Olen aloittanut salaojaprojektin, nyt kun oli mukavan kuivaa toukokuussa. Eli yhden seinän olen avannut. Löytyi pari halkeamaa, mitkä tiesin kyllä olleen olemassa ja n. 5 vuotta sisältäpäin seurannut, että eivät ole edenneet. Injektointivälineet ja aineet on hankittu ja niinpäin pois
Salaojituksesta
Salaojituksesta
Terve taas arvoisat kollegat!
Olen aloittanut salaojaprojektin, nyt kun oli mukavan kuivaa toukokuussa. Eli yhden seinän olen avannut. Löytyi pari halkeamaa, mitkä tiesin kyllä olleen olemassa ja n. 5 vuotta sisältäpäin seurannut, että eivät ole edenneet. Injektointivälineet ja aineet on hankittu ja niinpäin pois
. Ja ulkopuolinen eristys tapahtuu isodrän/fuktisol tuotteilla!
Mutta sitä ihmettelin, kun betonin ulkopinnalla yhdessä kohtaa menee sellainen musta rihmasto
, eli onko tämä sellainen sädesieni.. mutta kuiva oli seinä ihan pohjaan asti. Kysymyksiä heräsi: (1.)Mitä mahtaa olla.. aion kyllä tohottaa lämpöä siihen kohtaan varmuuden vuoksi, mutta (2.)mikä olisi se oikea kemiallinen aine, jota kannattaa käyttää. Clooria ei kannanta, kun myöhemmin siitä tulee ongelmia, eli ravinnealusta uusille homeille. Booria olen kuulllut käytettävän..(3.) onko muita vaihtoehtoja? (4.) Mistä näitä täällä eteläsuomessa saa tavallinen rivikansalainen.. eiväy kuulemma välttämättä myy kuin yrityksille, jotka ovat asiaan vihkiytyneitä.Otan jossain vaiheessa kuvan asiasta.. Mielenkiinnolla odotan asiantuntijaraadin kommentteja 
Olen aloittanut salaojaprojektin, nyt kun oli mukavan kuivaa toukokuussa. Eli yhden seinän olen avannut. Löytyi pari halkeamaa, mitkä tiesin kyllä olleen olemassa ja n. 5 vuotta sisältäpäin seurannut, että eivät ole edenneet. Injektointivälineet ja aineet on hankittu ja niinpäin pois
Laadun Tae, Älä Urakointia Muualta Hae!.. Tee siis ihan ite!
Re: Salaojituksesta
En ole varma ymmärsinkö oikein, mutta siis ilmeisesti maan alla olleessa betonirakenteessa näkyy jotain kasvustoa talon ulkopuolella. Jos tilanne on tuo, niin rihmastohan voi olla ihan mitä tahansa, maaperä kun on täynnä elämää. Myrkkyjen kaatelu kuulostaa ylireagoinnilta.
Lattiasientä voi poimia sekä keväisin että syksyisin.
Re: Salaojituksesta
Samaa mieltä edellisen kanssa.
Boorikin muuttuu lannoitteeksi laimentuessaan, ja on aivan varmaa että se myös ulkotilassa laimenee.
Boorikin muuttuu lannoitteeksi laimentuessaan, ja on aivan varmaa että se myös ulkotilassa laimenee.
Re: Salaojituksesta
Maaperässä on aina homebakteereja ja varsinkin sädesientä koska se on maaperäbakteeri..
Eikä sädesieni ole sieni vaan bakteeri ja sädesieni on vanhentunut nimitys, nykyisin puhutaan aktinomykeeteistä.. Niitä ei pääse pakoon juuri mitenkään ainakaan ulkona ja suussakin aktinomykeetin suvun bakteereja elää normaalisti.. Ja ihan turhaan ulkopinnalle mitään myrkkyjä alat levittään, menee rahat hukkaan. Eikä niitä pitäisi levittää sisäpuolellekaan kun ne poistaa vain helpot homeet ja antaa siten pahemmille tilaa kasvaa.. Toholla polttaminen tai mekaaninen puhdistus on riittävä.
Eikä sädesieni ole sieni vaan bakteeri ja sädesieni on vanhentunut nimitys, nykyisin puhutaan aktinomykeeteistä.. Niitä ei pääse pakoon juuri mitenkään ainakaan ulkona ja suussakin aktinomykeetin suvun bakteereja elää normaalisti.. Ja ihan turhaan ulkopinnalle mitään myrkkyjä alat levittään, menee rahat hukkaan. Eikä niitä pitäisi levittää sisäpuolellekaan kun ne poistaa vain helpot homeet ja antaa siten pahemmille tilaa kasvaa.. Toholla polttaminen tai mekaaninen puhdistus on riittävä.

