Uusi foorumilla mutta vuosia selaillut. Takana yksi 30-luvulla rakennetun talon osittainen sisäremontointi jota entinen vaimo jatkaa toiveestaan. Vanhassa talossa oli mukavuuksia valmiina kuten kunnan vesi ja viemäröinti, valmis tila kylppärille, pihasauna, 3-vaihesähköt jne.
Tässä huomannut etten ehkä enää tuon jälkeen ole päällekkäisasuja. Tätä harrastanut vuoden päivät tässä ja halu häipyä kasvaa kun fiilistelee kakluunia/puuhellaa talvipakkasilla ja kaikkea mitä talon ylläpitoon kuuluikaan
Tämä jota olisin hankkimassa itselle, sisältää vain kunnan veden ja umpisäiliön. Riittää minulle, toistaiseksi. Talo on muuten melko pilaamaton mutta muutama asia huolestuttaa. Lisäilen ne alle kuvien kera ja toivoisin jos joku minua fiksumpi kertoisi, kannattaako kys.soppaan lusikkaa tunkea ja joudunko pankin talutushihnaan loppuelämäksi.
Mennäänpä sitten itse asiaan:
Vintillä tuuletukset kunnossa mielestäni mutta pari tiiltä halki katolta ja tehnyt läntin kattoon. Pitääkö huolestua vai vaihdanko vaan rikkinäiset tiilet ja annan luonnon kuivattaa?

Sitten ihan muuria vasten on vähän tuollaista parilla sivulla. Pellitys hiukan pissii mutta muuri kuivattaa? Oli siis pahin kohta tuo kuvassa.

Sitten ihan toisessa päädyssä tuommoista, toisessa ei. Jotain normaalia?

Sitten sähköaiheista. Näkeekö kuvasta jotenkin tuleeko talolle 3-vaiheet vai pitäisikö kysäistä sähkönvälittäjältä?

Mennään siis kellariin. Allaolevat kuvat ovat kaikki yhdeltä ja samalta seinältä. Kallistumaa sisäänpäin alemmmassa on jonkun verran mutta esim.ovi täysin linjassaan. En mitannut kallistumaa mutta ihan silmämääräisesti pystyi sanomaan että kallistunut sisäänpäin. Talo kuitenkin ryhdikäs ja kaikkea. Notkoja ei näkynyt paljaalla silmällä ainenkaan. Isommasta railosta paistoi myös hieman päivä kun katseli. Ei nyt kuitenkaan valaissut kellaria.
Onko tuhoontuomittu ajatus korjaukselle ja karkaako moisen fiksaamisen hinnat pilviin?
Voiko tehdä mielenrauhafiksin jollain siihen asti että varallisuus antaisi myöden salaojituksiin ja eristyksiin?

Tämä viereiseltä seinältä josta viemäröinti viety läpi. Huomattavasti siistimpi, mitä nyt ulkoa halki ja vähän sisältä.

Tässä vielä kys. seinien ulkonurkka. Onko ihan normaali?

Sitten asuinkerrokseen. Ainoa mikä pisti pahiten silmään oli allaoleva. Käytetty kuitenkin ja nokea ei missään eli tuskin vaarallista? Toki nuohoaja saa ensin käydä varmistamassa asiat.

Jatkokysymyksiä saa sitten toki esittää. Aion tehdä näin myös itse.