Oikeanlainen sora pihalle/asfaltin alle?

Keskustelua otsikon mukaisesti
Vastaa Viestiin
audiopoika
Jäsen
Jäsen

Oikeanlainen sora pihalle/asfaltin alle?

Viesti Kirjoittaja audiopoika »

Meidän pihan asfaltti on sen verran huonossa kunnossa, että sen poisto on nyt ajankohtaista. Pihalle tulee uusi lasiterassi ja asfaltin poisto jatkossa olisi terassin vuoksi vaikeaa.

Uusi asfaltti tulee sitten ehkä vuoden parin päästä. Mikä sora olisi paras vaihtoehto, jotta myöhemmin siihen olisi sitten helppoa tehdä myös uusi asfaltti?
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430

Re: Oikeanlainen sora pihalle/asfaltin alle?

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

Kantavuuden ja alusmaan
mukaan 0-32 alle ja 0-16 pintaan niin on helpompi muotoilla oikaseen.

Puoli metriä about syvyyttä, savimaahan tuplat enemmän varsinkin jos ajetaan autolla. Moreenihan kantaa jo itse .
audiopoika
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja audiopoika »

lmfmis kirjoitti:Kantavuuden ja alusmaan

Puoli metriä about syvyyttä, savimaahan tuplat enemmän varsinkin jos ajetaan autolla. Moreenihan kantaa jo itse .
Meillä on siis siinä ollut ajotie jo useamman vuosikymmenen. Tarkoitus ei ole kuin repiä pinta pois. Pohjaa toki lähtee jonkin verra mukaan, mutta on se hyvin jo ainakin tamppaantunut ;) Mun ajatus olisi siis vaan siihen pintaan laittaa uusi sora. Kuinkahan paljon sitä pitäisi olla ja toimiiko näin?
Muuttaja
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Muuttaja »

audiopoika kirjoitti:
lmfmis kirjoitti:Kantavuuden ja alusmaan

Meillä on siis siinä ollut ajotie jo useamman vuosikymmenen. Tarkoitus ei ole kuin repiä pinta pois. Pohjaa toki lähtee jonkin verra mukaan, mutta on se hyvin jo ainakin tamppaantunut ;) Mun ajatus olisi siis vaan siihen pintaan laittaa uusi sora. Kuinkahan paljon sitä pitäisi olla ja toimiiko näin?
Jos se on toiminu tähänkin asti ton parikytä vuotta, ilman routimisia, niin toimii se jatkossakkin.
Täyttö siihen tasoon kun haluat just 0-32 ja viime silaus 0-16. Tietty sitä ei yleensä kuorinnassa nouse niin paljoa, niin melkein sama ajattaa pelkkää 0-16 siihen, siihen saa vedettyä uuden pinnan. Liikaa täyttöä 0-16:sta tosin upottaa konetta tehokkaasti.
Vastaa Viestiin