Pikainen kyssäri.
Voiko vessan rapatut tiiliseinät tasoittaa saaneerauslaastilla, jos siihen päälle vetää vesieristeen? Seinästä on revitty vanhat laatat pois ja suurin osa vanhoista kiinnityslaasteista jäi seinään raitoina. Ei ilmeisesti ollut laatat tarpeaksi lujasti painettuna märkään laastiin, kun niitä on joskus asennettu.. Joistain kohdin lähti pintarappaus irti laattojen mukana ja joissakin kohdin, etenkin pesualtaan tausta on pelkällä vanhalla maalipinnalla. Etenkin tuo vanha maalipinta epäilyttää. hioin sen 80 paperilla ja vedin löysää saneerauslaastia tartunnaksi. Eiköhän se siinä tule pitämään, kun vanhakin kiinnityslaasti pysyy vanhan maalipinnan päällä kuin tauti.
Vetonitilla suositeltiin, että tartuntapohjaksi voi vetää saneerauslaastin, jos pintaan vetää MT-tasoitteen. Tuli vain mieleen, kun tuossa noita saneerauslaastisäkkejä on, että vetäisinkin koko tasoituksen saneerauslaastilla ja primeroisin sen jälkeen normaalisti ennen vedeneristeen telaamista.
Kosteusrasitustahan saneerauslaastin pitäisi kestää, kun se on heti ensimmäisenä siinä laattojenkin alla kiinnityslaastina, mutta onko siinä jokin syy, miksi sitä ei voisi käyttää koko pinnan tasoittamiseen?
Saneerauslaastilla tasoitus
- lmfmis
- Jäsen

- Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Re: Saneerauslaastilla tasoitus
Kallista.
Kovaa jälkityöstettäväksi, huono liipata suoraksi jne?
Kovaa jälkityöstettäväksi, huono liipata suoraksi jne?
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Minulla on tossa useampia säkkejä Fescon saneerauslaastia, joita voisin käyttää.Ne tulivat muiden tarvikkeiden mukana ja ne maksoivat 12e/20kg säkki, eli halvempaa kuin Vetonit MT.
Työstöominaisuuksiltaan voi olla varmaankin huonompaa, mutta jos sen kanssa pystyy elämään, niin oikeastaa ainoa huoli on se, että se ei jostain syystä rakennusteknisesti sovi tuonne vedeneristeen alle.
Työstöominaisuuksiltaan voi olla varmaankin huonompaa, mutta jos sen kanssa pystyy elämään, niin oikeastaa ainoa huoli on se, että se ei jostain syystä rakennusteknisesti sovi tuonne vedeneristeen alle.
- lmfmis
- Jäsen

- Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Normi on kait 23 eur säkki...
Tarkista paljonko sillä voi täyttää kerralla ja älä ylitä. Paljon liimaa tuossa mukana, ainakin pysyy
Seuraava purkaja kiittää ..
Tarkista paljonko sillä voi täyttää kerralla ja älä ylitä. Paljon liimaa tuossa mukana, ainakin pysyy
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Käytin itse saneerauslaastia karkean rappauspinnan tasoitteluun.
Pinnasta täytyy saada kerralla halutunlainen,
koska siitä tulee todella kova ja sen käsittely jälkikäteen on hankalaa.
Pinnasta täytyy saada kerralla halutunlainen,
koska siitä tulee todella kova ja sen käsittely jälkikäteen on hankalaa.
Kyllä saneerauslaasti käy, kunhan ei ole kovin syviä koloja eikä montaa mm:ä paksummalti tarvi vetää. Huolella kun tekee ettei jää paljoa hiottavaa niin mikä ettei.
Oon käyttänyt useasti.
Oon käyttänyt useasti.
Itekin ihmettelin tuota ihmeen halpaa saneerauslaastia, jonka tarjouksessa sain. Jouduin tarkistamaan sen pariin kertaan, kun en uskonut olevan. Aluksi ajattelin, että se on veroton hinta, mutta kyllä se siinä on mukana.. Kerrankin näin päin, kun aina yleensä tuntuu harmittelevan sitä, miten paljon kaikki remppa kama Suomessa maksaa.
Työstö tuntuu onnistuvan tossa aika hyvin, eli mennään tuolla. Vanha kiinnityslaasti (saneerauslaasti?) tuntuu olevan todella kovaa kamaa. Tuo itse levittämäni tasoite on parin päivän kuivumisen jälkeen vielä sen verran pehmeää, että kivi tai ihan vaan hiekkapaperikin pystyy siihen ilman pahempaa irvistelyä.
Nyt en jaksa vielä stressata seuraavan kerran purkutöitä. Kunhan saa tämän nyt tästä eka kuntoon. Se on sitten sen ajan murhe joskus hamassa tulevaisuudessa. :)
Työstö tuntuu onnistuvan tossa aika hyvin, eli mennään tuolla. Vanha kiinnityslaasti (saneerauslaasti?) tuntuu olevan todella kovaa kamaa. Tuo itse levittämäni tasoite on parin päivän kuivumisen jälkeen vielä sen verran pehmeää, että kivi tai ihan vaan hiekkapaperikin pystyy siihen ilman pahempaa irvistelyä.
Nyt en jaksa vielä stressata seuraavan kerran purkutöitä. Kunhan saa tämän nyt tästä eka kuntoon. Se on sitten sen ajan murhe joskus hamassa tulevaisuudessa. :)