On puruja ja on puruja
-
keltarinta
- Jäsen

- Viestit: 165
- Liittynyt: Ti Kesä 02, 2015 18:47
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
On puruja ja on puruja
Kun puhutaan puruista, mitä ihmiset tarkoittavat? Hienoa sahanpurua vaiko karkeampaa putterinpurua, jota saa myös rautakaupasta? Olen antanut itselleni kertoa, että paras lämmöneristävyys saadaan, kun on 50/50 molempia. Sitäkö kenties tarkoitetaan? Saako sahoilta sitten hienoa sahanpurua kuivana?
-
lehmikangas
- Jäsen

- Viestit: 1095
- Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 14:29
- Paikkakunta: Oulu
Re: On puruja ja on puruja
Sitä on varmaankin ennen käytetty mitä on ollut tarjolla. Puru varmaan yleisnimike, voinee tarkoittaa sahajauhosta höylälastuun väliltä erilaisia yhdistelmiä.
Itsekin ajattelin laittavani puruja esim välipohjaan paremman äänieristävyyden nimissä, mutta selluvilla on monessa muussa mielessä niin paljon helpompaa touhuttavaa että sillä tehnyt.
Itsekin ajattelin laittavani puruja esim välipohjaan paremman äänieristävyyden nimissä, mutta selluvilla on monessa muussa mielessä niin paljon helpompaa touhuttavaa että sillä tehnyt.