tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Kovasti on multakin tekstiä tullut saitille mutta muut tekemiset ovat kovin vähissä.
Tuuma on ollut näemmä sitäkin ahkerampi! Apinan raivolla noita risoja kiinanvehkeitä pitää korjata, hatutus on tietenkin kauhea.
Jotain systeemejä oli myytävänä Puuilossa, ehkä heillä on myytävänä myös varaosia?
Tuuma on ollut näemmä sitäkin ahkerampi! Apinan raivolla noita risoja kiinanvehkeitä pitää korjata, hatutus on tietenkin kauhea.
Jotain systeemejä oli myytävänä Puuilossa, ehkä heillä on myytävänä myös varaosia?
Höh, kylläpäs tuollainen pieni jäätyminen osaa tehdä ikäviätuuma kirjoitti:Huuuh, onpas teillä tullut tekstiä![]()
Itse vähän ollut tyhjäkäynnillä jostain syystä. Iltaisin on ollut muutama tunti aikaa vain ja sekin mennyt tällaisen kanssa:
Ihan vain muille keräilijöille neuvo; Eivät ole huoltovapaita! Muistakaa nesteiden vaihto vaikkapa ainakin parin vuoden välein. Hillitön tuska tuosta nyt tuli. Heatpipet jakotukin jäätyessä tuppaavat tuon ahdistussovituksen muokkaamaan siten etteivät enää lähdekään oikein millään pois. Liukuvasaraa seuraavaksi ajattelin koettaa.
Niin, onni onnettomuudessahan mulla on se että jätin itselleni aikoinaan varaosaksi yhden telineen jakotukkeineen. Nyt se on jo kiinni mutta tuosta vanhasta pitäisi saada heatpipet repäistyä jotenkin irti.
Varaosamyynti vähän heikkoa noihin, vaikkakin hieno asia on että standardimittaisia näyttäisi olevan. Ebaystä saa kymmenen kpl nippuina uusia kupariosia noin 7€/kpl mutta se rahti ja se pituus. Rahti 70€ ja sitten yli puolimetrisestä pakkauksesta 50€ extramaksu. Täytyy yrittää vain nykiä nuo vanhat jotenkin pois. Kolme varaputkea oli vain. Lasiosaahan ei tarvitsisi vaihtaa vaan vain se kuparinen heatpipe.
Noh, mukava ilma on ainakin ja nyt kymmenen putken vajauksellakin kerää taasen mukavasti
Vakuutus kai teillä on, eikös tuollainen ole tapana vakuutusyhtiöltä ruinata? Tai no, niin ne jotkut, enhän minäkään ole eläissäni kertaakaan mitään vakuutusyhtiöltä pyytänyt, maksanut olen kyllä niille varmaankin 5 numeroisen summan kaikkinensa...
Alkaa tehdä jo mieli ilmastointia, kun sisällä meinaa lämpö kohota, 23.5 astetta jo nytkin ja kalsareisillaan meinaa tulla hiki kun käy jääkaapilta kylmää vettä hakemassa.
Hmmm, sulla on väärä hellejuoma, sanoisi moni hilpeä veikko...jtbo kirjoitti:Höh, kylläpäs tuollainen pieni jäätyminen osaa tehdä ikäviätuuma kirjoitti:Huuuh, onpas teillä tullut tekstiä![]()
Itse vähän ollut tyhjäkäynnillä jostain syystä. Iltaisin on ollut muutama tunti aikaa vain ja sekin mennyt tällaisen kanssa:
Ihan vain muille keräilijöille neuvo; Eivät ole huoltovapaita! Muistakaa nesteiden vaihto vaikkapa ainakin parin vuoden välein. Hillitön tuska tuosta nyt tuli. Heatpipet jakotukin jäätyessä tuppaavat tuon ahdistussovituksen muokkaamaan siten etteivät enää lähdekään oikein millään pois. Liukuvasaraa seuraavaksi ajattelin koettaa.
Niin, onni onnettomuudessahan mulla on se että jätin itselleni aikoinaan varaosaksi yhden telineen jakotukkeineen. Nyt se on jo kiinni mutta tuosta vanhasta pitäisi saada heatpipet repäistyä jotenkin irti.
Varaosamyynti vähän heikkoa noihin, vaikkakin hieno asia on että standardimittaisia näyttäisi olevan. Ebaystä saa kymmenen kpl nippuina uusia kupariosia noin 7€/kpl mutta se rahti ja se pituus. Rahti 70€ ja sitten yli puolimetrisestä pakkauksesta 50€ extramaksu. Täytyy yrittää vain nykiä nuo vanhat jotenkin pois. Kolme varaputkea oli vain. Lasiosaahan ei tarvitsisi vaihtaa vaan vain se kuparinen heatpipe.
Noh, mukava ilma on ainakin ja nyt kymmenen putken vajauksellakin kerää taasen mukavasti
Vakuutus kai teillä on, eikös tuollainen ole tapana vakuutusyhtiöltä ruinata? Tai no, niin ne jotkut, enhän minäkään ole eläissäni kertaakaan mitään vakuutusyhtiöltä pyytänyt, maksanut olen kyllä niille varmaankin 5 numeroisen summan kaikkinensa...
Alkaa tehdä jo mieli ilmastointia, kun sisällä meinaa lämpö kohota, 23.5 astetta jo nytkin ja kalsareisillaan meinaa tulla hiki kun käy jääkaapilta kylmää vettä hakemassa.
Nyt on sellainen vuodenaika, että jokapojan halpis-ilppi löytyy ihan vain ikkuna avaamalla.
Kesemmällä sä saatat kyllä kaipailla sitä ihan oikeaakin pumppua.
Meillä on ilppi ollut kymmenen vuotta, ei niitä jäädytyspäiviä ole kauhean monta ollut.
Se oli mielenkiintoinen uutinen, että Spautio oli roudannut saksanmaalta asti kuusvitosen telkkarin kotiinsa.
Sisua, osaamista ja järjestelykykyä moinen operaatio vaatii!
Mä kävin rengaslaskuria tyyppäämässä.
Spaution ehdottama rengaskoko 235/45R17 on neljä prossaa pienempi kehämitalta (nopeusnäyttämältä) kuin 225/55R17.
Tuon puolesta se olisi laillinen ja leveyskin lienee ok, koska 245/xxR18 on otteen mukaan ok sekin.
Niitä Spaution mainitsemia Linglongeja kävin myös googlaamassa. Ilmeisen asialliset renkaat mutta yksi outo juttu niissä on: ne ovat reilusti leveämmät kuin mitä kylkeen on kirjoitettu (225 leveät vastaavat muiden merkkien 245 leveitä).
Tuo on itse asiassa hyvä juttu heille, joiden ongelmana on valmistajan nihkeä suhtautuminen levämpään rengaskokoon.
Spaution ehdottama rengaskoko 235/45R17 on neljä prossaa pienempi kehämitalta (nopeusnäyttämältä) kuin 225/55R17.
Tuon puolesta se olisi laillinen ja leveyskin lienee ok, koska 245/xxR18 on otteen mukaan ok sekin.
Niitä Spaution mainitsemia Linglongeja kävin myös googlaamassa. Ilmeisen asialliset renkaat mutta yksi outo juttu niissä on: ne ovat reilusti leveämmät kuin mitä kylkeen on kirjoitettu (225 leveät vastaavat muiden merkkien 245 leveitä).
Tuo on itse asiassa hyvä juttu heille, joiden ongelmana on valmistajan nihkeä suhtautuminen levämpään rengaskokoon.
No, olenkin aika epäyhteensopiva tämän maan 'kulttuurin' kanssa, vähän kuin sarjaportti ja rinnakkaisportti, kyllähän niissä tieto liikkuu, mutta mutta, koettappas pistää yhteen...pvalila kirjoitti: Hmmm, sulla on väärä hellejuoma, sanoisi moni hilpeä veikko...![]()
Nyt on sellainen vuodenaika, että jokapojan halpis-ilppi löytyy ihan vain ikkuna avaamalla.
Meillä on ilppi ollut kymmenen vuotta, ei niitä jäädytyspäiviä ole kauhean monta ollut.
Ei se akkunan avaaminen riitä, kun ulkona on se yli 14 astetta hikeä, arska lämmittää rakennuksen seinää, joten ikkunasta sisälle tuleva ilma on yli 14 asteista, jolloin vaikutus sisälämpötilaan on aika pieni saavutettavissa olevilla litramäärillä.
Jotain hyvää siitäkin on ettei tässä maassa arska kovin ahkerasti näyttäydy
Onneksi öisin on yhä hieman viileämpää, jos saisi jäähdytettyä rakenteita öisin, niin kylmää saattaisi riittää vähän pisempään, on se tämäkin, siinä missä nuo liikkumattomat vilukissat yrittävät saada vähintään 25 astetta sisälämpöä, niin tämä yksi epäyhteensopiva kaipaa alle 19 asteen lämpötiloja
Ajatuksenne ovat aikalailla yhteneväiset omieni kanssa ja niiden esiin tuomiseen vietitte viikon, toivotaan että joku päättäjä kuulisi ja varsinkin ajattelisi kuulemaansa, tai siis luetun ymmärtäminen olisi jollain kohdin kohdallaan.pvalila kirjoitti:Kovasti on multakin tekstiä tullut saitille mutta muut tekemiset ovat kovin vähissä.
En tosin usko että teidän huutelut paljoakaan auttaa mutta julki tuotu sana on aina parempi kuin yksinään mumiseminen
Mä olen kylläkin tehnyt ihan vain Kilpikonnamoodilla tuota korjausta, pikkuhiljaa. Mun apinanraivo on vähän hankala käsiteltävä kun sitten nuo olisivat metodilla: Halki, poikki ja pinoon jo kadonneet pihasta. (Eivät kaukana kyllä olleet...). Puhiskoon nyt sitten kun on tullut laitettua.
C3:n laturin repäisin tänään pois kun sekin antautui. Ei tullut kovinkaan korkeaa arvosanaa ranskalaisten ajatusmaailmalle. Miksi hemmetissä laturi pitää neljällä erillisellä pultilla pultata lohkoon kiinni ja se viimeinen jemmata yhden hihna-apupyörän telineen taakse! Motti kuitenkin vain se 1,4l niin ei kai se genis sitä mottia siinä rungossa kiinni pidä! Youtubesta en löytänyt neuvoja mutta jouduin lopulta nöyrtymään ja hakemaan 16mm lenkkiavain mallisen räikkävääntimen. Miksi 16mm pultti!!! Eihän 15mm jälkeen saa olla kuin seuraava koko eli 17mm. Saamarin PSA konserni!!!
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Mulla meni vähän ohi tuo ruudun kuljetus. Oliko tosiaan niin että löytyi ja että ehjänä perille että sai toimimaankin. Nyt täytyy kaulimen heittäjän olla todella nöyrä ja kiltti Spautiolle!pvalila kirjoitti:Se oli mielenkiintoinen uutinen, että Spautio oli roudannut saksanmaalta asti kuusvitosen telkkarin kotiinsa.
Käytät PSA konsernin tuotetta väärin, se pitäisi olla paalissa ennen kuin laturissa tulee metrit täyteen, meillä Suomessa ei olla vielä oikein ymmärretty tuota autojen käyttöä oikeintuuma kirjoitti: Ajatuksenne ovat aikalailla yhteneväiset omieni kanssa ja niiden esiin tuomiseen vietitte viikon, toivotaan että joku päättäjä kuulisi ja varsinkin ajattelisi kuulemaansa, tai siis luetun ymmärtäminen olisi jollain kohdin kohdallaan.
En tosin usko että teidän huutelut paljoakaan auttaa mutta julki tuotu sana on aina parempi kuin yksinään mumiseminen![]()
Mä olen kylläkin tehnyt ihan vain Kilpikonnamoodilla tuota korjausta, pikkuhiljaa. Mun apinanraivo on vähän hankala käsiteltävä kun sitten nuo olisivat metodilla: Halki, poikki ja pinoon jo kadonneet pihasta. (Eivät kaukana kyllä olleet...). Puhiskoon nyt sitten kun on tullut laitettua.
C3:n laturin repäisin tänään pois kun sekin antautui. Ei tullut kovinkaan korkeaa arvosanaa ranskalaisten ajatusmaailmalle. Miksi hemmetissä laturi pitää neljällä erillisellä pultilla pultata lohkoon kiinni ja se viimeinen jemmata yhden hihna-apupyörän telineen taakse! Motti kuitenkin vain se 1,4l niin ei kai se genis sitä mottia siinä rungossa kiinni pidä! Youtubesta en löytänyt neuvoja mutta jouduin lopulta nöyrtymään ja hakemaan 16mm lenkkiavain mallisen räikkävääntimen. Miksi 16mm pultti!!! Eihän 15mm jälkeen saa olla kuin seuraava koko eli 17mm. Saamarin PSA konserni!!!
Polkupyörissäkin on hauskoja asioita, jotkin osat käyttävät tuumakokoja, vaikka millikokoa olisikin fillari ja mikä hauskinta, kierre on millinen, mutta kuusiokoloavain pitää olla tuumakokoa tai muutoin lipsuu. Sentään selvisit 16mm metsästyksellä, itse olen yrittänyt metsästää 12mm kuusiokoloa.
Tuo voisi olla sellainen kirja, joka pitäisi sisältyä peruskoulun opetusohjelmaan ja ainakin ennen lapsentekolupaa pitäisi olla sisäistettynä:
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2018041 ... 5_u0.shtml
Katsokaapas tuota juttua ja kuinka monta asiaa tuodaan esiin, ettei olisi päihteet mukana?
Päihdekulttuurista kumpuaa tosi paljon tämän maan kansalaisten pahoinvoinnista, haitat on niin laajamittaiset, että on käsittämätöntä kuinka asiaan ei saada minkäänlaista ryhtiliikettä aikaan.
Jäässä on voimaa tai no ei siinä mutta sulaessa siirtää vuoriakin.pvalila kirjoitti:Hmmm, sulla on väärä hellejuoma, sanoisi moni hilpeä veikko...jtbo kirjoitti:
Höh, kylläpäs tuollainen pieni jäätyminen osaa tehdä ikäviä
Alkaa tehdä jo mieli ilmastointia, kun sisällä meinaa lämpö kohota, 23.5 astetta jo nytkin ja kalsareisillaan meinaa tulla hiki kun käy jääkaapilta kylmää vettä hakemassa.![]()
Jtbo:lle suosittelen katsomaan tarjontaa tuolta: https://www.trotec24.fi/koneet/ilmastoi ... kka-1.html
Sinne vaan pihalle kuumuus. Järjettömiähän nuo, jotka vain yhdestä rööristä ilman puhkuvat pihalle mutta ei kai sen niin väliä
Toki kahdella röörillä ulos ollaan lähempänä järkevämpää ilmastonmuutos hypeä. Mä iskin silloin heti kiinni kun näin tuon, mikä sen nimi olikaan, jossa kaksi torvea sai pihalle eikä toinen niistä ollu tuuma... Harvassa ovat mutta hyvin paljon tehokkaampaa. Kumma että niitä yksitorvisia yhä enimmäkseen kaikki siirreltävät ovat
Jaa, voihan se olla niinkin että en ole kaikkea oivaltanut PSA maailmastajtbo kirjoitti:Käytät PSA konsernin tuotetta väärin, se pitäisi olla paalissa ennen kuin laturissa tulee metrit täyteen, meillä Suomessa ei olla vielä oikein ymmärretty tuota autojen käyttöä oikeintuuma kirjoitti: Ajatuksenne ovat aikalailla yhteneväiset omieni kanssa ja niiden esiin tuomiseen vietitte viikon, toivotaan että joku päättäjä kuulisi ja varsinkin ajattelisi kuulemaansa, tai siis luetun ymmärtäminen olisi jollain kohdin kohdallaan.
En tosin usko että teidän huutelut paljoakaan auttaa mutta julki tuotu sana on aina parempi kuin yksinään mumiseminen![]()
Polkupyörissäkin on hauskoja asioita, jotkin osat käyttävät tuumakokoja, vaikka millikokoa olisikin fillari ja mikä hauskinta, kierre on millinen, mutta kuusiokoloavain pitää olla tuumakokoa tai muutoin lipsuu. Sentään selvisit 16mm metsästyksellä, itse olen yrittänyt metsästää 12mm kuusiokoloa.
Tuo voisi olla sellainen kirja, joka pitäisi sisältyä peruskoulun opetusohjelmaan ja ainakin ennen lapsentekolupaa pitäisi olla sisäistettynä:
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2018041 ... 5_u0.shtml
Katsokaapas tuota juttua ja kuinka monta asiaa tuodaan esiin, ettei olisi päihteet mukana?
Päihdekulttuurista kumpuaa tosi paljon tämän maan kansalaisten pahoinvoinnista, haitat on niin laajamittaiset, että on käsittämätöntä kuinka asiaan ei saada minkäänlaista ryhtiliikettä aikaan.
Tuo C3:n laturi oli kyllä täydellinen huijaus. Siinä se konepellin alla nökötti ja ajattelin että helppo nakki kun noin tyrkyllä on
Niin päihdejutut ovat hankalia. Tässä kun itse sieltä kotoisin niin ainahan voi olla niinkin ettei minusta ilman sellaista elämää olisi tullut kuin vellihousu äidin tai isin poika joka vain uikuttaa joka asiasta. Tietty ei se niin saisi olla mutta olen tuollainkin laskenut.
Vaikeita asioita. Ei kaikki sieltä sitä voimaa ammenna
Nyt näkyy olevan rh 23.5, mikäli viilentäisin nyt, niin aika kuivaksi saattaisi olosuhteet mennä, oliiviöljyä menee kovasti nahkaan näissä autiomaan olosuhteissa, kummaa asumista, ei väliä onko ihmisen hyvä, kunhan talon on hyvä, mutta tämä onkin Suomituuma kirjoitti: Jäässä on voimaa tai no ei siinä mutta sulaessa siirtää vuoriakin.
Jtbo:lle suosittelen katsomaan tarjontaa tuolta: https://www.trotec24.fi/koneet/ilmastoi ... kka-1.html
Sinne vaan pihalle kuumuus. Järjettömiähän nuo, jotka vain yhdestä rööristä ilman puhkuvat pihalle mutta ei kai sen niin väliä![]()
Toki kahdella röörillä ulos ollaan lähempänä järkevämpää ilmastonmuutos hypeä. Mä iskin silloin heti kiinni kun näin tuon, mikä sen nimi olikaan, jossa kaksi torvea sai pihalle eikä toinen niistä ollu tuuma... Harvassa ovat mutta hyvin paljon tehokkaampaa. Kumma että niitä yksitorvisia yhä enimmäkseen kaikki siirreltävät ovat
Ehkä tyydyn laskemaan rasvaprosenttia, se kun vähentää kylmyydentarvetta.
Päihdejutuissa kai se menee niinkin, että ne enemmän timangit yksilöt selviää siitäkin, enemmistö ei ole sitä timangia ja kyllä se sitten kovasti näkyy tilastoissakin. TH kuluissa, eläköitymisessä jne. Kokonaisuutta kun rupeaa hahmottamaan, niin täytyy ihan ihmetellä miten kukaan päättäjistä voi edes villeimmissä päiväunissaan kuvitella yhtälön toimivan.
Mä ainakin tärisen kuin haavanlehti kotiin päästessä. Aamulla vetäissyt sen kahvin ja päivällä pari lisää, kotiin kun tulee lämppäri täysillä kun on ihan jäässä. Sitten äkkiä kahvinkeitin tulille ja leipää naamariin ja Ah, sitten on lämmin, varsinkin kun alkaa touhuamaan rästijuttuja peräänjtbo kirjoitti:
Nyt näkyy olevan rh 23.5, mikäli viilentäisin nyt, niin aika kuivaksi saattaisi olosuhteet mennä, oliiviöljyä menee kovasti nahkaan näissä autiomaan olosuhteissa, kummaa asumista, ei väliä onko ihmisen hyvä, kunhan talon on hyvä, mutta tämä onkin Suomi
Ehkä tyydyn laskemaan rasvaprosenttia, se kun vähentää kylmyydentarvetta.
Päihdejutuissa kai se menee niinkin, että ne enemmän timangit yksilöt selviää siitäkin, enemmistö ei ole sitä timangia ja kyllä se sitten kovasti näkyy tilastoissakin. TH kuluissa, eläköitymisessä jne. Kokonaisuutta kun rupeaa hahmottamaan, niin täytyy ihan ihmetellä miten kukaan päättäjistä voi edes villeimmissä päiväunissaan kuvitella yhtälön toimivan.
Terveellistä?
Jos söisin päivällä kunnon annoksen, loppuisi aivotoiminta että silmät menisi kiinni, pinnistän kotiin saakka.
En mä tiedä, joku voisi sanoa kummalliseksi, 30 vuotta ihan sama rata.
Onhan sitä joskus tarjottu kunnon pihvi maailmalla ja täälläkin, se on sitten ollut Moro
Nämä näitä, kun pitäisi olla samasta muotista veistetty ja sitten muut kauhistelee että on joku sairaus ja/tai valuvika. Voin oikein hyvin ja aivot rullaa kunhan ei vaan tule se kupu täyteen kuin vasta ennen nukkumaanmenoa. SixPack ei näy mutta jos oikein jännitän niin on tuossa Doublepack vielä näkyvissä, muuten alkaa olla vain roikkuvaa nahkaa
Kuiva sisäilma, YÖK! Hommaa sinne tuoreita koivupöllejä, niistä tulee mahtava tuoksu että tasaa kosteutta jos olettaisin että betonia on paljon ympärillä?
Juha Mieto hävisi ruåtsalaiselle sadasosan ja sitä on uikutettu maailman sivu. Kimi hävisi alle sadasosan verran tänään paalupaikan mutta kimimäisesti huomenna ne pisteet jaetaan...jtbo kirjoitti:Kimi on kova luu, sillä ei ole mielikuvista moisiin asioihin, välillä epäilyttää ettei sillä ole mielikuvitusta ja luovuutta tippaakaan, mutta se on äärimmäisen kova luu, joka keskittyy täysin siihen omaan tonttiinsa eikä muuta maailmaa ole ympärillä.Spautio kirjoitti: Kimin rageen, tai Kimin ensiavun tarjoamattomuuteen renkaanvaihtajalleen kantaa ottamatta itseäni jäi itseäni kiinnostamaan se, että olikohan mahdollisesti kyseessä sama renkaanvaihtaja joka jo lämmittelykierroksilla (vaiko aika-ajoissa) tupeksi Kimin auton renkaan kanssa? Katsoin tuon onnettomuusvideon ja minua ihmetytti miksi ihmeessä renkaanvaihtaja pitää jalkansa F1-auton takarenkaan etupuolella, eikö tämän asian voisi olettaa olevan ensimmäisiä omaksuttavia asioita F1-renkaanvaihtajan perusopinnoissa (25 OP) ?
Siltikin osa Kimin sapetuksesta saattoi liittyä siihen, että oman tiimin jäsen loukkaantui, mutta mitä se Kimin huseeraaminen loukkaantuneen ympärillä olisi auttanut, siellä on paljon osaavampaa väkeä heti paikalla, Kimi osaa ajaa autoa.
Ihmiset eivät ymmärrä lainkaan mitä tasoa pitää keskittymisen olla tuolla tasolla, siinä on kisamoodi ja ihmismoodi, ne eivät mahdu samaan hetkeen.
Sinällään itse pidän Sylvester Stallonea suuremmassa arvossa kuin Kimiä, monelle Sly on Rocky tai Rambo leffojen karu tähti, mutta kaverilla on vähän jotain yläkerrassakin. Ei Kimikään tyhmä ole, mutta melkoinen suorittaja-robotti. Paikkansa toki suorittajillakin, mutta itse en suorittajia hirveästi fanita.
Tuosta vähän monelle sinnikkyyttä, se voitto tulee kunhan vain teen parhaani tarpeeksi monta kertaa.
Nyppiihän tuommoinen mutta luovuttaminen ei joidenkin sanavarastoon vaan kuulu.
Moni haukkuu Kimiä mutta minusta hänestä moni voisi ottaa oppia. Se suomalainen kateus on yksi ja se että jos joku pärjää niin heti pitää dissata (nuorisotermi).
Rahaa on mutta se että mitä pahaa siinä on, itse kerännyt, ihan itte. Kuinka moni siihen on pystynyt, itte
tuuma kirjoitti: Mä ainakin tärisen kuin haavanlehti kotiin päästessä. Aamulla vetäissyt sen kahvin ja päivällä pari lisää, kotiin kun tulee lämppäri täysillä kun on ihan jäässä. Sitten äkkiä kahvinkeitin tulille ja leipää naamariin ja Ah, sitten on lämmin, varsinkin kun alkaa touhuamaan rästijuttuja perään![]()
Terveellistä?
Jos söisin päivällä kunnon annoksen, loppuisi aivotoiminta että silmät menisi kiinni, pinnistän kotiin saakka.
En mä tiedä, joku voisi sanoa kummalliseksi, 30 vuotta ihan sama rata.
Onhan sitä joskus tarjottu kunnon pihvi maailmalla ja täälläkin, se on sitten ollut Moro
Nämä näitä, kun pitäisi olla samasta muotista veistetty ja sitten muut kauhistelee että on joku sairaus ja/tai valuvika. Voin oikein hyvin ja aivot rullaa kunhan ei vaan tule se kupu täyteen kuin vasta ennen nukkumaanmenoa. SixPack ei näy mutta jos oikein jännitän niin on tuossa Doublepack vielä näkyvissä, muuten alkaa olla vain roikkuvaa nahkaa
Kuiva sisäilma, YÖK! Hommaa sinne tuoreita koivupöllejä, niistä tulee mahtava tuoksu että tasaa kosteutta jos olettaisin että betonia on paljon ympärillä?
Sitten kun portaissa ei lopu ilma tuo lämmöntuotto alkaa olemaan paremmalla mallilla
Eijeijei, päivällä maistellaan ruokaa, ei syödä, senkin pitää olla sitten oikeanlaista, hiilarit, proteiinit ja rasvat sopivassa suhteessa, silloin se toimii lähinnä boosterina eikä väsytä, kyllä sen sunkin koneen saa toimimaan kuten kunnon aamuvirkun suorittajan, kun vähän säädellään polttoaineen laatua ja määrää
Se hetki kun huomaa kuinka paljon ravitsemuksensäädöllä saa muokattua vireystilaa jne. sitä ihmettelee miksei tätä ole aiemmin ymmärtänyt, sitten alkaa kaipaamaan aikakonetta, taas kerran. Esimerkiksi päivän askareisiin menee vähemmän aikaa, kun sitä vaan pyöräyttää valmista eikä tarvitse puuskuttaa itseään tekemään jne.
Nopeuttaa osaltaan päivän käynnistymistä myös.
Sanotaan jos uskonnon yleistyminen lopetti kaupunkivaltioiden väliset sodat, niin kunnolla säädetty ravitsemus on liki samaa tasoa vaikutukseltaan, siis ehkäpä siitä pitäisi tehdä uusi uskonto?
Jep, ilman syömistä voi vetää ihan hyvin, se pieni kiristävä tunne niskassa, joka kiristyy kiristymistään, jonka sysäät taustalle, se vie yllättävän paljon keskittymistä ja ravitsemuksen säätämisellä sekin katoaa. Mikäli luulet, ettei sitä ole, niin tarkkaileppa viikolla
--------
Kipsiä, savea, jne. Ulkoilman kosteus on aika matala, sitten kun se lämmitetään +20 astetta tai enemmänkin, niin kosteutta on vieläkin vähemmän, hyvä ilmanvaihto on siinä paha, että se tarvitsisi kosteuden tasapainotuksen, kas kun ei LTO tekniikassa ole ilmankostuttimia, vai onkohan niissä jo nykyään?
Parempi kuivuus kuitenkin on kuin pyyhkiä nokea hyllynkulmalta päivittäin
-----
Kimi on yksi parhaita siinä mitä tekee, mutta kovin laajaa perspektiiviä sillä ei vaikuta olevan, eikä se sellaista edes tarvitse siinä mitä tekee, joten eihän se sinällään ole edes negatiivinen juttu, mutta se on sitten mitä ihmisessä kukainenkin arvostaa. Periksiantamattomuutta ja sellaista kovaa itsensäylittämistä siltä kyllä löytyy, mutta mielikuvituksen saralla ei niin paljoa.
Kimi on vähän kuin täydellinen palikka siihen F1 kuskin paikkaan, sitäkin voidaan arvostaa, mutta itse näen ihmisen laajempana kokonaisuutena ja saadakseen arvostukseni yksilön täytyy omata kykyä loistaa hieman muuallakkin elämänalueella kuin vain yhdellä.
Varsin hyvä näyttö tuosta Kimin kapeasta näkemysestä oli, kun haastattelussa siltä kysyttiin mitä muuttaisi F1:ssä, eikä kyennyt mihinkään muuhun kuin toteamaan ettei voi muuttaa, entä jos pohdinta meni yli käsityskyvyn, koska se on niin täydellinen ja kova suorittamaan sitä omaa osaamisaluettaan, ettei sellainen laajempi ajattelu mahdu kuvioon.
Olisko jtbo:lta tahi jollain muulla pyöräilystä jotain minua paremmin ymmärtävältä saatavissa jotain kommentteja tälläisen polkupyörän hankinnan mielekkyyten: http://www.tunturi.fi/tuote/hybridipyor ... ridipyora/
Kyseinen tuote maksaisi Prisamssa 599e ja tämän kuukauden aikana sieltä saisi 10% alennuksen yhdestä tuotteesta jollain sovelluksella (vaimo tästä minulle mainitsi, en malttanut kuunnella kovin tarkasti :) ).
Minä en ymmärrä noista polkupyöristä yhtään mitään, mutta tänään aamupäivällä olimme menossa ostamaan vaimolleni tälläistä: http://www.tunturi.fi/tuote/hybridipyor ... alli-2018/ mutta Kannelmäen Prismassa oli meitä palvelemassa myyjä joka kertoi harrastavansa maastopyöräilyä, ja sanoi ettei tuota Active-mallia kannattaisi missään nimessä ostaa, ja perusteluinaan olivat onnettomat vaihteensiirtimet, ja kaikki muukin mitä pyörässä oli pultattuna kiinni.
Hän suositteli sensijaan tuota RX-700-mallia, sanoi kyllä että siinäkin olisi aika huonolaatuinen etuvaihtaja ja aivan tarpeeton, ja halpisluokan joustohaarukka, mutta silti hän piti kokonaisuutta ihan ok:na (suositteli vaihtamaan haarukan kiinteämalliseen teräksiseen ja vaihtamaan etuvaihtajan parempaan, ja ne vaihteensiirtonaksuttimet myöskin laadukkaamiiksi).
Noinko vaikeaa on ostaa polkupyörää, johtaneeko se siis pahaan varustelukierteeseen?
Vaimollani ajo on pääasiassa työmatka-ajoa 8km/suunta, ja sitten jotain kevyttä liikunnallista ajoa helpoissa olosuhteissa, pyörältä ei siis vaadittaisi mitään kummoisempia ominaisuuksia, mutta nykyinen Insera Travelette on selkeästi liian huonolaatuinen, ainakin astetta parempan pitäisi se siis päivittää.
Onko muuten tuollaisesta lukittavasta joustohaarukasta suoranaista haittaa, siis jos sen pitää jatkuvasti lukittuna, pääseekö se silti väljistymään ennen pitkää?
Kyseinen tuote maksaisi Prisamssa 599e ja tämän kuukauden aikana sieltä saisi 10% alennuksen yhdestä tuotteesta jollain sovelluksella (vaimo tästä minulle mainitsi, en malttanut kuunnella kovin tarkasti :) ).
Minä en ymmärrä noista polkupyöristä yhtään mitään, mutta tänään aamupäivällä olimme menossa ostamaan vaimolleni tälläistä: http://www.tunturi.fi/tuote/hybridipyor ... alli-2018/ mutta Kannelmäen Prismassa oli meitä palvelemassa myyjä joka kertoi harrastavansa maastopyöräilyä, ja sanoi ettei tuota Active-mallia kannattaisi missään nimessä ostaa, ja perusteluinaan olivat onnettomat vaihteensiirtimet, ja kaikki muukin mitä pyörässä oli pultattuna kiinni.
Hän suositteli sensijaan tuota RX-700-mallia, sanoi kyllä että siinäkin olisi aika huonolaatuinen etuvaihtaja ja aivan tarpeeton, ja halpisluokan joustohaarukka, mutta silti hän piti kokonaisuutta ihan ok:na (suositteli vaihtamaan haarukan kiinteämalliseen teräksiseen ja vaihtamaan etuvaihtajan parempaan, ja ne vaihteensiirtonaksuttimet myöskin laadukkaamiiksi).
Noinko vaikeaa on ostaa polkupyörää, johtaneeko se siis pahaan varustelukierteeseen?
Vaimollani ajo on pääasiassa työmatka-ajoa 8km/suunta, ja sitten jotain kevyttä liikunnallista ajoa helpoissa olosuhteissa, pyörältä ei siis vaadittaisi mitään kummoisempia ominaisuuksia, mutta nykyinen Insera Travelette on selkeästi liian huonolaatuinen, ainakin astetta parempan pitäisi se siis päivittää.
Onko muuten tuollaisesta lukittavasta joustohaarukasta suoranaista haittaa, siis jos sen pitää jatkuvasti lukittuna, pääseekö se silti väljistymään ennen pitkää?
Viimeksi muokannut Spautio, Su Huhti 15, 2018 0:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.