Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja jtbo »

PetteriSeppänen kirjoitti:Poista Isovelichrome ja asenna chromium tilalle.
Myös Comodo Dragon sekä Iron softwaren Iron ovat vaihtoehtoja isoveli chromelle, mutta perustuvat samaan chrome selaimeen.

Kai se sentään jossain lisäosat valikossa tai lisää/poista sovelluksesta löytyy mokoma ask, jos ei muutoin niin sitten revo uninstaller voi auttaa.

Mutta miksi käyttää Aviraa, kun ei se oikeasti poista niitä pöpöjä?

Comodo tai Outpost voisi olla parempi valinta, kun ne tutkitusti jopa toimivat.
markokoo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1029
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 22:23
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja markokoo »

jtbo kirjoitti:Kai se sentään jossain lisäosat valikossa tai lisää/poista sovelluksesta löytyy mokoma ask, jos ei muutoin niin sitten revo uninstaller voi auttaa.
Yhtä vastaavaa haitaketta ihmettelin pitkän tovin (pitäisi osata sanoa että ei tai en mitään tiedä). Siinä oli vielä varmuuden varuiksi kaiken muun päälle muutettu selaimen kuvakkeen käynnistyskomentoon rekisteröimään itsensä aina uudestaan ja käynnistämään haitakkeen hakukone (google-haun näköinen kopio).
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja jtbo »

markokoo kirjoitti: Yhtä vastaavaa haitaketta ihmettelin pitkän tovin (pitäisi osata sanoa että ei tai en mitään tiedä). Siinä oli vielä varmuuden varuiksi kaiken muun päälle muutettu selaimen kuvakkeen käynnistyskomentoon rekisteröimään itsensä aina uudestaan ja käynnistämään haitakkeen hakukone (google-haun näköinen kopio).
Tollaset on ikäviä, mun mielestä pitäisi olla kansainvälinen laki, joka velvoittaa tuollaisten tekijöiden korvaamaan moisten haittojen poiston, elikkä sellaiset lähemmäs 100 euroa tunti, suoraan tilille ja maksaja hoitaa verot :lol:
Avatar
lapanen
Jäsen
Jäsen
Viestit: 596
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 13:12
Paikkakunta: Salo

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja lapanen »

Ikävä pikku ongelma eli kun lyön USB:lla android-kännykän kiinni tietokoneeseen, niin se alkaa heti skannaamaan kännyn kuvia ja niitä on kolmattatuhatta. Miten tuon "ominaisuuden" saa pois päältä?

Käytössä Win 8.1 ja Jelly Bean.
perleh
Jäsen
Jäsen
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Touko 21, 2012 22:47
Paikkakunta: Peking/Espoo/Vaasa

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja perleh »

WIN8.1: Ohjauspaneeli -> Automaattinen toisto -> Laitteet: muuta toiminto puhelimellesi, nyt siellä on valittuna "tuo valokuvat ja videot"
Avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3354
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja vesahy »

Jaa, en nyt tiedä onko se virallisesti ihan vissa, mutta tarkoitan sellaista vanhan koivun tyvipalaa, jossa vuosilustot ovat aika kiharia. Sellaisen rikkominen klapeiksi vaatii kyllä enemmän, kuin kirveellä uhkaamista.

Edit: mites tämä vastaus tähän ketjuun oikein on päätynyt, klapikeskustelussa tämän pitäisi olla? En minä tietsikalla klapeja tee.
Viimeksi muokannut vesahy, Pe Touko 02, 2014 8:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja jtbo »

vesahy kirjoitti:Jaa, en nyt tiedä onko se virallisesti ihan vissa, mutta tarkoitan sellaista vanhan koivun tyvipalaa, jossa vuosilustot ovat aika kiharia. Sellaisen rikkominen klapeiksi vaatii kyllä enemmän, kuin kirveellä uhkaamista.
Tuota varten mulla on veistokirves, jossa teroituskulmat loivempia ja terä pyöreämpi kuin halkaisukirveessä, jos ei halua haljeta, niin saa sen sitten leikattua.

Korkkiruuville kasvaneet kuivaneet koivupöllit on aika inhottavia jo, nimenomaan ne tyvipalat, mutta leikaten homma helpottuu.

Voi sitten tehdä sellaista viiltävää lyöntiliikettä, vetäisee koko kirvestä alavistoon iskun loppuvaiheessa eikä iskekkään tasan pölkyn päähän, vaan jotain 30-45 asteen kulmassa (pölkyn kulmaan ja voi katsoa vähän syyn suuntaan eli pölkyn reunaan eikä keskelle), polvista joustaen saa lisää voimaa tuohon ja kannattaa katsoa, että lyö oikealta puolelta, sekä katselee jonkin oksan, jonka vierestä kun yrittää, niin koivu tykkää helpommin avautua.

Sitä tosin en osaa sanoa, kuinka tietsikka ja sen ongelmat tuohon pätee, kun ei se pahalainen pölkky ole moksiskaan, jos sitä tietokoneella taputtelee :lol:
Avatar
lapanen
Jäsen
Jäsen
Viestit: 596
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 13:12
Paikkakunta: Salo

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja lapanen »

perleh kirjoitti:WIN8.1: Ohjauspaneeli -> Automaattinen toisto -> Laitteet: muuta toiminto puhelimellesi, nyt siellä on valittuna "tuo valokuvat ja videot"
KIITOS! Tota kautta löytyi eli Control Panel -> Auto Play etc

Kiitos avusta! :)
paukku
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: La Touko 10, 2014 19:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja paukku »

Pääseel näistä ainaisista windows ongelmista eroon vaihtamalla tablettiin? Itellä käyny mielessä kun en oikeestaan tarvitse konetta kuin nettisurffailuun, verkkopankkiin, sähköpostiin jne. Eli suositelkaa jotain mahdollisimman helppoa, iPadista kuullut hyvää ja LG:stä samoin, onko isoja eroja? Jotkut noista sen kokoisia että niitä vois pitää mukana melkein taskussa, esim noi 8 tuumaiset. Mutta onnistuuko esim verkkopankki?

Kuva
http://print24.com/blog/2014/05/lg-trip ... new-sizes/
Avatar
vesahy
Jäsen
Jäsen
Viestit: 3354
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 19:18
Paikkakunta: Stadi + läntinen Uusimaa

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja vesahy »

XP:llä mennään edelleen ja vaikka sen tuki virallisesti päättyikin, niin päivitystä koneelle edelleen lykkää. Eilen tuli seitsemän päivitystä, kuusi turvapäivitystä Officeen ja yksi oli haittaohjelmien postotyökalun toukokuun päivitys.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja jtbo »

paukku kirjoitti:Pääseel näistä ainaisista windows ongelmista eroon vaihtamalla tablettiin? Itellä käyny mielessä kun en oikeestaan tarvitse konetta kuin nettisurffailuun, verkkopankkiin, sähköpostiin jne. Eli suositelkaa jotain mahdollisimman helppoa, iPadista kuullut hyvää ja LG:stä samoin, onko isoja eroja? Jotkut noista sen kokoisia että niitä vois pitää mukana melkein taskussa, esim noi 8 tuumaiset. Mutta onnistuuko esim verkkopankki?

Kuva
http://print24.com/blog/2014/05/lg-trip ... new-sizes/
Vaihtamalla taitaa saada vaan omanalaisensa ongelmat tilalle, mutta Windowsin ongelmista mahdollisesti pääsee eroon, ellei sitten hanki tablettia Windowsilla, kun sellaisiakin on.

Itse en ole ymmärtänyt noiden viehätystä, kaikki on jotenkin hitaampaa, mutta kartan kanssa gps jos on, niin siinä ovat hyviä, mutten minä surffailusta yhtään ole moisilla tykännyt, eikä niillä viitsi tekstiäkään hakata, eikä oikein mitään muutakaan tehdä, paperin ja kartan korvikkeena lähinnä menee ja sitten tietty turhake leluna, jolla kissakin voi pelata, itse-asiassa kissoille on tehty ihan omia pelejä noihin vimpaimiin, muttei mulla moista ole ja en ole ajatellut hankkia, kun on väriprintteri ja siihen rahaan saa aika paljon karttoja printata, joista ei patterit lopu.

Mutta sanoisin, että kannattaa jossain ihan kokeilla sitä normaalia käyttöä, jota harrastaa, että miltä se oikein tuntuu käsissä ja siinähän sitä sitten tulee selville se, että tekeekö niillä mitään omassa käytössä, kumminkin käyttötavat eroavat.

Tuolla toisaalla justiinsa tuskailtiin iPadin suhteen sitä, että aika kehnoa siihen on mustitikulta saada muuta kuin kuvia ja kuvien siirto muistitikultakin vaatii lisävimpaimien ostelua.
paukku
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: La Touko 10, 2014 19:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja paukku »

Joo iPadien kanssa toi ainainen iTunesin kanssa synkkaus on vähän ärsyttävää... Muuten hyvä laite ja ympäristö, kalliimpi vaan.
Zaffodi
Jäsen
Jäsen
Viestit: 2289
Liittynyt: Pe Maalis 26, 2010 14:44
Paikkakunta: Turku

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Zaffodi »

Kyllähän tabletilla tekee monenlaista, perussurffaus ja sähköposti menee hyvin. Pankissa käyntiä en ole testannut. Esim. vanhempieni käyttöön riittäisi täysin.
iPad on järjestelmänä ehkäpä toimivin ja ohjelmia löytyy vaikka miten. Android on aika tasoissa, Applen rauta vain taitaa olla parempaa. Windows on sitten se vähiten tuettu järjestelmä, monia ohjelmia ei ole tehty sille lainkaan, esim. facebook ei ole tainnut tehdä omaa softaansa vaan se on Mikrosoftin. Tämä vain esimerkkinä siitä että edes yksi merkittävimmistä netin palveluntuottajista ei tue wintoosaa.
Mihinkään raskaaseen noista ei ole, jos vaikka valokuvaa paljon tms. eikä tekstin naputtelu ole mitään nopeaa.
Avatar
tuokki
Jäsen
Jäsen
Viestit: 500
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2011 12:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja tuokki »

Windows on niin menneen talven Lumia :lol:

Ei sitä kukaan enää käytä jos vain tietää paremmasta. MAC PC:tä ja tabletit (Anroid, IOS) ovat menneet ohi käytettävyydessä jo aika päiviä sitten. Jopa Linux (PC:ssä) on parempi kun mikää Windows. Tottumusten tai jonkin tietyn ohjelman(ien) takia Windowsia toki vielä käytetään.

Tuokki
Avatar
tuokki
Jäsen
Jäsen
Viestit: 500
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2011 12:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rintsikoiden tietokoneet (tai siis niiden ongelmat)

Viesti Kirjoittaja tuokki »

tuokki kirjoitti:Windows on niin menneen talven Lumia :lol:

Ei sitä kukaan enää käytä jos vain tietää paremmasta. MAC PC:tä ja tabletit (Anroid, IOS) ovat menneet ohi käytettävyydessä jo aika päiviä sitten. Jopa Linux (PC:ssä) on parempi kun mikää Windows. Linuxin rasitteena vain on nöttimaine sekä se, että sitä ei oikein saa marketista tehtaalla asennettuna. Tottumusten tai jonkin tietyn ohjelman(ien) takia Windowsia toki vielä käytetään.

Tuokki
Vastaa Viestiin