Rauhanvuoren porakaivossa rautaa

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Vastaa Viestiin
PetteriSeppänen
Jäsen
Jäsen

Rauhanvuoren porakaivossa rautaa

Viesti Kirjoittaja PetteriSeppänen »

Terve taas, viimeksi valiteltiin kun uudehkon porakaivon vesi haisee rikkivedylle, noh se ongelma on ratkaistavissa ilmastamalla kaivoa suoraan. Nyt sitten saatiin vihdoin aikaiseksi selvittää veden laatu laboratoriossa ja rautaa oli 790 mittayksikköä, maksimimäärä 400 kotitaloudessa. Sitten ihmettelin rautasuodattimia, mikä noista nyt sitten käy meidän vedelle jossa ei ole rautakökkäreitä fe3 vaan fe2 liuenneena veteen. Lisäksi on sitä rikkivetyä pierunhajua levittämässä. Raadonia tai muita ylimääräisiä ei ollut vedessä.

Onko jollakulla asiantuntemusta neuvoa sopivan suodattimen valinnassa? Onko syytä ostaa RST-pönttö vai kelpaako ihan muovikuorella? Yhdessä mallissa tulee mukana joku ilmastusyksikkö ennen itse suodatinpömpeliä, onko tuo parempi systeemi vai onko noissa muissa suodattimissa ilmastin sisäänrakennettuna? Vastavirtahuuhdeltavia malleja olen katsellut, tietenkin mahdollisimman helppohoitoista ettei tarvitse elää asuntoa varten vaan asunto on eläjiä varten.... Niin ja kunnan vesi ei ole vaihtoehto enää tässä vaiheessa.
petej
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Re: Rauhanvuoren porakaivossa rautaa

Viesti Kirjoittaja petej »

Mulla on Watman feac rosteri pöntöllä,raudan ja happamuuden poistoon.
Toiminut kohtuu hyvin mut nyt ilmeisesti alkaisi jo vaatia koko massan vaihtoa,ainakin tuntumana on suodatuskyvyn heikkeneminen.
Tosin edellisestä täyshuollosta on jo 7 vuotta,massan lisäystä tuo täällä vaatii noin puolvuosittain.
PetteriSeppänen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PetteriSeppänen »

Löysinkin vanhan keskustelun raudanpoistosta, joten uskon tuon watmanin toimivan siihen oikein hyvin. Vielä kun jollain olisi kokemusta rikkivedyn poistosta samalla pömpelillä :idea:
Timbba
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Timbba »

Callidus ja Watman taitaa olla johtavat merkit tällä alalla. Lähetä vesianalyysin tulokset yritykseen ja pyydä tarjous pömpelistä. Parhaiten asia varmasti ratkeaa näin. Kallis se jokatapauksessa tulee olemaan. Itse en harkitsisi/harkinnut elintarvikekäyttöön tulevaa pömpeliä muuta kuin rosterista.
Vastaa Viestiin