Kuusikulmaista kylppärilaattaa
-
Mäkitupalainen
- Jäsen

Kuusikulmaista kylppärilaattaa
Saako jostain Pukkilan tai vast. perinteistä kuusikulmaista laattaa alle suolarajan, eli 67e/neliö?
Re: Kuusikulmaista kylppärilaattaa
Ei varmaankaan juuri sen halvemmalla. >10 vuotta sitten kyselin yhteen korjauskohteeseen, hinta oli silloin jotain luokkaa 300mk/neliö. Mutta onhan se nyt laattanakin ihan eri tavaraa kuin parikymppiä maksavat rautakauppalaatat.
Liekö hinnat nousseet, mutta viime kesänä ostin 6-kulmaista Pukkilaa 41,92 € hintaan meidän "omasta rautakaupasta". Muiden kahden kaupan tarjoukset olivat jossain 45 €/ neliö.
Kurjuuden maksimointi --> uudesta omakotitalosta täysrempattavaan rintamamiestaloon --> Mutta: omakotitaloalueen helvetistä haja-alueen autuuteen
Kannattaa kysellä täältä, on sellainen kauppa että vois vaikka löytyäkkin..
Laattavalikoima on aika hulppea, iso hallillinen löytyy laattoja..
Ei ollut laatat hinnankiroissa kun teknisen tilan lattialaatat hain....
http://www.vlaiti.fi/default.aspx?pageid=38
-
Mäkitupalainen
- Jäsen

"Valitettavasti ei löydy valikoimastamme"kujk kirjoitti:Kannattaa kysellä täältä, on sellainen kauppa että vois vaikka löytyäkkin..
-
Mäkitupalainen
- Jäsen

Vastaus esittämääni kysymykseen on Tori.fi. Löysin vanhaa käyttämätöntä Pukkilaa tarpeeseeni postikulujen hinnalla. Toinen vaihtoehto olisi ollut espanjalainen vastaava laatta jotakuinkin 45e/neliö.
-
Mäkitupalainen
- Jäsen

Pakko kommentoida tätä aihetta päivän uutisten valossa. Ostin siis jokin aika sitten vanhaa Pukkilan kuusikulmaista Tori.fi:n kautta ja se ei ihan täysin riittänyt tarpeisiini ja menin Pukkilan liikkeeseen tilaamaan paketillisen lisää. Pettymys oli melkoinen, kun saapunut paketti olikin Portugalilaista, eikä Suomessa tehtyä Pukkilaa. Ei auta marista ja ryhdyin asennushommiin. Ei mennyt kauankaan kun aloin ihmettelemään miksi tällä (toisen värisellä) tuoreemmalla laatalla saumaväli vaihtelee niin merkittävästi. Kuusikulmaista joskus asentanut tietää mitä tarkoitan; kallistettuja pintoja laatoittaessa saumavälin muutos kertautuu ja näkyy usean laatan päässä huomattavasti suuremmalla/pienemmällä saumavälillä ja erityisesti tällä tuoreemmalla laatalla näitä virheitä tuntui tulevan useammin. Syy? Otin mitan käteen ja totesin, että tämä Portugalilainen laatta ei ole niin mittatarkkaa kuin se vanha aito Suomalainen laatta. Ymmärrätte varmaankin, että 3mm saumavälillä mittaheitot ovat pieniä, mutta merkittäviä.
Eli se siitä laadusta jatkossakin: http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkina ... 606/12?n=1
Saumaväleistä huolimatta lattiasta tuli kyllä hieno, eli nuo esittämäni "virheet" ovat sellaisia, joihin vain itse tai ammattilainen kiinnittää huomiota myöhemmin. Talossa mulla oli ennestään kuusikulmaista Pukkilaa ja vasta itse asennustyötä tehtyäni aloin erottamaan pieniä virheitä tuossa samaisessa lattiassa...Tietotaito lisää tuskaa
Eli se siitä laadusta jatkossakin: http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkina ... 606/12?n=1
Saumaväleistä huolimatta lattiasta tuli kyllä hieno, eli nuo esittämäni "virheet" ovat sellaisia, joihin vain itse tai ammattilainen kiinnittää huomiota myöhemmin. Talossa mulla oli ennestään kuusikulmaista Pukkilaa ja vasta itse asennustyötä tehtyäni aloin erottamaan pieniä virheitä tuossa samaisessa lattiassa...Tietotaito lisää tuskaa
-
lehmikangas
- Jäsen

Harmi juttu tuo Pukkilan tapaus. Tähän asti suosinut Pukkilaa, mutta nyt ei enää tarvi.
6-kulmaisten värivalikoima on Pukkilan verkkosivujen mukaan näköjään laajentunut.
Tulee laatoitettavaksi pieni vessa, saa nähdä suostuuko taloyhtiön remonttifirma laatoittamaan 6-kulmaisilla. Ehdin jo olla hyvilläni kun nyt on tarjolla mieleinen sävy, mutta harmillista jos ei laatu ole kohdallaan. Tai ehkä se pelastaa urakalla tekevän remonttifirman kun työn jälki menee materiaalin piikkiin
Tulee laatoitettavaksi pieni vessa, saa nähdä suostuuko taloyhtiön remonttifirma laatoittamaan 6-kulmaisilla. Ehdin jo olla hyvilläni kun nyt on tarjolla mieleinen sävy, mutta harmillista jos ei laatu ole kohdallaan. Tai ehkä se pelastaa urakalla tekevän remonttifirman kun työn jälki menee materiaalin piikkiin
-
Mäkitupalainen
- Jäsen

Olen pistänyt merkille, että Bauhaus myy perussävyissä kuusikulmaista. Hintaa en muista, mutta Pukkilaa halvempaa.
Kohta vuoden pihasauna ollut kylpykäytössä ja joka ikinen kerta olen kyllä hyvilläni, että näin tuon vaivan kuusikulmaisen lattian askarteluun. Tässä voi sanoa, että työ tekijäänsä kiittää.
Kohta vuoden pihasauna ollut kylpykäytössä ja joka ikinen kerta olen kyllä hyvilläni, että näin tuon vaivan kuusikulmaisen lattian askarteluun. Tässä voi sanoa, että työ tekijäänsä kiittää.