Enpä ole kilpailija mutta ihmetyttää että pitää joka otsikon alle tulla mainostamaan tuotetta jota itse myy.
Mulle jatkuva aiheesta poikkeaminen vain kertoo siitä että mainosta pitää joka paikkaan laitaa vaikka aloittajan kysymys ei näitä Alanderin tuotteita koskekaan.
Jos aloittaja olisi kysellyt isodrän/Fuktisol ym ymmärrän hyvin Matin kirjoitukset. Muuten menee ohi aiheen vaikka samaa sokkelin eristämistä asiat koskee.
Ei kai Mersu-foorumille kannata Ladan korjausvinkkejä mennä jakamaan?
Finnfoam toimivuus salaojituksessa?
-
Ruskolainen
- Jäsen

- Viestit: 156
- Liittynyt: Ma Huhti 06, 2015 9:49
- Paikkakunta: Turku
-
Matti Alander
- Jäsen

- Viestit: 2256
- Liittynyt: To Tammi 13, 2005 20:36
Re: Finnfoam toimivuus salaojituksessa?
On totta, että näissä ketjuissa keskustelun edetessä osa aiheestakin voi hieman muuttua. Ketjut voivat olla pitkiäkin ja kysymyksiäkin tulee lisää aiheen käsittelyn yhteydessä. Käsitteet voivat mennä joskus sekaisinkin, mitä nyt en niin pahana pidä. Olen seurannut palstaa noin kymmenen vuotta ja keskustelu on pääsääntöisesti ollut erittäin siistiä, asiallista, sekä moni on aivan oikeastikin saannut avun ongelmiinsa.
Palsta on saannut suosiota jopa uudisrakentajien keskuudessa, mikä on myös erittäin hyvä asia ja virheitä opitaan välttämään korjausrakentamisen tiedoilla.
Meni taas ohi otsikon, mutta pidetään nyt autopalstat kuitenkin erillään omissa osioissaan. Olen jo pitkään toivonut, että palstalle voisivat omilla nimillään kirjoittaa kaikki mahdolliset asiantuntijatkin, niin saataisiin tietokin katosta lattiaan. Huonokäytöksistä nimimerkki kirjoittelua harrastetaan sitten vallan toisilla foorumeilla.
Hyvää Vappua kaikille lukijoille ja anteeksi, jos joskus aihe vähän paisuu, toivottavasti kuitenkin kysytty asia selviää. Olen pitänyt periaatteenani aina myös perustella vastaukseni, jota pidän tärkeänä ja provosoitua ei saa jos provosoidaan.
Palsta on saannut suosiota jopa uudisrakentajien keskuudessa, mikä on myös erittäin hyvä asia ja virheitä opitaan välttämään korjausrakentamisen tiedoilla.
Meni taas ohi otsikon, mutta pidetään nyt autopalstat kuitenkin erillään omissa osioissaan. Olen jo pitkään toivonut, että palstalle voisivat omilla nimillään kirjoittaa kaikki mahdolliset asiantuntijatkin, niin saataisiin tietokin katosta lattiaan. Huonokäytöksistä nimimerkki kirjoittelua harrastetaan sitten vallan toisilla foorumeilla.
Hyvää Vappua kaikille lukijoille ja anteeksi, jos joskus aihe vähän paisuu, toivottavasti kuitenkin kysytty asia selviää. Olen pitänyt periaatteenani aina myös perustella vastaukseni, jota pidän tärkeänä ja provosoitua ei saa jos provosoidaan.
Re: Finnfoam toimivuus salaojituksessa?
Minähän tässä aloitin hieman poiketa otsikosta, joten syy on minun.
Kiitoksia kuiteskin Matille hyvistä ja rakentavista vastauksista. Koitan etsiä jonkun thredin, jossa olisi juuri näistä minun kysymyksiä koskevia asioita.
Re: Finnfoam toimivuus salaojituksessa?
Finnfoamiltahan löytyy kellarin seinien eristykseen tarkoitettu cw-300 100mm eristelevy. Tein salaojaremontin pari vuotta sitten ja käytin kellarin seinien eristykseen tuota. Yltää siis anturasta maanpinnalle tiiliverhouksen alareunaan asti. Seinien alaosassa ja anturassa bitumikermi asennusohjeen mukaisesti. Vaikuttais toimivan ihan hyvin.
Re: Finnfoam toimivuus salaojituksessa?
Laitoitko tätä cw-300:ta ihan koko talon ympäri, vai pelkästään kellarin kohdalle?rmt66 kirjoitti:Finnfoamiltahan löytyy kellarin seinien eristykseen tarkoitettu cw-300 100mm eristelevy. Tein salaojaremontin pari vuotta sitten ja käytin kellarin seinien eristykseen tuota. Yltää siis anturasta maanpinnalle tiiliverhouksen alareunaan asti. Seinien alaosassa ja anturassa bitumikermi asennusohjeen mukaisesti. Vaikuttais toimivan ihan hyvin.
Re: Finnfoam toimivuus salaojituksessa?
CW-300 laitoin kaikkiin kellarin seiniin. Talo on -66 valmistunut täystiilitalo ja kellari on koko asuinkerroksen alla, eli ei siis perinteisen mallinen rintamamiestalo. Levysaumojen tiivistykseen sikaflexin edustaja suositteli käyttämään ennemmin AT-connectiona kuin butyylimassaa. Ja näkyvät osat kannattaa kiinnittää eristekiinnikkeillä, ei pysy käytännössä pelkällä saneerauslaastilla.
-
kappalainen
- Jäsen

- Viestit: 1227
- Liittynyt: Su Elo 08, 2010 23:12
- Paikkakunta: Lounais-häme
Re: Finnfoam toimivuus salaojituksessa?
[quote]Patolevy on suunniteltu käytettäväksi ainoastaan maanpinnan alapuolella. Se ei kestä auringon valoa ja tuskin siitä maanpinnan yläpuolella isommin hyötyäkään ole. Ilma kun kiertäisi vielä patolevyn takana niin eristyskykykin heikkenisi.[/quote
Minulla on patolevy alapuun alareunaan asti ja päällä 70mm finnfoam. Rakenne on pysynyt kuivana. Patolevyn raosta tulee ilmeisesti maaperästä lämpöä, Pääsehän sitä ainakin salaojaa pitkin, sekä salaojasorassa esteetttä liikkumaan.- (koska alapuun alapuoli tilkitty), joka pitää yläreunaan asti meikein kelillä kuin kelillä plussalla, sen näkee jos lumi sulaa. Remonttini on vaiheessa ja finnfoam on vain väliaikainen, mutta muutaman vuoden seurannalla ei ongelmaa ole. Näen rakenteen myös sisäpuolelta ja kosteusmittarilla ei ole alapuussa tapahtunut mainittavia kosteusmuutoksia millää kelillä. Olettaisin kumminkin, että tämäkin on tapauskohtaista.
Minulla on patolevy alapuun alareunaan asti ja päällä 70mm finnfoam. Rakenne on pysynyt kuivana. Patolevyn raosta tulee ilmeisesti maaperästä lämpöä, Pääsehän sitä ainakin salaojaa pitkin, sekä salaojasorassa esteetttä liikkumaan.- (koska alapuun alapuoli tilkitty), joka pitää yläreunaan asti meikein kelillä kuin kelillä plussalla, sen näkee jos lumi sulaa. Remonttini on vaiheessa ja finnfoam on vain väliaikainen, mutta muutaman vuoden seurannalla ei ongelmaa ole. Näen rakenteen myös sisäpuolelta ja kosteusmittarilla ei ole alapuussa tapahtunut mainittavia kosteusmuutoksia millää kelillä. Olettaisin kumminkin, että tämäkin on tapauskohtaista.
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
