tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

pvalila kirjoitti:Noh niin, nyt jtbo varmaankin pelästytti Warixenjalan pahanpäiväisesti... :lol: :lol: :lol:

Mutta totta toinen puoli, enemmän kamerasta saa irti jos tietokone ja softat ovat kunnossa.

Hidastuskuva ei varmaankaan 4k tasoa ole.

Kun kuvaa otetaan moninkertaisella tahdilla normaaliin nähden datan määrä on valtava, vaikka tarkkuus olisi ihan vain se normaali HD.
Action kuvauksessa 60-120 kuvaa sekunnissa on normaali, hidastushan tulee sitten siitä, kun kuvataan sitä 4K videota vaikka 120 kuvaa sekunnissa ja siitä sitten toistetaan 30 kuvaa sekunnissa.

Mietin sitä, että olisiko pana niin fiksu, että tallentaisi vain 30 kuvaa sekunnissa, mutta kenno ottaisi vaikkapa 120 kuvaa sekunnissa?

1080p ottaa noin karkeasti 2 Gigaa / 10 minuuttia, tai noin se Eken H9R tallentaa, joku muu kamera tallentaa tietty erilaisella laadulla ja pakkauksella.

En minä SSD Nvme levyä ja i7 prossua pois vaihtaisi edes noita videoita työstettäessä, osa softista on tosi takkuisia noidenkin kanssa. Ihan tavallisen 4K luontofilmin toistaminenkin on sitten sellainen juttu, että se oikeasti kysyy koneelta vähän pasianssia enemmän ettei tule katkoksia.


4K filmin pyörimistä voi kokeilla tietty tuolla:



Tuossa on lyhyt pätkä 8K 60 kuvaa sekunnissa, voi kokeilla kuinka tökkii (omalla koneellani tökkii välillä, ainakin media player classicilla, tiedä sitten millä tuo pyörisi sujuvasti, jos i7-6700 ei riitä):


Tällä sen saa ladattua koneelle https://github.com/rg3/youtube-dl/ sillä eihän youtuben selaimessa toimivan kammotuksen kautta mikään voi takkuamatta toimia. Tarvitsee toki .bat filun tehdä --format 272

Sitten tietty pitää olla avconv asennettuna oikein, ei mikään plug and play siis, mutta mahdottoman kätevä kylläkin, vaikka onkin hieman hankala käyttää.
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

warixenjalka kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
warixenjalka kirjoitti:
FZ2000 maksoi vain satkun enemmän, ni ostin sen. Oli siis oikeasti hyvä tarjous (Onkohan uusi malli tulossa?). Kamera on melkoinen möhkäle verrattuna entisiini. Painaaki melkein kilon. Aika näyttää mitä raahaan tulevaisuudessa mukanani, mutta täytyy nyt ensin tutustua huolella tuohon. Hyvää siinä on ainakin manuaalitarkennuksen mahdollisuus.
Teit varmasti oikein hyvän kaupan!

Raskashan tuo on, mutta lintubongari nyt voikin vähän kärvistellä siitä hyvästä, että saa ison kennon ja 480 millin putken.

Juuri bongarille FZ2000 sopii, koska mahdollisuus ottaa kuvatessa 4K videota ja sitten jälkikäteen luoda videosta hyvälaatuisia 8 megapikselin still-kuvia on tautisen näppärä juttu. Kuvia harvoin tulostetaan niin isoina, ettei tuo reso riittäisi.

Nappiajoitus ei ole enää ihan samalla tavalla tuuripeliä kuin silloin joskus ennen.

Mä jään odottamaan mielenkiinnolla sun kuvasatoasi! Kokeile nyt muutakin kuvata kuin lintuja, tuolla sujuu kivasti vaikka urheilukuvaus.

*****************

Lueskelin vähän tuosta kamerasta ja viisastuin lisää. Se on selvästi videopainotteinen laite ja still-kuvien suhteen sen vahvuus on, että sillä saa niitä hurjan vaikeistakin tilanteista: sen kanssa saa siis talteen tilanteita, joita monella muulla kameralla ei ehdi kuvata.

Heikoin lenkki siinä on linssi, linssin takia kuvanlaatu ei ole yhtä hyvä kuin joissakin kilpailijoissa. Pointti on siinä, että tuo ero parhaimpiin on mahdollista nähdä vain, kun kuva printataan ulos paperille tosi isossa koossa; sen merkitys on tyypilliselle käyttäjälle täysin teoreettinen.

Mutta tuo 4k-kuvaus on tosi mielenkiintoinen tapa ottaa still-kuvia. Kahdeksan megan reso on tosi hyvä, ihmiset eivät vain tajua sitä, kun halpakameroissakin lukee päällä 16 Mpix.
Opin ottamaan hidastettuja videoita, mutta niiden lataaminen koneelle ei onnistukkaan niin vaan. Pitäis vissiin olla paljon tehokkaampi kone. :? Seurasiko tästä nyt varustelukierre...?

Muutama Panalla otettu kuva: Tikkatyttö tuli niin lähelle, että vastaavan kuvan olisi voinut ottaa vaikka kännykällä.
Aamulla pääsin seuraamaan sammakoiden "painia" siinä Tuumankin käymän opinahjon takapihalla.
Pihan kyyhkyläiset.
Kivoja kuveja! Mistä tuosta tikasta tietää että on likka? Mä olen aivan onneton lintujen tunnistamisessa. Kottarainen, punatulkku ja talitintti. Variksen ja Harakan erottamisessa jo tökkii tai ei muista kumpi oli kumpi :-)

Jaa siellä suunnalla yhä kutuhommia koulun nurkalla... :lol:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Noh niin, nyt jtbo varmaankin pelästytti Warixenjalan pahanpäiväisesti... :lol: :lol: :lol:

Mutta totta toinen puoli, enemmän kamerasta saa irti jos tietokone ja softat ovat kunnossa.

Hidastuskuva ei varmaankaan 4k tasoa ole.

Kun kuvaa otetaan moninkertaisella tahdilla normaaliin nähden datan määrä on valtava, vaikka tarkkuus olisi ihan vain se normaali HD.
Action kuvauksessa 60-120 kuvaa sekunnissa on normaali, hidastushan tulee sitten siitä, kun kuvataan sitä 4K videota vaikka 120 kuvaa sekunnissa ja siitä sitten toistetaan 30 kuvaa sekunnissa.

Mietin sitä, että olisiko pana niin fiksu, että tallentaisi vain 30 kuvaa sekunnissa, mutta kenno ottaisi vaikkapa 120 kuvaa sekunnissa?

1080p ottaa noin karkeasti 2 Gigaa / 10 minuuttia, tai noin se Eken H9R tallentaa, joku muu kamera tallentaa tietty erilaisella laadulla ja pakkauksella.

En minä SSD Nvme levyä ja i7 prossua pois vaihtaisi edes noita videoita työstettäessä, osa softista on tosi takkuisia noidenkin kanssa. Ihan tavallisen 4K luontofilmin toistaminenkin on sitten sellainen juttu, että se oikeasti kysyy koneelta vähän pasianssia enemmän ettei tule katkoksia.


4K filmin pyörimistä voi kokeilla tietty tuolla:



Tuossa on lyhyt pätkä 8K 60 kuvaa sekunnissa, voi kokeilla kuinka tökkii (omalla koneellani tökkii välillä, ainakin media player classicilla, tiedä sitten millä tuo pyörisi sujuvasti, jos i7-6700 ei riitä):


Tällä sen saa ladattua koneelle https://github.com/rg3/youtube-dl/ sillä eihän youtuben selaimessa toimivan kammotuksen kautta mikään voi takkuamatta toimia. Tarvitsee toki .bat filun tehdä --format 272

Sitten tietty pitää olla avconv asennettuna oikein, ei mikään plug and play siis, mutta mahdottoman kätevä kylläkin, vaikka onkin hieman hankala käyttää.
Mun nykykalustolla ei pinna riitä alkuunkaan videoiden kanssa!

Kyselit paljonko on tullut kuvailtua viime aikona. Kehnosti. Jos sitä pääsisi tänä vuonna MotoGP kisoihin niin varppina lataisin Canonin akun, ellei ole tsipannut :(
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:Pyhitetty olkoon lepopäiväsi, sinattu olkoon laiskuutesi ja sitä rataa.
Kuva
Miten niin joku tuossa minusta mättää... Nousua 785m mutta laskua 775m, jäitkö johonkin euforiseen tilaan leijumaan 10m aloituspaikasta :twisted:

Pakko kiusata vähän kun ei minusta oikein muuhun ole, siitäkö koulukiusaamisetkin johtuvat :roll:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti: Miten niin joku tuossa minusta mättää... Nousua 785m mutta laskua 775m, jäitkö johonkin euforiseen tilaan leijumaan 10m aloituspaikasta :twisted:

Pakko kiusata vähän kun ei minusta oikein muuhun ole, siitäkö koulukiusaamisetkin johtuvat :roll:
Alku ja loppu ei välttämättä ole samassa paikassa ;-)

Sitten toinen tekijä on se, että 1s resoluutiolla yli 70km/h nopeus alamäessä voi saada aikaan pientä epätarkkuutta verrattuna ylämäkeen (jota kitkutetaan todella hitaasti), sekä ilmanpaine saattaa muuttua, kun ilmanpaineesta tuo korkeuden mittaa.



Hmmm, kuinkahan pitkä DHL:n työpäivä on? Yhä tuo väittää, että toimitus tänään työpäivän aikana...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:
tuuma kirjoitti: Miten niin joku tuossa minusta mättää... Nousua 785m mutta laskua 775m, jäitkö johonkin euforiseen tilaan leijumaan 10m aloituspaikasta :twisted:

Pakko kiusata vähän kun ei minusta oikein muuhun ole, siitäkö koulukiusaamisetkin johtuvat :roll:
Alku ja loppu ei välttämättä ole samassa paikassa ;-)

Sitten toinen tekijä on se, että 1s resoluutiolla yli 70km/h nopeus alamäessä voi saada aikaan pientä epätarkkuutta verrattuna ylämäkeen (jota kitkutetaan todella hitaasti), sekä ilmanpaine saattaa muuttua, kun ilmanpaineesta tuo korkeuden mittaa.



Hmmm, kuinkahan pitkä DHL:n työpäivä on? Yhä tuo väittää, että toimitus tänään työpäivän aikana...
Kyllä he joskus venyvät... Todennäköisintä että ovat kiikuttaneet postipisteeseen?

Niin, tuo unohtui että vauhtia on ollut oikein huolella siellä! 70km/h fillarilla on aika paljon tai siis tosi paljon! Monasti kai kertonut että kerran syyllistyin rikokseen. Kaverilla oli Tunturi Jopo, vai muistanko väärin että se olisi voinut olla Jopo, Tunturi se kyllä oli, samanmoinen kuitenkin. Hänellä oli ensimmäisiä Halogeenilampullisia eli ihan vain dynamolla siis. Työnsin kevarilla jotain 60-70km/h ja halogeeni oli hetken todella kirkas kunnes tuli pimeää ja sitten siniset valot :oops:

Kova on vauhti fillarilla minusta jo joku 50km/h, toki en tiedä nykyfillareista mutta alkaa rungoista niissä vauhdeissa löytymään tietynlaista elämistä ja notkeutta. Pyssäys johonkin saviseen, vaatii toki ruista ranteisiin mutta kyllä silloin saa tangosta että, emäputkiko se on nimeltään, hurjaa kestävyyttä.

Sopisit erittäin hyvin joksikin testikuskiksi, vähän kuin koelentäjä, joka ei kuolemaa pelkää!
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti: Kyllä he joskus venyvät... Todennäköisintä että ovat kiikuttaneet postipisteeseen?

Niin, tuo unohtui että vauhtia on ollut oikein huolella siellä! 70km/h fillarilla on aika paljon tai siis tosi paljon! Monasti kai kertonut että kerran syyllistyin rikokseen. Kaverilla oli Tunturi Jopo, vai muistanko väärin että se olisi voinut olla Jopo, Tunturi se kyllä oli, samanmoinen kuitenkin. Hänellä oli ensimmäisiä Halogeenilampullisia eli ihan vain dynamolla siis. Työnsin kevarilla jotain 60-70km/h ja halogeeni oli hetken todella kirkas kunnes tuli pimeää ja sitten siniset valot :oops:

Kova on vauhti fillarilla minusta jo joku 50km/h, toki en tiedä nykyfillareista mutta alkaa rungoista niissä vauhdeissa löytymään tietynlaista elämistä ja notkeutta. Pyssäys johonkin saviseen, vaatii toki ruista ranteisiin mutta kyllä silloin saa tangosta että, emäputkiko se on nimeltään, hurjaa kestävyyttä.

Sopisit erittäin hyvin joksikin testikuskiksi, vähän kuin koelentäjä, joka ei kuolemaa pelkää!
Ne jakaakin näköjään kuuteen saakka, etevä nuori kaveri, jossa hakkerin vikaa toi paketin ja tämä kakara oli tyytyväinen, kun sai uuden lelunsa.

pvalila kun oli vähän sitä näkökulmaa, että sisälläkin voisi hurjastella, niin nyt se onnistuu myöskin, tänään ei irronnut kuin 1200W, eilinen lenkki vielä vähän painaa, mutta ehkä se siitä, tosin piti etujarrua käyttää, kun meinasi telineistä karata mokoma :mrgreen:

Pitäisi jaksaa pitkästi tuollaista, mutta se on tämä varsinainen syy sisäharjoittelun mahdollistamiseen, pitää kehittää pitkäkestoista voimaa ja peruskuntoa, ulkona tulee aina liian kovaa sotkettua, niin nyt onnistuu vähän rauhallisempikin tahti.


Hmm, sinisen valon haltijat eivät varmaankaan keksineet muuta sanottavaa, kuin että pimeällä pitäisi pyörässä olla valot? :lol:

Ai niin, nykyiset maastopyörät on kyllä sen verran tukevia, että on ihan erilaista ajaa kovaa kuin joillain kotimaisilla peruspyörillä. Ajaahan jotkut kolmea sataakin :P
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti:
Ne jakaakin näköjään kuuteen saakka, etevä nuori kaveri, jossa hakkerin vikaa toi paketin ja tämä kakara oli tyytyväinen, kun sai uuden lelunsa.

pvalila kun oli vähän sitä näkökulmaa, että sisälläkin voisi hurjastella, niin nyt se onnistuu myöskin, tänään ei irronnut kuin 1200W, eilinen lenkki vielä vähän painaa, mutta ehkä se siitä, tosin piti etujarrua käyttää, kun meinasi telineistä karata mokoma :mrgreen:

Pitäisi jaksaa pitkästi tuollaista, mutta se on tämä varsinainen syy sisäharjoittelun mahdollistamiseen, pitää kehittää pitkäkestoista voimaa ja peruskuntoa, ulkona tulee aina liian kovaa sotkettua, niin nyt onnistuu vähän rauhallisempikin tahti.


Hmm, sinisen valon haltijat eivät varmaankaan keksineet muuta sanottavaa, kuin että pimeällä pitäisi pyörässä olla valot? :lol:

Ai niin, nykyiset maastopyörät on kyllä sen verran tukevia, että on ihan erilaista ajaa kovaa kuin joillain kotimaisilla peruspyörillä. Ajaahan jotkut kolmea sataakin :P
Jos yhtään rivien välistä osasin lukea niin siellä on nyt sitten katon alla kulkeva malli, vailla vastatuulta?

Tuo tukevuus tai äärimmäinen jäykkyys ei toimi silloin kun aletaan hioa rata-ajoa.

Ainakin motskareissa, mitä lukenut, niin täytyy saavuttaa tietty takahaarukan taipuminen että myös etuhaarukan pitää taipua. Mutka kun on sellainen pyöreä niin hyvä olisi jos takahaarukka taipuu toiseen suuntaan kuin etuhaarukka. Toki yksipyöräinen olisi optimi mutta jarrutuksissa vähän huono käsiteltävä... Tietty nykyään alkaa tulla elektroniikkaa mukaan, tyyliin: https://www.youtube.com/watch?v=avy6tErI4NQ

Eihän mikään elektromekaniikka mene vikaan 300km/h vauhdeissa, eihän...
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti: Jos yhtään rivien välistä osasin lukea niin siellä on nyt sitten katon alla kulkeva malli, vailla vastatuulta?

Tuo tukevuus tai äärimmäinen jäykkyys ei toimi silloin kun aletaan hioa rata-ajoa.

Ainakin motskareissa, mitä lukenut, niin täytyy saavuttaa tietty takahaarukan taipuminen että myös etuhaarukan pitää taipua. Mutka kun on sellainen pyöreä niin hyvä olisi jos takahaarukka taipuu toiseen suuntaan kuin etuhaarukka. Toki yksipyöräinen olisi optimi mutta jarrutuksissa vähän huono käsiteltävä... Tietty nykyään alkaa tulla elektroniikkaa mukaan, tyyliin: https://www.youtube.com/watch?v=avy6tErI4NQ

Eihän mikään elektromekaniikka mene vikaan 300km/h vauhdeissa, eihän...
Mikä vika, missä? Se on ominaisuus :mrgreen:

Kiinnostaisi nähdä mitä tapahtuu tuollaiselle linkkisi vekottimelle, kun osuu siihen pehmeään savikohtaan, siinä pian nenä kyntää vakoa savivelliin, luulen.

Tuollaisella yksi tulee aina välillä vastaan:


Sähköpyöriäkin näkee aika paljon, onko se nyt sitten tätä tulevaisuutta?


Tuollaista voi kyllä suositella, sillä pääsee pyöräilemään ilman vastatuulta paljon halvemmalla kuin sähköpyörällä:
https://www.rosebikes.fi/tuote/elite-qu ... aid:784244
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

jtbo kirjoitti: Mikä vika, missä? Se on ominaisuus :mrgreen:

Kiinnostaisi nähdä mitä tapahtuu tuollaiselle linkkisi vekottimelle, kun osuu siihen pehmeään savikohtaan, siinä pian nenä kyntää vakoa savivelliin, luulen.

Tuollaisella yksi tulee aina välillä vastaan:


Sähköpyöriäkin näkee aika paljon, onko se nyt sitten tätä tulevaisuutta?


Tuollaista voi kyllä suositella, sillä pääsee pyöräilemään ilman vastatuulta paljon halvemmalla kuin sähköpyörällä:
https://www.rosebikes.fi/tuote/elite-qu ... aid:784244
Kyllähän softalla kaiken paikkaa... Mihin sitä Salvequick:ia tarvitsee?

Nuo yksipyöräiset ovat vähän erikoisia, en ainakaan vielä osaa ottaa kantaa. Täytyy olla kyllä nopea prossu jos aavistaa mitä juopunut wapputeekkari tuollaisella keksiikään Otaniemeen mennessään?

Mä katsoin ekassa kuvassa että onpa hankala ajettava! Mutta siis fillari alle ja sotkemaan! Tuohan voisi toimia ympärivuotisessa motskariharrastuksessakin! Takarinkuloita taitaa mennä ihan fillarikäytössäkin jos oikein innostuu?
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Jotenkin mä arvasin että tuokin on jo tehty. Puuterilumi on toki kuin vähän vain paksummassa ilmanalassa menisi...

https://www.youtube.com/watch?v=1Rx-c9IRl6A
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

tuuma kirjoitti: Kyllähän softalla kaiken paikkaa... Mihin sitä Salvequick:ia tarvitsee?

Nuo yksipyöräiset ovat vähän erikoisia, en ainakaan vielä osaa ottaa kantaa. Täytyy olla kyllä nopea prossu jos aavistaa mitä juopunut wapputeekkari tuollaisella keksiikään Otaniemeen mennessään?

Mä katsoin ekassa kuvassa että onpa hankala ajettava! Mutta siis fillari alle ja sotkemaan! Tuohan voisi toimia ympärivuotisessa motskariharrastuksessakin! Takarinkuloita taitaa mennä ihan fillarikäytössäkin jos oikein innostuu?
Kyllähän kun nanobotit yleistyvät, niin softalla paikkaa montakin juttua :P

Taannoin taisin jotain laittaa, että Aprilian nappulakumissa ei välttämättä kuvio ole kovin hyvä tuohon rullaan, Jammulla joutuisi kruisailemaan, mutta siis talvimoottoripyöräilyn ongelmat ovat ratkaistavissa :mrgreen:

Ei mene eturinkuloita, 50% säästöä :P Ketjut että rattaatkin kestää pisempään.

Tuohon on ihan omat renkaansa olemassa, jotka kestää paljon pisempään, tiedäthän sinä kuinka tässä maailmassa hankinta on vain se aloituskustannus, sitten tarvitsee sen, tämän ja tuon...

Tosin se täytyy sanoa, että USB ANT+ palikan asennus oli helppoa, tökkäsi vaan koneeseen ja siinä se, sitten sai sensorit paritettua ilman ongelmia, klikkasi vain että hae ja se löysi. Helpoin asennus ikinä.

On siinä omat etunsa tuossa sisällä pyöräilyssä, rasitustason voi säätää hyvin tarkasti sopivaksi.
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Mä voin hyvin kuvitella, millaisesta tilanteesta joskus tulevaisuudessa alkaa jtbo:n varustelukierre sähköfillarien parissa: siihen ei tarvita kuin yksi eläkeikäinen mummeli, joka painaa sähköfillarillaan helmat paukkuen jtbo:sta ohi jossain ylämäessä... :lol: :lol: :lol:

Tavallaan reilua tuo sähkön käyttäminen on sitten, jos kotona noiden rullien päällä tuottaa sen sähkön, jonka sitten ulkona käyttää.

jtbo tosin joskus taisi laskea, että noin tuotettu sähkö on aika kallista: ruokalasku kasvaa rankasti.

Siinä kannattaa huolellisesti valita oikea musiikki harjoittelua varten, jos aikomuksena on polkea sisällä rauhallisemmin kuin ulkona.
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Tuli vähän ajettua lisää kilsoja kiinankumeilla. Kyllä nuo ihan käypäset ovat. Melua on vähän enemmän kuin 16 tuuman kitkoilla mutta ajettavuus on myös ihan eri luokkaa: Spautiolle 55 ei ole mikään sporttiprofiili mutta kyllä se sitä tällaiselle varhaisvanhukselle on.

Muuten, jtbo, myös minä sain pari päivää sitten lähetyksen.

DX lähetti mulle HDMI tallentimen. Sillä saa talteen (toivon mukaan myös suojattua) HDMI-signaalia.

Jos ei saa, niin sitten mä ostan erillisen HDMI-jakajan: nuo splitterit rippaavat suojauksen pois, vaikka niiden varsinainen tarkoitus on jakaa vaikka DVD-soittimen signaali tykille ja telkkariruudulle.
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Nöh niin, muistaako joku valmistajan nimeltä Iomega?

Mä ostin joskus kauan sitten Iomegan simppelin pienen verkkokovalevyn eli NASin.

Kilahtihan tuo ja ajattelin nyt joutessani vähän palautella sen datoja.

Mutta samalla huomasin, että Iomega on siirtynyt ajasta ikuisuuteen.

Lenovo sen kai osti, mutta edes osoitetta iomega.com eivät pitäneet omistuksessaan.

Jokin domainfirma osoitteen nyt omistaa ja yrittää siitä jotain pientä hyötyä irti saada.

Noin ne katoavat nuo vanhat brändit. Kauheasti niiden rakentamiseen rahaa käytetään mutta mitään arvoa sillä lopputuotteella ei sitten kohta enää olekaan.
Vastaa Viestiin