Suihkun valinta

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430

Re: Suihkun valinta

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

Kulutusta voi toki miettiä ensin jos tuollaista harkitsee. Virtaama siis riippuu paineesta, mutta on about kaksinkertainen noissa sadesuihkuissa normipäähän verrattuna....enemmänkin jos antaa vain palaa...

Onhan noissa ecomoodeja :-D
Khyron
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Khyron »

Spautio kirjoitti: Kuinka olette muuten säilyttäneet irrotettuja suihkusekoittajia, pari päivää sitten käytöstä poistetut Oraksen Novat pitäisi saada pysymään käyttökelpoisina noin puoli vuotta ilman että tiivisteet kuivuvat tai kalkit jämähtävät kiinni karoihin jne, voiko noihin laittaa jotain vesipohjaista öljyä sisälle vai mikä olisi viisain tapa? Vai pitääkö ne vaan purkaa ja puhdistaa ennen käyttöönottoa?
Mökillä otan suihkusekottajan aina talveksi pois koska sauna menee pakkaselle, hyvin on toiminu joka kevät ilman että olen mitään muuta tehny kun laittanu paikoilleen.
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
audiopoika
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja audiopoika »

Suosittelen kyllä sadesuihkua. Meillä siis Hansgrohen malli. Kalkkia siihen kertyy aika helposit, mutta muuta valitettavaa ei ole. Veden kulutuksessa en ole huomannut mitään eroa. Kannattaa kuitenkin hommata semmoinen malli, jossa myös hyvä "normisuihku". Sen kanssa on parempi pestä hiukset, kuin sadesuihkun kanssa.
Uustilallinen
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://tilantarvetta.blogspot.fi/
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uustilallinen »

Mepä mentiin tässä hommassa niin, että ostettiin Granan suihkusekoittaja jossa on yläliitäntä. Sen jatkoksi ostettiin Ensin baukkarista hieno LED sadesuihkuhässäkkä. Tämä vaan ei kestänyt vääntämistä, joten käänsin sen vahingossa paskaksi, kun se oli jotenkin typerässä asennossa alun alkaen. Paikallisesta Tokmannista ostettiin sen tilalle sadesuihkusetti jolla oli hintaa 79€. (Tämä) Se tulee letkulla kiinni sekoittajaan, jolloin se saatiin kulmaan asennettua. Toimii ainakin toistaiseksi ihan hienosti. Ja jos ei toimi niin saa lentää kaatikselle. Oraksen hinnalla ostan noita kymmenen ja vielä asennuskaljat päälle. Se sekoittajakin oli alle parin sadan.

Mutta itsekin suosittelen Oraksen hanoja koska ovat laadukkaita ja niihin saa osia ja niissä on pitkät takuut ja mitä näitä syitä nyt on. Itselle ne vaan ei merkkaa tuon taivaallista. Jotkut putkimiehet ei edes suostu asentamaan muuta kuin Oraksen kamoja ja ilmeisesti ihan syystä..
Spautio
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Spautio »

Kuinka paljon tuo Tokmannin sadesuihkusetti vaatii huonekorkeutta toimiakseen kunnolla kun näyttäisi että tuo sadesuihkupää tulee aika alas? Itse olen 181cm lyhyt ja vaimoni 174cm pitkä, suihkutilaan tulee jäämään kattokoolaustavasta ja lattiavalun paksuudesta riippuen ehkä 218-221cm korkeutta.

Saako tuon sadesuihkupään käännettyä sivuun jos haluaa käyttää tuota tavallista suihkupäätä, itse ainakin olen tottunut pitämään tangossa kiinni olevaa suihkupäätä mahdollisimman ylhäällä, eli se saisi olla varmaan about samalla korkeudella kuin tuo sadesuihkupää?
Kiitos muuten ostovinkistä, täytyy käydä Tokmannilla tutkimassa tuota suihkusettiä. Olen koettanut etsiä sellaista sadesuihkuputkea joka olisi mahdollisimman lähellä kattoa, kaikissa näkemissäni tuo putki tulee alaspäin aika reilun matkaa.
Uustilallinen
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://tilantarvetta.blogspot.fi/
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uustilallinen »

Tuo suihkupää tulee tyyliin 15-20cm katon alapuolelle, joten tulee aika ylös. Meillä on se jopa hieman alhaalla kun laitettiin vanhan suihkusetin kiinnikkeisiin joka ei mennyt niin lähelle kattoa. Ongelmaksi muodostui se että sadesuihku ottaa suihkukulman lasin yläreunaan kiinni kun laittaa lasit nurkkaan. En vaan jaksa irroittaa niitä kiinnikkeitä että saisi sitä vielä sen 10cm ylemmäs.

220cm riittää kyllä tuolle suihkulle aika hyvin. Meillä on korkeutta hieman enemmän, ja tuo sadesuihku on nyt jossain 190cm korkeudessa mutta itse olenkin 173cm nysä.

Kääntymään sitä ei saa, jos se on seinäkiinnikkeissään kunnolla kiinni.
Spautio
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Spautio »

Nyt tuota Tokmannin sadesuihkusettiä näyttäisi saavan puoleen hintaan eli 39,90€. Onko Uustilallisen sadesuihkukokemukset kyseisellä värkillä olleet edelleenkin positiivisia vai onko väkkyrä lentänyt jo kaatiskuormaan ja hankittu Oraksen vastaava tilalle? :) Hinta alkaisi olemaan jo aika kohtuullinen, pari kappaletta noita olisi tarkoitus hankkia, mutta laatu tietty hiukan arveluttaa. Ainakin halpis-suihkukahvat erilaisine säätömoodeineen ovat olleet aika surkeita, ovat hajonneet kohtuullisen nopeasti ja aina tilalle on tullut asennettua vanha Oraksen Apollokahva.
Vastaa Viestiin