Verhoideoita kaipailen....

RMT:n sisustusnurkka naisille, miksei ukoillekin.
Vastaa Viestiin
Solbacka
Jäsen
Jäsen

Verhoideoita kaipailen....

Viesti Kirjoittaja Solbacka »

Hei innokkaat sisustajasiskot! Käväiskääpä blogissamme ja katsokaan uudet "sisustuskuvat". http://sbacka.vuodatus.net

Huoneet on menossa remonttiin ja ainakin tummat listat häipyvät ikkunoiden ympäriltä. Mitä muuta?

Muillakin varmaan löytyy ns. nurkkaikkunoita? Miten olette ratkaisseet verhot? Näkisin mielelläni kuviakin! Itse koen ikkunat ongelmaksi tälläisinä nurkkamalleina.
Tällä hetkellä olen tosin onnellinen näistäkin - oltiin vuosi ilman verhoja.

Solbackalainen :roll: :?: :?: :?:
Kipsu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Sun verhot nurkkaikkunoissahan näyttää hyvältä jo nyt! Muutenkin näyttää hyvältä. Minkä värisenä Kiurujen yö muuten seinälle ilmestyy? Upea tapetti, ja eikö se ole joskus 50-luvulta?
Solbacka
Jäsen
Jäsen

Kipsu kirjoitti:Sun verhot nurkkaikkunoissahan näyttää hyvältä jo nyt! Muutenkin näyttää hyvältä. Minkä värisenä Kiurujen yö muuten seinälle ilmestyy? Upea tapetti, ja eikö se ole joskus 50-luvulta?
Kiurujen yö on 1957 -klassikko, sen on suunnitellut Birger Kaipiainen, tämän jälkeen hän suunnitteli Arabialle Paratiisi-astiaston jonka kuvitus on Kiurujen yöstä. Meille tulossa ruokahuoneeseen 1 seinä punaista Kiurua ja loput yks väristä punasta (Tapettitalosta löytyy saman sävuiset 1-väriset). Eteiseen sitten sinistä yläosaan - koirien takia laitettava paneeli alaosaan.

Nykyiset verhot ovat Ikean valmisverho-osastolta ja en sitten millään saa makua niihin...en tosin tiedä johtuuko ikkunoiden mallista vai itse verhoista...
Kipsu
Jäsen
Jäsen

Tuleeko ruokahuoneeseen Kiurujen yö punaisena punaisella vai mustalla pohjalla? Sinisiä taitaa ollakin useampia, yönsinisestä (siitä kuuluisasta) vaaleansiniseen? Luulen, että itse valitsisin punaisen punaisella pohjalla, ja Kiurujen yö on ihan lemppari. Pidän väreistä, mutta tällä hetkellä useimmat omat verhot ovat valkoisia, joten ei ihme, että sinunkin verhot näyttävät "täydellisiltä :-D Oma rintsikka tuntuukin väreistä tykkäävän, entinen koti oli paljon pliisumpi...
Solbacka
Jäsen
Jäsen

Ruokahuoneeseen tulee Kiurujen yö punaisena punaisella pohjalla. Tapettiahan on ainakin keltaisena, vaaleansinisenä, sininen sinisellä, sininen mustalla.... Voi kun sais ne kaikki :wink:

Itse tykkään kanssa väreistä, mutta siksi haluan vaaleat verhot kun lähes kaikki kalusteet tummia (olen siis jugend/funkkis-koukussa), näin ollen voin käyttää voimakkaitakin värejä seinillä. Mielestäni jokainen huone saa olla erivärinen!
Rintamamiestalo antaa tähän mahdollisuuden, sellaisia ne ovat olleetkin.

Onko itselläsi blogia talosta?
Kipsu
Jäsen
Jäsen

vaiheessa, vaiheessa vielä pahasti. Täytyy yrittää kasata joskus...

Joo, rintsikathan on olleet juuri niillä ihanilla taivaansinisillä, omenanvihreillä, marjapuuronpunaisilla ja sinapinkeltaisilla väritettyjä, ihan oma värimaailmansa. Ei näihin oikein valkoiset seinät istu? Mutta valkoiset verhot ovat ihanat, keventävät raskaat ja tummatkin seinät :-D
entisöijä
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja entisöijä »

Hieman viiletetään ohi mutta...

Aivan upean näköistä! Ihastuin mielettömästi keittiöönne. Mistäs olette hankkineet tuon verhoilukiven ja onkos mitäs teillä on kaakelin ja tapetin välissä?
Restaurointi, entisöinti: "...kohteen käyttökelpoisuuden tai yhtenäisyyden palauttaminen"
Vastaa Viestiin