On puruja ja on puruja

Seinien, ylä- ja alapohjan eristäminen uusilla tai vanhoilla eristeillä.
Vastaa Viestiin
keltarinta
Jäsen
Jäsen
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Kesä 02, 2015 18:47
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

On puruja ja on puruja

Viesti Kirjoittaja keltarinta »

Kun puhutaan puruista, mitä ihmiset tarkoittavat? Hienoa sahanpurua vaiko karkeampaa putterinpurua, jota saa myös rautakaupasta? Olen antanut itselleni kertoa, että paras lämmöneristävyys saadaan, kun on 50/50 molempia. Sitäkö kenties tarkoitetaan? Saako sahoilta sitten hienoa sahanpurua kuivana?
lehmikangas
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 14:29
Paikkakunta: Oulu

Re: On puruja ja on puruja

Viesti Kirjoittaja lehmikangas »

Sitä on varmaankin ennen käytetty mitä on ollut tarjolla. Puru varmaan yleisnimike, voinee tarkoittaa sahajauhosta höylälastuun väliltä erilaisia yhdistelmiä.

Itsekin ajattelin laittavani puruja esim välipohjaan paremman äänieristävyyden nimissä, mutta selluvilla on monessa muussa mielessä niin paljon helpompaa touhuttavaa että sillä tehnyt.
Vastaa Viestiin