Moro,
aion uusia kellarin pikkuikkunoiden sisäpuolen lasit vaihtaen ne kaksinkertaisiin elementteihin, samalla kunnostaen pokan. vaihtoehto on vissiin myös laittaa toinen lasi "kumilistalla" mutta tämä ei vissiin ole yhtä hyvä lämmöneristyksen kannalta. koko 750mm x 300mm
Mistä tai kuka tekee tälläisiä lasielementtejä? itse tampereelta
Ikkunaan eristelasiruudut MISTÄ
Re: Ikkunaan eristelasiruudut MISTÄ
Itse kysyin lasiliikkeestä mistä olen rikkinäisten lasien tilalle uusia hakenut ja olisivat tehneet lämpölasielementit mittojen mukaan, halutuilla paksuuksilla jne. Oletan että onnistuu siis melkein missä vaan lasiliikkeessä, eli ei kun luuria käteen ja soittokierros.
PK-Lasi Linnainmaalla teki mulle lämpölasin mittojen mukaan.
Tai eivät vissiin tehneet itse vaan tilasivat "tehtaalta". Vajaan viikon kesti toimitus.
Tai eivät vissiin tehneet itse vaan tilasivat "tehtaalta". Vajaan viikon kesti toimitus.
- vesahy
- Jäsen

Samoin minulle toimitettiin tehdastilauksena millilleen tilatun mukainen ikkuna. 50x100 cm maksoi muistaakseni jotain kuudenkympin paikkeilla.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Tartossa on tehdas joka tekee valtaosan suomessa asennettavista laseista. Tilasin sieltä tutun kautta ja jätin välikädet pois. taisi olla 20-25 eur ruutu. suomalaiset eivät tee itse vaan vetävät välistä. t sepi
Lasiliikkeen kautta tai suoraan tosiaan. En tiedä yhtäkään liikettä jolla olisi omat vehkeet lämpölasien tekemiseen. Jotkut on liimailleet alumiinilistoilla ruutuja kasaan mutta ei ne ole tyhjiöitä tai kaasutäytteisiä eli ei lainkaan niin hyviä ja voivat huurtua välistä.