Kyllä minä muistan kuinka SM:n kanssa meinasi välillä joutua työntöhommiin, kun mäki oli liian kova, ahkerasti siinä sai vaihteita käyttää, jarruja ei käytännössä lainkaan (ne rumpujarrut oikeasti oli surkeat), piikkiä tuli välillä tulppaan ja konekkin siitä leipoi, kun lukkosokka irtosi, rungossa taisi olla hitsaamisen tarvetta, kuten serkun Raisussakin, melkein uskaltaisin väittää, että noiden kestävyys on urbaania legendaa, tai ehkä ne uusina olivat parempia, ei mulla ole koskaan mitään uutta ollut ja ei välttämättä tulekkaan, pitäisi vaan keksiä vähiten huono vaihtoehto.tuuma kirjoitti: Juu, asfalttikilpureissa 50cc, olivat vieläkin hullumpia, veto taisi alkaa 15000rpm kieppeillä vasta ja muuten vain röpötti. Huimia motteja totta tosiaan ja kaasareilla että ilman minkään valtakunnan bittejä sotkemassa kuvioitaAnalogiaelektronikkaa vähän sytkyssä, jolle ei tarvinnut laskea ohjelman kiertoaikoja tai A/D, D/A muuntimien bittejä. Vaste välitön, informaatioltaan häviötön että bugiton
Byääh, nämä taas näitä päiviä.
Pvalila oli huolissaan mun terveydestä. Tänään oli taas kuumetta, viides viikko että sinikäyrällä mennään melkein terveen ja flunssakuumeen välillä. Pitäisiköhän mennä jo lääkäriin... Mutta jos nyt ensi maanantaina kaikki flunssaoireet olisivatkin jo poissa... Pelottaa vaan että on joku vakavampi juttu, niin siksi ei uskalla mennä lekuriin
Alkaa tuo Finrexin jo tökkimään
Kymco taisi olla Koreasta, joka jo lähellä Japanilaisia.
Taitaa nuo Solifer SM:t, Helkaman Raisut tai Tunturi Superspotit olla jo vintage hintalapulla varustettuja mutta kyllä mä ainakin SM:n, Raisun tai Supersportin hommaisin jos kulkea pitäisi kelillä kuin kelillä, jättäisin kiina 4-tahdit ostamatta. Juurikin se että jos talvella meinaa mennä niin 2-tahtinen, isopyöräinen menee lumessa tuosta noin vain ja lähtee potkaisemalla käyntiin!
Ei tästä kauaa ole, kun yhteen muutaman tuhannen ajettuun 2-t Kymcoon tein koneen uusiksi, Taiwanilainen, mutta Kiinalainen sekin kyllä on aika pitkästi, toki on siinä paremmin osa asioista, mutta ihan samalla tavalla sähkövikoja ainakin vaikuttaisi olevan, kone hajosi, kun tuorevoitelu petti, vaikka öljyä olikin säiliössä kuulemma ollut.
Jos 5 viikkoa ollut kuumeilua, niin voi olla jotain allergiajuttuakin, kutiseeko silmät? Kattiallergiakin on vähän sellainen, että se osaa puhjeta vähän itsekseen ja on sellainen kuin flunssa joka tulee ja menee, kuumeentapaistakin voi nostella, silmät vuotaa ja kutisee satunnaisesti jne.
Niin, kyllä ne kuutiotuumatkin osaa olla ihan kivoja, kunhan niitä vaan on riittävästi, Fordin 427 ja asfalttikin osaa olla liukasta :) :
https://www.youtube.com/watch?v=MH0Xz3Iinbs
Vaikka kyllä tälläiset pikkumoottoriset rääkyvät ihanasti, kuka kumma tuonne on noita leluautoja haitoiksi laskenut?
https://www.youtube.com/watch?v=toLPTjE1GZk