Moro
Mökillä remppaa teen. Vanhat hirsiseinät 60-luvulta, purin paneelit sisältä pois ja hirret on ihan ok.
Millähän ne kannattaisi käsitellä että saisi vanhoja naulanreikiä yms halkeamia edes vähän peitettyä?
Hirsiseinien sisäpuolen käsittely?
-
lehmikangas
- Jäsen

Re: Hirsiseinien sisäpuolen käsittely?
Laudoitus pintaan. Tai jos vain vähän haluaa peittää niin sitten harvalaudoitus.
Mutta vakavammin sanoen. Onko ne naulan reiät ottaneet väriä ympärilleen, vai pelkkiä reikiä? Pelkkiä reikiä on hyvin vaikea saada piilotettua jos hirret kuitenkin pitäisi olla esillä. Itse hioin rälläkkään kiinnitetyllä hiomapaperilla koko seinän puhtaaksi. Sillä sai helposti muotoiluakin kun piti häivyttää vanhojen koolauksien takia tehtyjä veistojälkiä.
En usko että tarkoitus oli tyyliin pakkelilla täyttää reiät ja maalata päälle?
Mutta vakavammin sanoen. Onko ne naulan reiät ottaneet väriä ympärilleen, vai pelkkiä reikiä? Pelkkiä reikiä on hyvin vaikea saada piilotettua jos hirret kuitenkin pitäisi olla esillä. Itse hioin rälläkkään kiinnitetyllä hiomapaperilla koko seinän puhtaaksi. Sillä sai helposti muotoiluakin kun piti häivyttää vanhojen koolauksien takia tehtyjä veistojälkiä.
En usko että tarkoitus oli tyyliin pakkelilla täyttää reiät ja maalata päälle?
No ei tosiaan, ei nyt ole tarkoitus sitä uudennäköiseksi saada. Mietin nyt että jos hioo epäkeskolla, ja sit joku puuvaha pintaan. Maali varmaan vaan korostaisi vanhoja jälkiä.
-
lehmikangas
- Jäsen

Jos lähdet hiomaan, niin varmista vaikeat paikat ensin. Eli pystytkö hiomaan hirren rakoset, nurkat ym. Tai vaatiiko joka paikka hiomista yhtenäisen ulkoasun takia.
Vahaa en itse ainakaan laittaisi. Kannattaa harkita tarkkaan, vaha on ja pysyy.
Vahaa en itse ainakaan laittaisi. Kannattaa harkita tarkkaan, vaha on ja pysyy.