Ledinauhoja, kokemuksia (netti)kaupoista?
-
Khyron
- Jäsen

- Viesti:
Ledinauhoja, kokemuksia (netti)kaupoista?
Mistäs muut on ostanu ledinauhoja/virtalähteitä? Hyviä/huonoja kokemuksia?
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
Re: Ledinauhoja, kokemuksia (netti)kaupoista?
Moi,
Dealerextremesta olen muutaman kerran ostanut. Ihan halvimpia ei kannata ostaa, mutta Dealerextemen keskihintaiset ovat kokemusten mukaan OK. Kiina muutajia en ole käyttänyt vaikka niistä joissakin paketeissa on tullut mukaan. Olen heittänyt niillä "vesilintua" ja ostanut paikallisesti malleja joissa on jokin CE/FI/SE/NE/D- hyväksyntä. Kiina muutajissa on sen ongelma, että sertti ja testi jutut voivat olla puutaheinää (=ei sitä mitä väitetään). Muutenjan tuollainen ledinauha on turvallinen, mutta muuntaja on tuossa se mahdollinen vaaran paikka (tulipalo yms. jos vaikka oikosulku suoja ei toimi tai siteä ei ole olleenkaan).
Tuokki
Ps. Hinnathan noissa Kiina- ledinauoissa on vain 1/4 paikallisista hinnoista (jos sitäkään).
Dealerextremesta olen muutaman kerran ostanut. Ihan halvimpia ei kannata ostaa, mutta Dealerextemen keskihintaiset ovat kokemusten mukaan OK. Kiina muutajia en ole käyttänyt vaikka niistä joissakin paketeissa on tullut mukaan. Olen heittänyt niillä "vesilintua" ja ostanut paikallisesti malleja joissa on jokin CE/FI/SE/NE/D- hyväksyntä. Kiina muutajissa on sen ongelma, että sertti ja testi jutut voivat olla puutaheinää (=ei sitä mitä väitetään). Muutenjan tuollainen ledinauha on turvallinen, mutta muuntaja on tuossa se mahdollinen vaaran paikka (tulipalo yms. jos vaikka oikosulku suoja ei toimi tai siteä ei ole olleenkaan).
Tuokki
Ps. Hinnathan noissa Kiina- ledinauoissa on vain 1/4 paikallisista hinnoista (jos sitäkään).
Starkilta hain, en merkkiä muista, mutta ihan tunnettu 2m nauha muuntajalla 19.95€
-
Khyron
- Jäsen

- Viesti:
Sit vinkkejä mistä virtalähde kannattais ostaa, tarve olis himmennettävälle jota ohjataan 0-10V jänniteviestillä. Olis tietty kiva jos olis ilmotettu pwm-taajuus ni tietäs ettei ny hirveesti välkkyis.tuokki kirjoitti:Moi,
Tuokki
http://www.nadenex.fi/ täältä minä oon hankkinu saunavaloja ja muualle nauhoja...hyvin pelittää yrityksen toiminta ja nopea toimitus ollu aina...eikä oo hinnan kiroissa... suomalainen verkkokauppa mutta tavara tulee virosta ja hinnoista jää suomilisä kokonaan pois.... ainakin omien ja parin kaverinkin kokemuksella voin suositella...
Aika kallista :) Tuolla saa webbikaupausta 10M nauhaa tai sitten 5M nauhaa, kaukosäätimen ja muuntajan. Samassa tehtaissa nuo Starkit, Olhssonit jne.. on tehty.rak46 kirjoitti:Starkilta hain, en merkkiä muista, mutta ihan tunnettu 2m nauha muuntajalla 19.95€
Tuokki
Ledien virtalähteinä (varsinkin tehokkaampien, luokkaa 100-200W) kannattaa käyttää tietokoneen viralähteitä. Nämä ovat luotettavia, pitkäikäisiä ja hyötysuhteeltaan hyviä. Käytöstä poistetuista koneista näitä saa ilmaiseksi.
Tehokkaammat "LED-käyttöön" myytävät muuntajat maksavat todella paljon.
Peukutan tätäitokt kirjoitti:Ledien virtalähteinä (varsinkin tehokkaampien, luokkaa 100-200W) kannattaa käyttää tietokoneen viralähteitä. Nämä ovat luotettavia, pitkäikäisiä ja hyötysuhteeltaan hyviä. Käytöstä poistetuista koneista näitä saa ilmaiseksi.
Tai jos haluaa oikeasti tehokkaita ja hyviä led valoja/nauhoja niin sitten on olemassa esim. www.muudi.fi palvelu on nopeaa ja asiallista. Toki hinnat on eri kuin claes ohlssonilla, mutta niin on ne tuotteetkin 
-
Khyron
- Jäsen

- Viesti:
Mää kysyin niiltä millä taajuudella niitten himmentimet ohjaa ledejä ja vastaus oli 47- 63Hz, mikä on mun käsittääkseni sen verran matala et välkkymistä on odotettavissa.Fin007 kirjoitti:Tai jos haluaa oikeasti tehokkaita ja hyviä led valoja/nauhoja niin sitten on olemassa esim. http://www.muudi.fi palvelu on nopeaa ja asiallista. Toki hinnat on eri kuin claes ohlssonilla, mutta niin on ne tuotteetkin
Ei oo mulla ainakaan välkkynyt, kun en oo viittiny maksaa noista ABB jussi sarjan himmentimistä 100 euroa kpl tai jopa yli 
Näitä olen tilannut ja toimii hyvin http://www.goodluckbuy.com/5m-reel-3528 ... rrency=eur
sekä kaveriksi ebaysta http://www.ebay.com/itm/LED-Dimmable-Li ... 1e80868630 niin voi hyvillä mielillä säätää sohvalta tai sängystä valoja
sekä kaveriksi ebaysta http://www.ebay.com/itm/LED-Dimmable-Li ... 1e80868630 niin voi hyvillä mielillä säätää sohvalta tai sängystä valoja
-
Tilkku-tila
- Jäsen

Tere!
Partco.fi on ainakin minulle ollut loisto toimittaja.
En mainosta, toiselta puolen valtakuntaa olen.
Partco.fi on ainakin minulle ollut loisto toimittaja.
En mainosta, toiselta puolen valtakuntaa olen.