Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja jtbo »

vesahy kirjoitti:Tuo koneen ylikuormitus näyttäisi olevan Facebookista johtuvaa, sillä sekä Firefox että IE nousevat ihan tappiin kun naamarin avaa. Mikään muu toiminto ei tuki konetta samalla tavalla. Kokeilin myös Chromea mutta se ei samalla tavalla ottanut kierroksia. Jotenkin vaan vierastan sitä, en tiedä miksi. Seuraavaksi ajattelin kokeilla Operaa, mutta nyt juuri en ehdi.
Firefoxissa jos kuormaa tekee plugin-container.exe, niin silloin flash olisi syypää, ehkä javakin, mutta jos sulla on se pois päältä, niin silloin ei kumpikaan, jos taas firefox.exe, niin html 5 voisi olla syypää.

Englanninkielisessä foxissa on tietty tuo Tools ja Web Developer osasto, josta voisi löytyä työkaluja kertomaan sitä mikä on syypää, tai siis Palemoonissa on, mutta en tiedä riittääkö sulla into tonkimaan niin syvällisesti, voi liipata liika liki vanhoja työjuttuja koodin penkominen...

edit: Niin, ensiapuna voisi tietysti task managerissa tiputtaa firefoxin prioriteetin yhden pykälän alle normaalin (oikealla napulalla firefox.exe ja prioriteetti kohtaan pienempi kuin normaali, tällöin koko kone ei puudu, vaikka se selain käyttäisikin rajusti prossua. Mulla esimerkiksi välillä palemoon alkaa haukkaamaan rajusti prossua, silloin sessionStore.jsm sisältämä foreach looppi taitaa olla se mikä sekoaa, se ainakin näyttäisi webtoolsissa olevan profilerin mukaan haukkaa prossutehoa, muttei sekään riitä selittämään, kuin murto-osan siitä mikä sitä tehoa vie, ainoa keino palauttaa toiminta on sitten käynnistää selain uudelleen. Joku perustavaa laatua oleva bugi foxin koodissa, jossain loopissa joku vika, joka tulee esille kun selain on useamman vuorokauden auki, välillä aina kone valmiustilassa.
Avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3354
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Poistin koko Firefoxin koneelta ja asensin uudestaan, nyt tuntuu toimivan hiukan sukkelammin.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3354
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Olen nyt puoli vuotta kulkenut iPad kainalossa ja tykästynyt. Paljon olen oppinut, mutta kuvia en osaa sinne siirtää. Jos kytken padin puuceehen kiinni usb-kaapelilla, niin ipad näkyy ulkoisena levynä ja saan siirrettyä kuvat windowsin puolelle, mutta en päinvastoin. Miten se temppu tehdään?

Yritin myös siirtää muistitikun avulla mutta kun tikun laittaa ipadiin kiinni, niin saa ilmoituksen, ettei virta riitä. Miksi, mihin muistitikku virtaa tarvitsee?
Viimeksi muokannut vesahy, Su Maalis 09, 2014 9:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Zaffodi
Jäsen
Jäsen
Viestit: 2289
Liittynyt: Pe Maalis 26, 2010 14:44
Paikkakunta: Turku

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Zaffodi »

Kuvat siirretään iTunesin kautta, sieltä iPad auki ja kuvien siirto. Tikku tarvitsee virtaa toimiakseen ja ylimääräistä ei iPadissä riitä jakoon, voi olla tikkukohtaisia erojakin tietty.
Avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3354
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Zaffodi kirjoitti:Kuvat siirretään iTunesin kautta, sieltä iPad auki ja kuvien siirto.
Siis lataan ITunesin myös Windowsille ja operoin siirrot pc:n puolella? Vai olenko ihan metsässä nyt?
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Zaffodi
Jäsen
Jäsen
Viestit: 2289
Liittynyt: Pe Maalis 26, 2010 14:44
Paikkakunta: Turku

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Zaffodi »

Juu, iPad juttelee vain iTunesin kautta eli lataat sen ensin Windows-koneeseen.
Avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3354
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Kyllähän se iPad näkyy irtolevynä ja kuvia saa myös siirrettyä mutta vain yhteen suuntaan.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Avatar
PanuP
Jäsen
Jäsen
Viestit: 364
Liittynyt: La Joulu 14, 2013 20:36
Paikkakunta: E-P

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja PanuP »

Elämä on liian lyhyt hukattavaksi Windows:n kanssa.
Avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3354
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja vesahy »

:lol:
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Zaffodi
Jäsen
Jäsen
Viestit: 2289
Liittynyt: Pe Maalis 26, 2010 14:44
Paikkakunta: Turku

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Zaffodi »

vesahy kirjoitti:Kyllähän se iPad näkyy irtolevynä ja kuvia saa myös siirrettyä mutta vain yhteen suuntaan.
Jaa, en ole testannut. Mutta iTunes koneeseen ja iPad kiinni, sitten toimii ainakin.

Onneksi windowssille on vaihtoehtoja ;)
Avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3354
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa

Re: Norton kummittelee

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Kahta virustorjuntaa ei kannata koneessa pyörittää mutta jostain mulle on asentunut Nortonin maksuton kevytversio, en tiedä mistä. Joka tapauksessa se käynnistää skannauksen silloin tällöin, ehkä viikoittain, ei päivittäin.

Ei sillä muuten väliä olisi ja voisin sen vaikka poistaa, mutta kun se on alkanut läväyttää koko ruudun kokosen varoitusikkunan ruudulle ja väittää, että koneellani on HIGH RISK. Tulee siihen myös nappula jossa lukee FIX NOW mutta se johtaa vain Nortonin lataussivulle, josta pitäisi ostaa tuote dollareilla. Nortonin mukaan koneelta löytyy kaksi vaarallista tiedostoa

C:\documents and settings\administrator\local settings\temp\fsdfwd.exe
C:\documents and settings\administrator\local settings\temp\wwnet34i.dll


Mikään muu skannaus ei tuollaisista tiedostoista varoittele. Varsinainen virustorjuntaohjelmisto on AVG.

Netistä olen etsinyt tietoa noiden tiedosjen nimillä, mutta mitään ihan selkeää ohjetta niiden suhteen en ole löytänyt. Voiko ne kylmästi deletoida kun ovat kerran temp-kansiossa vai lakkaako tämä Windows toimimasta ennen ensi kuun viimeistä XP-tuomionpäivää?

Vai onko vain kysymyksessä jokin Nortonin markkinointitempaus?
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
markokoo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1029
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 22:23
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Norton kummittelee

Viesti Kirjoittaja markokoo »

vesahy kirjoitti:Netistä olen etsinyt tietoa noiden tiedosjen nimillä, mutta mitään ihan selkeää ohjetta niiden suhteen en ole löytänyt. Voiko ne kylmästi deletoida kun ovat kerran temp-kansiossa vai lakkaako tämä Windows toimimasta ennen ensi kuun viimeistä XP-tuomionpäivää?

Vai onko vain kysymyksessä jokin Nortonin markkinointitempaus?
Tuo temppihakemiston roskaantuminen on yksi asia mikä hidastuttaa Windows-koneita ajan mittaan ylipäätään. Itselläni on tapana rutiininomaisesti putsailla ko hakemistosta kaikki tiedostot muutaman kerran vuodessa, muutama tiedosto on yleensä lukossa ja niitä ei saa tuhottua. Tämä temppu on auttanut aika moneen hidastelevaan koneeseen. En ole tuolla saanut ikinä yhtäkään konetta toimimattomaksi. Tuo linkkaamasi hakemisto on käyttäjäkohtainen temp-hakemisto joten ei se ainakaan kaikkien käyttäjien toimintaan saisi vaikuttaa. Erikseen on vielä Windowsin temppi (yleensä c:\windows\temp) - sen putsaamista voi miettiä hieman pitempään.

Mainostempultahan tuo vähän vaikuttaa. Msconfig (Start / run / msconfig) voi helposti ottaa pois käynnistyksestä turhanpäiväisiä ohjelmia, niitä kertyy yllättävästi hidastamaan käyttöä.
iksnah
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 23:06
Paikkakunta: Loppi

Re: Norton kummittelee

Viesti Kirjoittaja iksnah »

vesahy kirjoitti:Kahta virustorjuntaa ei kannata koneessa pyörittää mutta jostain mulle on asentunut Nortonin maksuton kevytversio, en tiedä mistä.
Just niin ei kannata olla kahta virustorjuntaa. Poista se Norton Ohjauspaneelista -> "Lisää tai poista sovellus" kautta. Sulla oli vissiin Winows XP. Tommoinen kevyt versio tulee helposti jonkun ohjelman päivityksen yhteydessä esim. Adobe Flash, Java, kun ei huomaa poistaa ruksia päivitettäessä.
Zaffodi
Jäsen
Jäsen
Viestit: 2289
Liittynyt: Pe Maalis 26, 2010 14:44
Paikkakunta: Turku

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Zaffodi »

Tuo mainosohjelmien asentuminen muiden kylkiäisenä on kyllä ärsyttävää, Macille ei toki virustutkia ole toistaiseksi ollut mutta esim. Acrobat readerin kylkiäisenä yritti tulla Lightroom trial.
perleh
Jäsen
Jäsen
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Touko 21, 2012 22:47
Paikkakunta: Peking/Espoo/Vaasa

Re: Norton kummittelee

Viesti Kirjoittaja perleh »

vesahy kirjoitti:C:\documents and settings\administrator\local settings\temp\fsdfwd.exe
C:\documents and settings\administrator\local settings\temp\wwnet34i.dll

Vai onko vain kysymyksessä jokin Nortonin markkinointitempaus?
Ei kahta virustorjujaa samalle koneelle ja tuo ensimmäinen tiedosto kertoo jo kolmannesta.
fsfwd on Fsecuren virustorjunnan taustaohjelma.
wwnet34i.dll viittaa joko pahanlaatuiseen pöpöön tai oleellisen osaan toimivaa järjestelmää, mutta ainakin suurin osa paikoista jotka antavat tuohon poisto-ohjeita sisältyy aina lataus (+maksu) joka voisi olla tie lisävaikeuksien hankkimiselle, ehkä?
temp hakemistot aika-ajoin käsin tyhjäksi on hyvä tapa.
Vastaa Viestiin