Slammaus, millä?

Keskustelua maanpinnan alapuolelta - kellari, salaojat, sokkeli jne.
Vastaa Viestiin
Luigi
Jäsen
Jäsen

Slammaus, millä?

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Saunan muuri pitäisi pinnoittaa mustanharmaaksi. Serpo 430 olisi ollut hyvä ratkaisu, mutta saa milloin saa, ja rahti maksaa saman, kuin itse aine. Rautakaupasta tarttuikin mukaan mustaa pigmenttiä, ja nyt pitäisi päättää mihin sen sekoittaa slammausta varten: Muurauslaastiin, tiilitasoitteeseen vai mihin? Pohja on kohdasta riippuen käsirappauslaastia 50/50 tai tiilitasoitetta.
Miehet sytyttää alta
Email
Jäsen
Jäsen

Re: Slammaus, millä?

Viesti Kirjoittaja Email »

Riippuu tietysti minkälaisen pinnan haluaa. Muurauslaasti on karkea ja tasoite hieno. Ite oon suosinut antiikkilaastia muurien ja hormien pinnoituksissa. Pinnan oon vetänyt usein harjalla,pensselillä tai telalla. Sävytyksessä olen käyttänyt maavärejä,kerran hätätilassa saunan muuria pinnoittaessa käytin kiukaan tuhkat saadakseni laastiin vähän harmautta.
Luigi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Pinta saa olla karkeakin, ja slammatessa siihen jää varmaan harjanjälkiäkin. Koska halutaan melko tummaa pintaa, niin antiikkilaasti ei ole ollut suunnitelmissa - kuinkahan tummaksi sen saisi tuollaisella rautaoksidi-pohjaisella pigmentillä?
Miehet sytyttää alta
wille.penttila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja wille.penttila »

Oriveden vanhalla meijerillä oleva kiviliike myy myös pigmenttejä, tuli laastista
käytännössä ihan mustaa, en nyt muista minkä merkkistä mutta hyvä tuote on ollut
ja hyvin pysynyt väri ja tavara seinässä. liuskemestarit taisi olla firman nimi...
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

Yksi tuttu kertoi juuri, että oli värjännyt antiikkilaastia saumauslaastilla ja ihan hyvä oli tullut. Et jos sitä on jäänyt nurkkiin pyörimään ylimääräistä ja suht koht sopivaa sävyä, niin sekaan vaan.
- Puolihullu varttisavolainen -
Vastaa Viestiin