terassin runkorakenteet
terassin runkorakenteet
Olisiko terassin alapuoliset kannatusrakenteet syytä tehdä myös kyllästetystä tai lämpökäsitellystä puutavarasta vai riittäisikö normaali sahatavara.
Re: terassin runkorakenteet
Niin mä tekisin. Siis kyllästetystä...raswille kirjoitti:Olisiko terassin alapuoliset kannatusrakenteet syytä tehdä myös kyllästetystä tai lämpökäsitellystä puutavarasta vai riittäisikö normaali sahatavara
Meil on kyllästämättömästä, edellinen omistaja tehny. Pitäis tehä uusiks..
Kyllästetystä..
- vesahy
- Jäsen

Jos terassin laudat ovat kestopuuta eli siis kyllästettyä, niin miksi niiden kannattimet tekisi tavallisesta puusta? Tai no, lehtikuusen väitetään olevan lähen kestopuuta vastaava, mutta eräs itseään asiantuntijaksi väittävä kertoi muuta.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
Jos ne on tolppien päässä puoli metriä maasta irti ja huopa alla, niin kyllä siinä kyllästämätönkin kestää, mutta kannattaako tuossa kohtaa ottaa riskiä. Maata vasten ne on lahot jo ennen syksyä jos et tee kyllästetystä.
Yleensä runko näkyy jotain kohtaa, niin ulkonäönkin puolesta on kätevää kun kaikki puutavara on samaa sävyä.
Yleensä runko näkyy jotain kohtaa, niin ulkonäönkin puolesta on kätevää kun kaikki puutavara on samaa sävyä.
Lehtikuusesta koko rakenne. On hyvän näkönen vaikka nyt omaa kokemusta ei oo kun vuoden verran, muta silti. Luonnollisen näköinen.
Kun Savolainen puhuu siirtyy vastuu kuulijalle. Koskee tässä tapauksessa myös Hämäläistä.
Itse tein ihan normikakkosnelosesta, jotka tosin käsittelin puuöljyllä. Tosin, terassi on vajaan metrin korkeudessa kierrepaalujen päällä. Eiköhän ne kuiva.
-
lehmikangas
- Jäsen

Itse tein normaalista höylätystä lankusta. Tai siis mitallistettua. Tervattuna.