Kuinka kauan hommaan menee itseltä/maksetulta

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
keltarinta
Jäsen
Jäsen

Kuinka kauan hommaan menee itseltä/maksetulta

Viesti Kirjoittaja keltarinta »

Onko kukaan tavannut remppamiestä tms., joka ei olisi sortunut houkutukseen alkaa vitkastella töissä ensimmäisen päivän "näytön" jälkeen?

Viimeisimpänä on päällä lahovaurion korjaus, joka meni väkisinkin tuntitöinä. Ensimmäisenä päivänä tuli valmista kivasti. Toisena jo paljon vähemmän, huomasin.

En muista joko joskus täällä päivittelin sitä, kun ammattimiehet arvioivat yhden seinämme maalaukseen menevän puolitoista päivää kahdelta. Maalasimme sen kuitenkin lopulta itse kahdestaan - neljässä tunnissa ja 45 minuutissa. (Telineet valmiina.)

Sama purkuhommat. Siihen minkä itse vasta-alkajana purkaa 1,5 tunnissa - eihän purkamisessa kauan nokka tuhise, hei - menee kokeneelta ammattimieheltä helposti puoli päivää.

On se kumma, kun sitä kuvittelisi, että ammattitaito ja kokemus nopeuttaa eikä hidasta.

Eikä asiaa muuta, vaikka sanoisi suoraan, että jos olemme tyytyväisiä, meillä on tarjota muutakin työtä. Eli maksettuja tunteja voisi saada enemmänkin. Vaan enhän minä ota uudestaan sellaista, joka mielestäni hidastelee ja tulee siksi liian kalliiksi.
RTMPekka
Jäsen
Jäsen

Re: Kuinka kauan hommaan menee itseltä/maksetulta

Viesti Kirjoittaja RTMPekka »

Näinhän se valitettavasti usein menee. Toisaalta kuka sitä nyt jaksaa täysillä painaa kaikenaikaa, itselle kun tekee niin on eri juttu ja kun homma valmis voi ottaa rennosti.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Kun tarpeeksi kettuunnut niin palkkaa virolainen, niin muutkin ovat tehneet.

Joskus oli aika kun suomalaiset tekivät lujasti töitä ja heillä oli hyvä maine. Sitten tuli liian monta hyvää vuotta ja laiskistuimme. Ennen meiltä riitti rakentajia Bagdadiin, Libyaan, N-Liittoon ja ties minne, nyt ei riitä edes kotimaahan. Luojan kiitos heimoveljet jaksavat vasaraa heiluttaa mutta kaipa raha heidätkin kohta laiskistaa.
ranch_k&k
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ranch_k&k »

^Hyvälle heimoveljelle pitää maksaa sama kuin suomalaiselle, muuten saa tehdä/teettää kahdesti.
PetteriKivimäki
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PetteriKivimäki »

Siinä teille ehtaa Viron poikien meininkiä:
http://www.iltalehti.fi/viihde/20170518 ... 8_vi.shtml
..ja mitä olen kylillä kuullut, niin ei taida olla ainoa, esim. lapsuutenikodin naapuriin valmistui espoolaiseen tyylin komeita ökyparitaloja muutama vuosi sitten - ja takuukorjauksia käyvät tekemässä ihan jatkuvasti. Kaikki raksalla käyvät pakettiautot virolaisissa kilvissä. Taitaa olla tilaajassa vikaa kun ei tule kerralla kondikseen :-D

Ja tuossa ruotsalaisen Peabin suomalaisen tytäryhtiön urakoimassa kohteessa oli pääosa Suomenlahden etelärannalta tulleita työmiehiä:
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000000705 ... nomobile=4

..ruotsalaisen firman virolaista vuokratyövoimaa varmaan kiinnostaa ihan kamalasti tehdä alehinnalla referenssitason jälkeä? Valtuustosalin vesivuodon syynä on "posahtanut vesiputki". Miten rakennusmääräysten mukaan ammattitaidolla asennettu ja koeponnistettu vesiputki "posahtaa" heti käyttöönoton jälkeen? Varmaan puhelin soinut asennuksen aikana ja koeponnistus on tehty henkisellä tasolla..

Mulla on käynyt ihme tuuri, kun olen onnistunut löytämään timpurin sekä sähkö- ja putkimiehen, joiden kanssa tulen toimeen ja jotka eivät mahdottomia veloita. Timpurille on vähemmän käyttöä', kun ne hommat teen itse, joten käy vain silloin kun on jotain mihin en yksin pysty..
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
ranch_k&k
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ranch_k&k »

Paremmilla heimoveljillä on niitä työllistäjiä ja huonompia aina tulee tekemään halvalla. Naapuri korjailee perseelleen tehtyjä halpoja konesaumakattoja ja kuulemma työtä on, samoin kuin eräs joka myy rakennustarvikkeita, kertoo että nyt moni hakee kalliiseen taloon halpaa laattaa kun edelliset kalliit tehtiin perseelleen, kun oli halpoja tekijöitä. Huonoja tekijöitä riittää aina, omankin talon oli ihan suomalaiset ns.rakennusmiehet tehneet monen paikan sinnepäin ja niitä korjaillaan sitä mukaan kun niitä löytyy.
Vastaa Viestiin