Keittiön ja välipohjan lattiat

Seinien, ylä- ja alapohjan eristäminen uusilla tai vanhoilla eristeillä.
Vastaa Viestiin
_ETL_
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: La Marras 07, 2015 20:03
Paikkakunta: Savonlinna

Keittiön ja välipohjan lattiat

Viesti Kirjoittaja _ETL_ »

Olisi tarkoitus puhaltaa villat keittiöön ja eteiseen yhdellä kertaa betonivalun päälle. Siihen suunnittelin lattia wilhelmiä ja vinyylikorkki lattiaa lopuksi. Tarvitseeko Wilhelmin alle laittaa ilmansulkupaperi? Olen sitä makuuhuoneessa missä on lautalattia käyttänyt ja olohuoneeseen olisi tarkoitus myös laittaa paperi. Mietin vaan muuttaako Wilhelmi tilannetta jotenkin. Ja välipohjassa eikös paperi laiteta alapuolelle? Ainakin paikallinen Carlson opasti näin....
kakkaroolari
Jäsen
Jäsen
Viestit: 471
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2010 10:39
Paikkakunta: Kangasala

Re: Keittiön ja välipohjan lattiat

Viesti Kirjoittaja kakkaroolari »

Kannattaa varmaan ainakin reunoille laittaa että saat taitettua ja limitettyä sen seinälle. Ajattele välipohjaan se ilmansulku rakenteen lämpimälle puolelle yhtenäiseksi. Jos esimerkiksi välipohjan purupatja jatkuu yhtenäisenä kylmän sivukkaan puolle kyllä siinä voisi olla hyvä paperoida molemmin puolin. Ellet sitten katkaise purulaippaa pystysuunnassa alas asti vintin seinän kohdalta.
Vastaa Viestiin