyn vaan että mitä se laatuhöpinä oikein on,sitä en sitten tiedä että kestääkö nykyään enää ne kalliitkaan työkalut?? sen voi sitten kertoa ne kenellä niitä on,itte ostan ainakin jonkui tunnetummanmerkin JOS joutusin vielä jotain ostamaan.
On jääny "liiterin"koneista ja muustakin aika paskanmaku suuhun vaikka en oo mitää sieltä ostanukkaa!!
Senverran olen tehny tuttavuutta kaverin kautta sen konsernin myymiin työkaluihin että en voi suositella kuin koristeeksi kaapinpäälle!
Jos kolme isoa rälläkkää hajoo JO uutena niin kysyn vaan että mitä se laatuhöpinä oikein on,sitä en sitten tiedä että kestääkö nykyään enää ne kalliitkaan työkalut?? sen voi sitten kertoa ne kenellä niitä on,itte ostan ainakin jonkui tunnetummanmerkin JOS joutusin vielä jotain ostamaan.
On jääny "liiterin"koneista ja muustakin aika paskanmaku suuhun vaikka en oo mitää sieltä ostanukkaa!!
-
Toljanteri
- Jäsen

Mulla tuo Feini pölyttyy jossain varastossa.
Ostin japanin sahan ja siinä vaiheessa huomasin etten tee Multimasterilla yhtään mitään.
Ostin japanin sahan ja siinä vaiheessa huomasin etten tee Multimasterilla yhtään mitään.
-
Laurakaisa
- Jäsen

- Kotisivu: http://laurakaisatalo.blogspot.com
Meillä on ollut myös Honkkarin joku vastaava vehje, olisiko ollut Deuzer. Se oli hieno peli, kesti yhden saunaremontin verran kunnes hajosi korjauskelvottomaksi. Ulvoi kuin susihukka ja tärisi kuin... en tiedä mikä. Vietiin se takaisin ja saatiin sen hinta euroina käteen kun oli takuu vielä voimassa. Kestämättömän kehityksen työkalulainaamo.
Minulla on ollut käytössä Lidlistä ostettu hiomahiiri ja se on ollut kyllä jo vuosikaudet ihan hyvä vehje. Että mistä noista ikinä tietää.
Minulla on ollut käytössä Lidlistä ostettu hiomahiiri ja se on ollut kyllä jo vuosikaudet ihan hyvä vehje. Että mistä noista ikinä tietää.
"Saavat tehdä tämän päivän talot juuri niin kuin haluavat, mutta minun talo on tehty kuusikymmentä vuotta sitten ja semmonen aika näkyy talossa ja ihmisessä. Kiitos mutta ei kiitos." - Tuomas Kyrö: Mielensäpahoittaja
Bosch mullakin on ollu jo useamman vuoden ja hyvin on pelannu.
Aitoa Feiniä en ole päässyt edes kokeilemaan, joten en tiedä kuinka paljon niillä on eroa.
Terät kestää mielestäni ihan hyvin kunhan ei päästä niitä ylikuumenemaan eikä aja naulaan.
Antaa terän leikata omaan tahtiinsa sopivalla kierrosluvulla niin ei savu nouse.
Aitoa Feiniä en ole päässyt edes kokeilemaan, joten en tiedä kuinka paljon niillä on eroa.
Terät kestää mielestäni ihan hyvin kunhan ei päästä niitä ylikuumenemaan eikä aja naulaan.
Antaa terän leikata omaan tahtiinsa sopivalla kierrosluvulla niin ei savu nouse.
Bosch on siis mullakin ja olen käyttänyt Feiniäkin. Ainakin hiomisessa sanoisin, että Fein on tehokkaampi.
Halpiskoneet on halpiskoneita mutta osa niistä on ihan hyviäkin. Iso osahan on samasta tehtaasta peräisin mutta ei merkeiksi brändättyjä. Pitää myös ajatella niin, että kun ollaan remppaamassa esim. kokonainen rintsikka niin ei kannata valita työkaluja jotka on tarkoitettu harrastelijoille muutaman ruuvin kiinnittämiseen. On noita halpiksia mullakin, hiomakone, iskuporakone, pöytäsirkkeli eli tuollaisia harvemmin käytettäviä. Akkukone on sitten Festool, samoin käsisirkkeli ja sitten on Boschia, Metaboa.
Halpiskoneet on halpiskoneita mutta osa niistä on ihan hyviäkin. Iso osahan on samasta tehtaasta peräisin mutta ei merkeiksi brändättyjä. Pitää myös ajatella niin, että kun ollaan remppaamassa esim. kokonainen rintsikka niin ei kannata valita työkaluja jotka on tarkoitettu harrastelijoille muutaman ruuvin kiinnittämiseen. On noita halpiksia mullakin, hiomakone, iskuporakone, pöytäsirkkeli eli tuollaisia harvemmin käytettäviä. Akkukone on sitten Festool, samoin käsisirkkeli ja sitten on Boschia, Metaboa.
Feinin olen omistanut jo toistakymmentä vuotta ja vieläkin olen siihen tyytyväinen vaikkei itsellä enää remonttikohteita olekkaan mutta ne sukulaiset
.Omaani käyvät ainakin Bilteman terät ja ajavat asiansa.
Ostin kanssa Boschiin ekan Honkkarin 2,99 e terän. Teki ainakin tämän ehtoon hommansa ihan niinkuin pitikin. Katsotaan miten menee jatkossa.
Juu. Mulla on tuollainen FEIN ja ostin siihen honkkarin puuterän (sahaus). Ihan surkea verrattuna FEINin paketissa tulleeseen terään.Jarppi78 kirjoitti:Lähtee ohuesti sivuraiteelle mutta oletteko koittaneet Hong Kongista näihin myytäviä teriä ? Ite ostin pari mutta olevinaan olivat nopeasti loppu, ja puuteristä kyse siis.