Mistähän mahtaisi löytyä vielä vanhaa sisäpaneelia? Pitäisi paneloida yksi komero, ja tietenkin olisi mukava löytää samanlaista kuin nykyinen seinäpaneeli on. Aikanaanhan tämä lienee ollut jopa yleisin sisäpaneelilaatu, mutta nykyisin ei kukaan (vielä) halua tällaista - nykyisin yleinen sormipaneeli ei käy.
Me ostettiin juuri tuota samaa panelia Mäntsälän sahalta hiljattain - uskoisin kyllä että muualtakin löytyy. Sisar- tai siskonpaneelista olen itse aina kuullut puhuttavan, mutta siellä se oli jollain muulla nimellä, olisiko ollut aaltopaneeli?
Puukeskukselta saa myös mittatilaustavaraa mallin mukaan ja on halvempaa kuin esim. Tilmannilta.
Kannattaa huomioida että jos komerollisen tarttee niin panelille tulee hintaa aika rajusti jos tehdään mittojen mukaan. Aloituskustannus on sama teki 10 tai 1000m.
Itse tilasin Puukeskukselta 1km ulkovuoripanelia vanhan mallin mukaan ja se ei enää juuri ollut kalliimpaa kuin normaali bulkkipaneli. Muistaakseni siinä oli 5c/m hintaeroa. Onpahan kuitenkin vähintään tuplaten paremman näköistä ;-)
Helsingin erikoishöyläyksellä on omia profiileja aika tavalla. Kotisivuila löytyvästä kuvastosta ei juuri tuota profiilia löytynyt, mutta kannattaa soittaa ja kysyä.
Toinen juttu on, että noin pienen määrän voi hyvin tehdä itsekin. Tuo perusmuoto on hyvin lähellä STP-profiilia ja nuo kaksi uraa tohon keskelle ajaa kohtuuajassa vaikka yläjyrsimellä (tuon näköinen teräkin löytyy vakiovalikoimista). Jos kyse on vain yhdestä komeronseinästä (kuvittelen) niin siihenhän ei mene kuin hiukka toistakymmentä metriä lautaa. Kyllä siinä tuntipalkoille pääsee teetettyyn nähden.
Etelän puutavara: ei oo
Bauhaus: ei oo
Puukeisari: ei oo
Mäntsälän saha: ei oo
Äikäs: ei oo
Helsingin puutavara: ei oo
Erikoishöyläys: tilauksesta, aloituskulut (85-100e) + 1,90e/m
Paneeli on kuulema nimeltään aaponpaneelia eikä sitä oikein tunnu olevan missään. Erikoishöyläys kyllä oli per heti valmis höyläämään, mutta 35 metrille tuo aloituskulu on hieman suurehko.
Erikoishöyläyksellä on muuten uusi nuorempi omistaja ja näytti aika virkeältä se touhu vanhaan verrattuna, suosittelen :)
Aaponpaneli se olikin - sitä ostimme itse sieltä Mäntsälän sahalta - sanoivatko tosiaan niin ettei siellä ole
Siskonpaneli-nimisenä olen tottunut tuota näkemään, mutta siellä Mäntsälässä se oli sellainen aaltomainen vähän kovera malli, mutta juuri Aaponpaneli oli tuo mikä oli sinun laittamassa kuvassasikin. Kysyisin kyllä vielä uudemman kerran sieltä Mäntsälästä - hinta oli muistaakseni alle euron metri.