Entäpä mitä olette mieltä näistä paneloinneista vanhan pinkopahvin päälle?jättääkö alle vai ottaako irti suosiolla ensin?
pinkopahvin tapetointi
pinkopahvin tapetointi
mitenköhän onnistuu vanhan pinkopahvin tapetointi päälle?lähteekö kiristymään ja vetää uuden tapetin mukanaan?sama efekti vissiin tulee maalauksella?
Entäpä mitä olette mieltä näistä paneloinneista vanhan pinkopahvin päälle?jättääkö alle vai ottaako irti suosiolla ensin?
- Rosvolinna
- Jäsen

Re: pinkopahvin tapetointi
Hyvin onnistuu tapetointi. Tapetti on tasan yhtä kuprulla kuin alla oleva pinko. Mikäli suora ja siisti; en näe mitään syytä ettei onnistuisi.
Minä olen naputellut panelit suoraan pinkojen päälle - mitä ehjää purkamaan. Nurkat tuli paperoitua tiiviiksi.
Minä olen naputellut panelit suoraan pinkojen päälle - mitä ehjää purkamaan. Nurkat tuli paperoitua tiiviiksi.
Casa La Utoja
- HUIKRA
- Jäsen

- Kotisivu: http://elpantalo.blogspot.fi/
Museovirasto: Korjauskortisto: Pinkopahvi
googlaa ja lataa
googlaa ja lataa
-
lehmikangas
- Jäsen

Mutta ei pinkopahvin päälle tapetoiminen ole kuitenkaan samanlaista kuin esimerkiksi kipsilevyn päälle tapetointi. Pahvin ja tapetin pitää venyä ja kutistua saman verran, joten liisterillä kostuttamisen kanssa oltava tarkkana. Edellä mainittu museoviraston korjauskortti on hyvää ensilukemista aiheesta.Rosvolinna kirjoitti:Hyvin onnistuu tapetointi. Tapetti on tasan yhtä kuprulla kuin alla oleva pinko.