leikkimökki

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
plaanaa
Jäsen
Jäsen

leikkimökki

Viesti Kirjoittaja plaanaa »

Tarttis tehrä leikkimökki. Uusimmassa Suomelassa oli ihan hauska idea, sitä trimmaamalla omaan käyttöön sopivammaksi voisin jopa väsätä. http://www.suomela.fi/83864.html

Toinen löytyy rakentaja.fi:stä http://www.rakentaja.fi/index.asp?s=/su ... sivuid=292

Uudet maksaa noin 700€ -> joten ajattelin perinteistä:

TEIN ITSE JA SÄÄSTIN

:lol:

Kysymys kuuluu, löytyykö lisää tee-se-itse -linkkejä tai muuten vaan malleja jne, googlea on rassattu jo riittävästi, valmistajia on vaikka muille jakaa. Nyt suuri leikkimökkikeskustelu auki, lomanpätkä alkaa vajaan viikon päästä jolloin alkaa tapahtua. :wink:
leppäkerttu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja leppäkerttu »

siispä jatketaan keskustelua:

Naapurista saisi vanhan, reilun kokoisen leikkimökin -ovat purkamassa ja hävittämässä tarpeettomana- joka on alaosastaan laho. En vielä itse mitenkään inspekteerannut miten laho, siellä se ihan suorassa näytti könöttävän. Tytär olisi mökistä varmaan aika innoissaan viimeistään ensi kesänä, joten tarjouduin tietty ottamaan mökin vastaan.

Olisi tietysti suotavaa ettei leikkimökki romahda tyttären niskaan, joten jos sen saamme omalle pihalle roudatuksi, niin millaiset perustukset tuollaiselle pikkutönölle laittaisi?

ja taas kerjään vinkkiä, paitsi mökin kunnostukseen, myös siirtoon...
hartiavoimin?
jotkut jalas-systeemit alle?
jmattis
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja jmattis »

Siirto: jos on jonkunlainen tie/tasainen alusta mitä pitkin siirtää, niin pyöreitä puita alle ja niitten päällä rullaamalla menee aika näppärästi. Nurkan nosto onnistuu paaksaamalla, eli vipuvartta (tarpeeksi paksua ettei katkea) käyttämällä. Samalla tulee tarkistetuksi se mökin kunto: jos se on kokonaan laho niin se ei kestä nostoa.
Vastaa Viestiin