Firefoxissa jos kuormaa tekee plugin-container.exe, niin silloin flash olisi syypää, ehkä javakin, mutta jos sulla on se pois päältä, niin silloin ei kumpikaan, jos taas firefox.exe, niin html 5 voisi olla syypää.vesahy kirjoitti:Tuo koneen ylikuormitus näyttäisi olevan Facebookista johtuvaa, sillä sekä Firefox että IE nousevat ihan tappiin kun naamarin avaa. Mikään muu toiminto ei tuki konetta samalla tavalla. Kokeilin myös Chromea mutta se ei samalla tavalla ottanut kierroksia. Jotenkin vaan vierastan sitä, en tiedä miksi. Seuraavaksi ajattelin kokeilla Operaa, mutta nyt juuri en ehdi.
Englanninkielisessä foxissa on tietty tuo Tools ja Web Developer osasto, josta voisi löytyä työkaluja kertomaan sitä mikä on syypää, tai siis Palemoonissa on, mutta en tiedä riittääkö sulla into tonkimaan niin syvällisesti, voi liipata liika liki vanhoja työjuttuja koodin penkominen...
edit: Niin, ensiapuna voisi tietysti task managerissa tiputtaa firefoxin prioriteetin yhden pykälän alle normaalin (oikealla napulalla firefox.exe ja prioriteetti kohtaan pienempi kuin normaali, tällöin koko kone ei puudu, vaikka se selain käyttäisikin rajusti prossua. Mulla esimerkiksi välillä palemoon alkaa haukkaamaan rajusti prossua, silloin sessionStore.jsm sisältämä foreach looppi taitaa olla se mikä sekoaa, se ainakin näyttäisi webtoolsissa olevan profilerin mukaan haukkaa prossutehoa, muttei sekään riitä selittämään, kuin murto-osan siitä mikä sitä tehoa vie, ainoa keino palauttaa toiminta on sitten käynnistää selain uudelleen. Joku perustavaa laatua oleva bugi foxin koodissa, jossain loopissa joku vika, joka tulee esille kun selain on useamman vuorokauden auki, välillä aina kone valmiustilassa.



