Sähköpatterit ja verhot
Sähköpatterit ja verhot
Onkos täällä ketään, jolla on suora sähkölämmitys ja sähköpattereita ikkunoiden lähettyvillä? Oletteko laittaneet ronskisti lyhyet verhot vai miten olette sumplineet sen, etteivät verhot osu patteriin? Itsellä kun aina ollut pitkät ja isot verhot, niin mietityttää...
Meillä roikkuu ihan reilusti verhot kiinni pattereissa. Kyllähän se hiukan mietityttää, olen ajatellut värkätä jonkinlaiset kukkalaudat ikkunan alle/ patterien päälle estämään suoraa kosketusta. Ikkunat vaan on niin alhaalla että lauta tulisi aika lähelle patteria...Onko muuten kellään tietoa turvaetäisyyksistä sähköpatterin päällä?
Verhotangon kiinnikkeet voisi myös laittaa pidemmiksi, auttaisi vähän.
Verhotangon kiinnikkeet voisi myös laittaa pidemmiksi, auttaisi vähän.
-
Vahiksen mamma
- Jäsen

-
pikkumökki
- Jäsen

Paras verhojen pituus talvella on lämpötaloudelliselta kannalta sellainen juuri ikkunan alaosan peittävä. Patterista tuleva lämpö ohjautuu huoneeseen, eikä suoraan ikkunoista ulos. Verhomateriaalinkin olisi parempi olla talvisin esim. paksua villaa. Kesäverhot voivat sitten olla pidemmät, vaikka rintamamiestalon tyyliin lyhyet taitavat sopia kyllä parhaiten.
Samaa pähkäilty täälläkin. Meillä on aika vanhat öljytäytteiset sähköpatterit. Olen aina tykännyt, että verhot sais olla lattiaan saakka ja millään en laittais lyhyitä. Olen laittanut ikkunaan näkösuojaksi laskoskaihtimen, verhoiksi tulee rypytysnauhalla rypytetyt pitkät verhot, jotka rypytetty niin kasaan, että eivät osu patteriin. Eli näitä verhoja ei vedellä edestakaisin vaan ovat aina sivulla ja laskosverho lasketaan yöksi alas.
Täällä lyhyet verhot, sopivat jotenkin tyyliin. Verhotangotkin on sellaiset perinteiset sirot, taitettua peltiä. Kivan yksinkertaista ja selkeätä. Valkoiset rullaverhot on tosin ikkunoiden yläreunassa, ettei tarvitse verhoja aina vedellä kiinni, luonnonvalkoiset rullaverhot ovat myös mukavan huomaamattomat.
Niin joo, lyhyet verhot eivät ole pattereiden takia, vesikiertoinen lämmitys kun on. Ne on ihan ulkonäkösyistä lyhyet.
Niin joo, lyhyet verhot eivät ole pattereiden takia, vesikiertoinen lämmitys kun on. Ne on ihan ulkonäkösyistä lyhyet.