Mutta verkkokortti kumminkin löytyy?pvalila kirjoitti: Mun Mac on tosi vanhaa kamaa, ajalta ennen USB:tä. Eikä se tajua mitään NTFS:stä, ei edes FATistä.
Käyttiskin on ajalta, kun prossuna oli Motorolan 68040.
Eli tuosta mun vanhasta Mäkistä ei ole pelastamaan edes itseään...
SCSI Romputin iskeytyy kiinni vaikkei moistakaan olisi ja Boottaava Linux, joka oli mm. Ultimate Boot CD:llä, osannee yhdistää koneen verkkoon, jolloin levyltä saisi kuvat esim. pilveen suht näppärästi?
Noi boot linuxit osaa tosi hyvin erilaiset rautakokoonpanot mun kokemuksen mukaan ja mielestäni on niissä mac raudallekkin tarvittavat filut, ainakin osassa.
Romppuja sen käyttis ei taida osata polttaa, joten siitä ei ole paljoa apua sitten.
Jaa, hmm, jossain mulla on SCSI 1 kortti ISA väylään, 5,25" 80 Megatavun kiintolevyä se ohjasi, mutten nyt tiedä onko se mun arkistoissa vai vanhempien arkistoissa, autotalliin kannoin ison kasan vanhaa arkistoa, se voi olla tietty sielläkin, mutta ei ole oikein mitään käsitystä ennen kuin tutkin asiaa.
Jumalattoman hidashan se olisi ja pitäisi olla antiikkirautaa, että lyhyen ISA kortin saa kiinni, sekä viikkoja aikaa antaa koneen kopioida filuja, mutta eihän se leipää huuda.
Jos huomenna saisi tallia järjesteltyä sen verran, että pääsisi noita antiikkikoneita tutkimaan.