Se on joku Kodin Terran valmis korvauilmatötterö.
Ei ne purut sieltä varise kun varovasti touhuilee. Ja se mitä valuu, on helppo korvata survomalla ekovillaa perään.
Ja tämäkin torvi on viereisessä huoneessa, elikkäs tuolla olkkarissa ei ole ollenkaan korvauilmaräppänää, ainakaan vielä.
Yläkerrassa on pönttöuuni, ei erillistä korvausilmaräppänää ja hyvin toimii sielläkin.
Korvausilmakanava tulisijalle
Re: Korvausilmakanava tulisijalle
miksi sille tulisijalle pitää erikseen tehdä korvausilmakanava?
meillä korvausilmaenttiili on makkarin seinässä ikkunan päällä ja kyllä se ilma sieltä osaa mennä olohuoneen uunille ja keittiön hellalle, jotka ovat vierekkäisissä huoneissa ja ovet auki luonnollisesti. samalla uuni/hella vaihtaa ilmaa niin makkarissa kuin olohuoneessa/keittiössä. ja hyvin huilaa, kun kädellä kokeilee tulen ollessa pesässä kuin pesässä..
meillä korvausilmaenttiili on makkarin seinässä ikkunan päällä ja kyllä se ilma sieltä osaa mennä olohuoneen uunille ja keittiön hellalle, jotka ovat vierekkäisissä huoneissa ja ovet auki luonnollisesti. samalla uuni/hella vaihtaa ilmaa niin makkarissa kuin olohuoneessa/keittiössä. ja hyvin huilaa, kun kädellä kokeilee tulen ollessa pesässä kuin pesässä..
sen siitä saa kun ei ole rakennusmies, joutuu pähkäilemään ja kyselemään tyhmiäkin..
-
Khyron
- Jäsen

- Viestit: 731
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 10:33
- Paikkakunta: Turku
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Korvausilmakanava tulisijalle
Jos normaali tuloilmarööri ei piisaa, niiku meillä, Jollei tulisija o valmiiksi lämmin ja ulkona kunnon pakkanen pitää avata ikkuna.juha1 kirjoitti:miksi sille tulisijalle pitää erikseen tehdä korvausilmakanava?
meillä korvausilmaenttiili on makkarin seinässä ikkunan päällä ja kyllä se ilma sieltä osaa mennä olohuoneen uunille ja keittiön hellalle, jotka ovat vierekkäisissä huoneissa ja ovet auki luonnollisesti. samalla uuni/hella vaihtaa ilmaa niin makkarissa kuin olohuoneessa/keittiössä. ja hyvin huilaa, kun kädellä kokeilee tulen ollessa pesässä kuin pesässä..
Naulat tykkää kun niitä lyödään.
Re: Korvausilmakanava tulisijalle
Suurin syy lienee koneellinen ilmanvaihto ja toinen syy on se, että ollaan vuorattu koko talo paperipussiin.juha1 kirjoitti:miksi sille tulisijalle pitää erikseen tehdä korvausilmakanava?
meillä korvausilmaenttiili on makkarin seinässä ikkunan päällä ja kyllä se ilma sieltä osaa mennä olohuoneen uunille ja keittiön hellalle, jotka ovat vierekkäisissä huoneissa ja ovet auki luonnollisesti. samalla uuni/hella vaihtaa ilmaa niin makkarissa kuin olohuoneessa/keittiössä. ja hyvin huilaa, kun kädellä kokeilee tulen ollessa pesässä kuin pesässä..
