Olen tässä vajaan vuoden ajan vakavasti tutkinut mahdollisuutta ryhtyä yrittäjäksi. Monennäköistä hommaa on tullut aikojen saatossa tehtyä ja opittua, mutta työssäni en ole niitä osaamisia paljoa päässyt hyödyntämään. Joten tuntuu että ainoa tie siihen on olla itsensä pomo.
Ajatuksissani on moniala-yritys, johtuen pitkälti siitä että monista töistä suht paljonkin kokemusta. Päätoimialoina suunnitelmassa olisi muunmuassa metalli
ja koneet, kummankin korjaus ja valmistus. Sekä uusiutuva energia.
Yrityksen perustamiseen liittyy hyvin vahvasti mm.liiketoimintasuunnitelma. Sen työstämiseen tarvitsee monenlaista selvitystä ja laskelmaa. Monet enemmän ja vähemmän "mutuilua" esim. tulevan myynnin ja kysynnän kartoitus...Helppo homma.. Silti sellaista pitäisi selvittää mahdollisimman kattavasti ja uskottavan tarkasti. Koko pakettia tarvitaan esim. neuvoteltaessa yrityslainoista. Jos ei koko LT-suunnitelma ole antaumuksella tehty niin neuvottelut helposti tyssää.
Nyt kuvaan astuu tämä keskusteluyhteisö.
Eli toivoisin mahdollisimman laajaa mielipiteiden ilmaisua siitä millaiselle työlle sinulla VOISI olla kysyntää. Tottakai täältä löytyy sellaisia osaajia vaikka kuinka paljon jotka eivät apua tarvitse mutta kyllä kai jokaisella on jotain aihealuetta johon ei pysty/viitsi ryhtyä. Metalli ja kone -alan eri työtavat. Uusiutuvan energian eri lämmitystavat ja niihin tarvittavat palvelut. Tai jotain ihan muuta.. Näihin haluaisin saada mielipiteitä paljon. Pitäisi saada siis näytettyä niissä eri tahojen neuvotteluissa että tarjoamallani palvelulla voisi olla kysyntää niin ja niin paljon.. Mutuilua paljon mutta kuitenkin jotain pohjaa päätöksille.
Itse kun olen joutunut/voinut teettää jotain työtä jollain yrityksellä, niin usein olen törmännyt ongelmaan että ei voi tehdä yhtä kappaletta vaan minimimäärä on se ja se.. Ja sitten riittävän pienen yrityksen löytäminen joka tekisi sen yhden ainoan kappaleen, löytäminen on monesti todella vaikeaa.
Ei asiakas edes tiedä olemassaolosta ja sijainnista.
Tähän haluaisin saada muutoksen. Nimenomaan keskittyä yksittäiskohteisiin laajalla tarjonnalla mutta selvästi paremmalla näkyvyydellä.
Jos kaiken yritysselvityksen jälkeen pääsen tilanteeseen että oikeasti voi aloittaa, niin tarvisin joihinkin asioihin apua eli yhteistyökumppaneita jotka
osaavat sitä mitä tarvitsen.
Tällainen avuntarve olisi kotisivujen teko. Sellainen taho jolla on kokemusta, esteettistä silmää ja asiallista vastuullista tahtotilaa hyvin toimivien
kotisivujen tekoon, olisi tärkeä.
Toinen mitä tarvisin on taho joka osaisi muuntaa käsin piirtämäni osapiirustukset Autocad-tyyppisiksi tiedostoiksi.
Nämä "apuvoimat" eivät ole mitenkään kiireellisyysjärjestyksen kärjessä mutta jos omaat sellaista osaamista tarjottavaksi niin ilmoittele.
Itse vaikutan Lahden seudulla. Jos voit niin laitatko oman seutusi mutta ei ole välttämätöntä.
Nyt siis avointa mielipidettä "eetteriin".
-KIITOS-