tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Vanha suola janottaa.
Muistatteko, kuinka hienoja Beon tuotteet olivat aikoinaan?
https://www.tori.fi/uusimaa/Beocenter_2 ... ?ca=18&w=3
Jos mulla olisi tuollaiselle luontainen paikka kämpässä niin ostaisin pois.
Ei ole paikkaa, onneksi!
Mutta nättejä nuo mun mielestäni edelleen ovat.
Miksi elektroniikan pitää aina olla sitä yhtä ja samaa ulkonäöltään?
Toisaalta, jos tehdään upeat kotelot niin sitten voisivat ne sisuskalutkin olla päivitettäviä.
Muistatteko, kuinka hienoja Beon tuotteet olivat aikoinaan?
https://www.tori.fi/uusimaa/Beocenter_2 ... ?ca=18&w=3
Jos mulla olisi tuollaiselle luontainen paikka kämpässä niin ostaisin pois.
Ei ole paikkaa, onneksi!
Mutta nättejä nuo mun mielestäni edelleen ovat.
Miksi elektroniikan pitää aina olla sitä yhtä ja samaa ulkonäöltään?
Toisaalta, jos tehdään upeat kotelot niin sitten voisivat ne sisuskalutkin olla päivitettäviä.
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Kyllä sisällä rauhallisesti polkeminen onnistuu oikein helposti, enemmänkin toisinpäin se haaste sisällä polkemisessa.pvalila kirjoitti:Mä voin hyvin kuvitella, millaisesta tilanteesta joskus tulevaisuudessa alkaa jtbo:n varustelukierre sähköfillarien parissa: siihen ei tarvita kuin yksi eläkeikäinen mummeli, joka painaa sähköfillarillaan helmat paukkuen jtbo:sta ohi jossain ylämäessä...![]()
![]()
![]()
Tavallaan reilua tuo sähkön käyttäminen on sitten, jos kotona noiden rullien päällä tuottaa sen sähkön, jonka sitten ulkona käyttää.
jtbo tosin joskus taisi laskea, että noin tuotettu sähkö on aika kallista: ruokalasku kasvaa rankasti.
Siinä kannattaa huolellisesti valita oikea musiikki harjoittelua varten, jos aikomuksena on polkea sisällä rauhallisemmin kuin ulkona.
Siksihän tässä harjoitellaan ettei ne sähköpyörät mene ohi, kyllähän joku aina välillä yrittää, mutta kun ei ne kulje
Tunti tuli aamulenkkiäkin, eikä tarvinnut tuonne märkään mennä, sitä paitsi nythän on taas jotkut kissanristiäiset mikä on tekosyy juopotteluun, eli siellä voi olla vaarallisia kännikuskejakin paljon enemmän kuin yleensä.
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Vapulla ei kai oikein muuta tarkoitusta olekaan kuin tarjota syy juopotteluun?
Eli olkaamme iloisia siitä, että noita vapaaehtoisia juopottelijoita riittää: ilman heitä olisi meillä taas yksi juhlapäivä vähemmän.
Vastasiko uusi härveli suunnilleen odotuksiasi?
Meikä ollut tänään aivan vetämättömässä kunnossa: inspiraatio ei syty ei sitten millään.
Jotain tarttis tehdä, sanoi Manu aikoinaan.
Eli olkaamme iloisia siitä, että noita vapaaehtoisia juopottelijoita riittää: ilman heitä olisi meillä taas yksi juhlapäivä vähemmän.
Vastasiko uusi härveli suunnilleen odotuksiasi?
Meikä ollut tänään aivan vetämättömässä kunnossa: inspiraatio ei syty ei sitten millään.
Jotain tarttis tehdä, sanoi Manu aikoinaan.
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Syy, miksi mä aloin rengassählinkiin oli se, että Ceevitonen tuli mulle tosi vanhojen kesärenkaiden kanssa.
Pintaa niissä oli tosi paljon, mutta DOT ikivanha.
Paitsi että Pekka muisti väärin...
Alle viisi vuotta vanhat nuo Misukat ovat.
Rähmä, mä olisin ihan hyvin voinut ajella noilla!
Pintaa niissä oli tosi paljon, mutta DOT ikivanha.
Paitsi että Pekka muisti väärin...
Alle viisi vuotta vanhat nuo Misukat ovat.
Rähmä, mä olisin ihan hyvin voinut ajella noilla!
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
No eihän siinä, nyt pitäisi sitten vaihtaa ne Misukat alle ja ajaa ne kilsat pois ennen kuin vanhenevat, ei tuossa tilanteessa kyllä taida mitenkään paikko onnistua?pvalila kirjoitti:Syy, miksi mä aloin rengassählinkiin oli se, että Ceevitonen tuli mulle tosi vanhojen kesärenkaiden kanssa.
Pintaa niissä oli tosi paljon, mutta DOT ikivanha.
Paitsi että Pekka muisti väärin...![]()
![]()
![]()
Alle viisi vuotta vanhat nuo Misukat ovat.
Rähmä, mä olisin ihan hyvin voinut ajella noilla!
Ehkä tyttäresi voisi myydä ne?
Trainerin suhteen ei ollut oikeastaan odotuksia, mutta parempi se oikeastaan on mitä odotin
Paljon parempi tuo on harjoittelussa mitä ulkona ajaminen.
Muoks: Taitaa Kuwait olla melkein parhaimmasta päästä maailman maita, tosin nekin on kovasti uskonnollisia, mutta ovat päihtymystä ja savuttelua vastaan, jos olisivat vielä uskontoja vastaan, niin sitten olisi kovasti kiinnostavampi asuinpaikka, kuin tämä meidän kovasti uskonnollinen alkoholistien savuava maa.
Ei vaan ole koko maailmassa sellaista maata, jossa porukka olisi edes lähellä samalla näkemysellä tellusta tallustamassa mitä itse olen. Muut planeetat ovat sitten vähän hakusessa toistaiseksi ja kovinkin kaukana.
Tein tuossa pienen laskelman, 71% täällä lähiympäristössä tupakoi, liki samaa luokkaa perskänniä harrastavien osuus. Kansallinen keski-arvo tupakoinnissa on noin 10% luokkaa. Päihtymyshakuista kulttuuria suorastaan ihannoinaan ja odotetaan, että kaikki osallistuvat moiseen järjettömyyteen, ihmisten postilaatikoita on taas tuhottu, toisia satutettu, jotkut kuolleetkin ja miksi?
Kamala maa tälläinen.
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Jtbo:n ihannevaltioissa saattaa olla jotain hänelle ennalta-arvaamattomia juttuja joiden suhteen hänen tulisi olla varuillaan siellä.jtbo kirjoitti: Muoks: Taitaa Kuwait olla melkein parhaimmasta päästä maailman maita, tosin nekin on kovasti uskonnollisia, mutta ovat päihtymystä ja savuttelua vastaan, jos olisivat vielä uskontoja vastaan, niin sitten olisi kovasti kiinnostavampi asuinpaikka, kuin tämä meidän kovasti uskonnollinen alkoholistien savuava maa.
Ei vaan ole koko maailmassa sellaista maata, jossa porukka olisi edes lähellä samalla näkemysellä tellusta tallustamassa mitä itse olen. Muut planeetat ovat sitten vähän hakusessa toistaiseksi ja kovinkin kaukana.
Tein tuossa pienen laskelman, 71% täällä lähiympäristössä tupakoi, liki samaa luokkaa perskänniä harrastavien osuus. Kansallinen keski-arvo tupakoinnissa on noin 10% luokkaa. Päihtymyshakuista kulttuuria suorastaan ihannoinaan ja odotetaan, että kaikki osallistuvat moiseen järjettömyyteen, ihmisten postilaatikoita on taas tuhottu, toisia satutettu, jotkut kuolleetkin ja miksi?
Kamala maa tälläinen.
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Tasa-arvoiseen oikeusvaltioon tottuneelle joitain vaatimattomia eroavaisuuksia moraalin tulkinnassa saattanee esiintyä, että hieman kiihkeä suhtautuminen uskontokuntaansakkin voi hieman nenää pistää nyrpistelemään, tosin siellä taisi ongelma ratketa kaulan poikkaisulla hyvinkin nopeasti?Spautio kirjoitti: Jtbo:n ihannevaltioissa saattaa olla jotain hänelle ennalta-arvaamattomia juttuja joiden suhteen hänen tulisi olla varuillaan siellä.
On siellä ainakin vietävän kuuma, eikä vesipuolikaan ole kovin kummoinen.
Oikeasti en kyllä osaa löytää yhtään valtiota jossa asiat olisi edes lähelle kuinka olisi järkevää, vaikka eletään pitkälle 2000 lukua niin uskonto ja päihteet on yhä ne mikä kansoja vie, aivan kuten paljon pisempään kuin 2000 vuotta takaperin. Säälittävää on ihmisen kehittyminen.
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Noissa olosuhteissa raikkaan veden jatkuva tuottaminen on se onglema. Siis muualtakin kuin yksilökohtaisesti sieltä makua sisältämättömästä alumiinisäiliöstä suuhun. Kansat ovat mitä ovat ja kehittyvät miten kuten kukin taitavat olosuhteisiin nähden. Päihteet ovat olleet ymmärtääkseni marginaaliryhmän ongelma jo ainakin 10.000 vuoden ajan.jtbo kirjoitti:Tasa-arvoiseen oikeusvaltioon tottuneelle joitain vaatimattomia eroavaisuuksia moraalin tulkinnassa saattanee esiintyä, että hieman kiihkeä suhtautuminen uskontokuntaansakkin voi hieman nenää pistää nyrpistelemään, tosin siellä taisi ongelma ratketa kaulan poikkaisulla hyvinkin nopeasti?Spautio kirjoitti: Jtbo:n ihannevaltioissa saattaa olla jotain hänelle ennalta-arvaamattomia juttuja joiden suhteen hänen tulisi olla varuillaan siellä.
On siellä ainakin vietävän kuuma, eikä vesipuolikaan ole kovin kummoinen.
Oikeasti en kyllä osaa löytää yhtään valtiota jossa asiat olisi edes lähelle kuinka olisi järkevää, vaikka eletään pitkälle 2000 lukua niin uskonto ja päihteet on yhä ne mikä kansoja vie, aivan kuten paljon pisempään kuin 2000 vuotta takaperin. Säälittävää on ihmisen kehittyminen.
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Ennen maanviljelystä oli niitä pieniä yhteisöjä ja arvatenkin jo niissä aloittivat. Jonkinlainen rakenteellinen perusvika kai ihmisessä on, ehkä tulevaisuuden geenitekniikka sen voi korjata, tai ehkä voisi nykyinenkin, mutta ne uskonnolliset tekijät taitaa pistää vastaan. Jos kaikki se energia ja raha mikä menee näiden 'juhlien' tuhojen korjaamiseen menetettyihin työtunteihin/vuosiin, laitettaisiin johonkin rakentavaan, niin mehän voitaisiin parantaa elinolosuhteita aika paljonkin. Yhteiskunnalle aiheutuvat kulut vuositasolla kun ovat kumminkin miljardi-luokassa, sitten on yksityinen puoli jne. Se ei ole enää marginaaliryhmän ongelma, vaikka marginaaliryhmä aiheuttaa kaiken.Spautio kirjoitti: Noissa olosuhteissa raikkaan veden jatkuva tuottaminen on se onglema. Siis muualtakin kuin yksilökohtaisesti sieltä makua sisältämättömästä alumiinisäiliöstä suuhun. Kansat ovat mitä ovat ja kehittyvät miten kuten kukin taitavat olosuhteisiin nähden. Päihteet ovat olleet ymmärtääkseni marginaaliryhmän ongelma jo ainakin 10.000 vuoden ajan.
Sitten kun mietitään niitä tuhansia ja tuhansia elämiä jotka ovat vähän poskellaan, sitä surua ja kärsimystä joka monella on juhlimisesta seuraus, niin ehkä tuota juhlimisen tarvetta voitaisiin tarkastella hieman kriittisemmin, ehkä ainakin jollain toisella juhlistamisen kulttuurilla voitaisiin saavuttaa huomattavasti parempaa elämää sille marginaaliryhmällekkin. Tietenkään ääneen ei näitä asioita saisi sanoa, sillä tässä maassa ryyppääminen on pyhä juttu, ikäänkuin se olisi jokin saavutettu etu, josta täytyy pitää kiinni kynsin ja hampain, ryypätäänkö siksi niin överiksi, koska pelätään että kohta se kielletään? Varsin vapaatahan on ollut saatavuus jo pitkään, joten mikäli se saatavuuden parantaminen vähentäisi ongelmia, niin kai se olisi jo näkynyt?
PET-pulloja itse suosin, uusiminen kustantaa noin 60 senttiä muistaakseni 1.5l koossa. Pyörään tulee itse-asiassa teline tuollaiselle pullokoolle. Tunnin pyöräilyllä aamupäivällä sain reilun kilon hikeä valutettua pihalle, joten vettä kuluu aika paljon.
Jostain muistan juttua, että ihmisiäkin oli hyvinkin erilaisia siinä, kuinka vähällä vedellä tulevat toimeen, sukupolvien asuminen kuivassa on kai saanut jonkinlaista biologista kehitystä tapahtumaan, niin ettei kuole janoon. Samassa pätkässä oli mielestäni noista pitkänmatkan juoksijoista, kuinka niillä parhailla oli mahdottoman pienellä tilavuudella varustetut jalat.
Ehkäpä samalla tavalla voitaisiin ihmistä kehittää päihteettömään suuntaan, pidetään riittävän pitkästi ilman, kyllä ne karsiutuu pois jotka ei kestä ilman
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
[quote="jtbo"]
Pyöräile vaikka kuikkaan!
Pyöräile vaikka kuikkaan!
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Raitis mies on tässä maassa aina vähän ulkopuolinen, mitä juhlimiseen tulee.
Siellä Kuwaitissa alkoholi on pannassa mutta hurmos saadaan aikaan sitten muilla aineilla, tai sitten aatteilla ja uskonnoilla.
Eivätkä nekään oikein taida jtbo:lle sopia?
Mä luulen, että jtbo:n kaipaama uskonnottomuus ei ole nyt trendi. Suomessa kristinusko on laskussa mutta islam nousee kohisten: sieltä kaavun takaa katsovat yhä useammin siniset silmät.
Siellä Kuwaitissa alkoholi on pannassa mutta hurmos saadaan aikaan sitten muilla aineilla, tai sitten aatteilla ja uskonnoilla.
Eivätkä nekään oikein taida jtbo:lle sopia?
Mä luulen, että jtbo:n kaipaama uskonnottomuus ei ole nyt trendi. Suomessa kristinusko on laskussa mutta islam nousee kohisten: sieltä kaavun takaa katsovat yhä useammin siniset silmät.
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Itsellänikin oli raitis vappu, uskokaa tai älkää uskoko.pvalila kirjoitti:Raitis mies on tässä maassa aina vähän ulkopuolinen, mitä juhlimiseen tulee.
Siellä Kuwaitissa alkoholi on pannassa mutta hurmos saadaan aikaan sitten muilla aineilla, tai sitten aatteilla ja uskonnoilla.
Eivätkä nekään oikein taida jtbo:lle sopia?
Mä luulen, että jtbo:n kaipaama uskonnottomuus ei ole nyt trendi. Suomessa kristinusko on laskussa mutta islam nousee kohisten: sieltä kaavun takaa katsovat yhä useammin siniset silmät.
Jtbo:n juttuja ihmettelen.
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Juu juu, ongelma ei sinällään ole tämä maailma, lähinnä se, että satuin syntymään ihan väärälle pallolle, syytön minä siihen olen :Dpvalila kirjoitti:Raitis mies on tässä maassa aina vähän ulkopuolinen, mitä juhlimiseen tulee.
Siellä Kuwaitissa alkoholi on pannassa mutta hurmos saadaan aikaan sitten muilla aineilla, tai sitten aatteilla ja uskonnoilla.
Eivätkä nekään oikein taida jtbo:lle sopia?
Mä luulen, että jtbo:n kaipaama uskonnottomuus ei ole nyt trendi. Suomessa kristinusko on laskussa mutta islam nousee kohisten: sieltä kaavun takaa katsovat yhä useammin siniset silmät.
Islam tosiaan taitaa vallata suuria joukkoja ihmisiä jatkossa, nythän on aika vähän ihmisiä jotka kuuluvat kirkkoon, ehkä jopa vähiten tämän maan historiassa, noin prosentteina väestöstä, mutta sitten tulee se spring back efekti ja todennäköistä on, että tulevaisuudessa tulee Islamista se minkä ihmiset kokevat parempana kuin ei mitään tai Kristinuskon.
Itse soisin tosin, että jonkinsortin tapa-oppi korvaisi uskonnon, koska tällöin henkilö saisi vallan elämästään, mutta ihminen ei taida olla vielä valmis tuohon, vuosituhansia ehkä tarvitaan lisää, kunnes helpon ulkoistamisen tiestä siirrytään siihen, jossa eletään realistisessa maailmassa, kantaen itsensä ilman, että tarvitaan jonkin (kuvitellun) suuremman voiman helpottavaa syleilyä.
Kiinan historia on hyvin mielenkiintoinen, koska siellä moni asia on tapahtunut kauan ennen meidän eurooppaa, jonkinlaisissa sykleissähän asiat tahtovat mennä, sielläkin on ollut uskontoa, tapa-oppia, josta irtauduttiin ja löydettiin sitten taas vanhat opit, josta kai nyt taas ollaan erkanemassa.
Kiinakin on tosin varsin suuri maa, jossa ei ole yhtä yhtenäistä kansaa, siellä on aika huimat kultuurilliset erot, eli siinäkin historiassa täytyy pitää mielessä kenen historiasta on lopulta kyse.
Suuri ongelma tuossa itsensä valtiaissa on valtaapitävillä, perinteiset valtarakenteethan siinä murenisivat ja varmasti se on tiedossakin, jolloin tarkoituksellisesti pidetään riittävästi sirkushuveja kansalla, etteivät kävisi kovin hankaliksi.
Viihteen puolelta Matrix leffan ihmispatteristot kuvaa hyvin nykytilaa, no ei tuokaan taida avautua kovin monelle.
Kun esillä on usein tämä eriarvoistuminen jne. suurin eriarvoistumisen mahdollistaja on se pieni ihminen itse, omat valinnat joka päivä määrittelevät tulevaisuutta, välttämättä sen valinnan seuraus ei näy tänään, mutta oma merkityksensä sillä on aina tulevaisuuteen ja mikäli paremmin ymmärrettäisiin tehdä tietoisia valintoja, tällöin voitaisiin määritellä tulevaisuus.
Meitä holhoavalle eliitille se tosin ei sopisi, joten asiat esitetään aina, että maailma muuttuu, maailma sitä, maailma tätä, no siinä pääsee helpolla, mutta suuremman joukon elämänlaatuun sillä on pitkällä tähtäimellä negatiivinen vaikutus.
Konfutsella ja Nietzschellä oli todella paljon hyviä ajatuksia, sekä joitain aivan käsittämättömän huonoja, kaikesta pitäisi osata ottaa parhaat puolet, mutta toistaiseksi ollaan aika kapealla katsontakannalla joko tai, minkä itse näen uskonnolliseksi lähestymistavaksi, jossain määrin siis fanaattisuutta, sen sijaan, että otettaisiin kaikesta se hyvä ja sovellettaisiin nykyisyyteen.
Spautiolle täytyy sanoa, että vastahan minä pyöräilin Kuikkaan, mutta kyllä jossain vaiheessa uudestaankin, on se sitä verran hyvä reitti
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Mun nähdäkseni maailmassa olisi valtava tilaus uudelle uskonnolle, joka kelpaisi vähän joka suuntaan.
Mä vain luulen, että sen pitäisi kyllä olla ainakin jossain määrin teistinen tullakseen suosituksi.
Kristinuskoa ja islamia pitäisi kai jollain tavalla paketoida uudelleen, niin että vanhat viisaat kirjat ja opit todettaisiin approksimaatioksi ja pidettäisiin hyväksyttävänä, että jokin taho uskoa voisi aina vähän hienosäätää kunkin ajan tarpeiden mukaan (ja vastaamaan niitä tosiasioita, joita tiede kulloinkin on esiin kaivanut).
Meillähän on esim. naispappeus saatu mahtumaan kristinuskoon ja kohta kai homoliitotkin, usko joustaa ajan vaatimusten mukaan. Islam ei taida kauheasti joustaa, vanhasta pidetään tiukasti kiinni eikä oikein ole mitään tahoakaan, joka voisi uskoa hienosäätää.
Mä vain luulen, että sen pitäisi kyllä olla ainakin jossain määrin teistinen tullakseen suosituksi.
Kristinuskoa ja islamia pitäisi kai jollain tavalla paketoida uudelleen, niin että vanhat viisaat kirjat ja opit todettaisiin approksimaatioksi ja pidettäisiin hyväksyttävänä, että jokin taho uskoa voisi aina vähän hienosäätää kunkin ajan tarpeiden mukaan (ja vastaamaan niitä tosiasioita, joita tiede kulloinkin on esiin kaivanut).
Meillähän on esim. naispappeus saatu mahtumaan kristinuskoon ja kohta kai homoliitotkin, usko joustaa ajan vaatimusten mukaan. Islam ei taida kauheasti joustaa, vanhasta pidetään tiukasti kiinni eikä oikein ole mitään tahoakaan, joka voisi uskoa hienosäätää.
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Aika nopeasti tuo kauppojen teko Torin kautta sujuu.
Mä laitoin renkaat myynti 21.22 ja kaupat oli hoidettu loppuun 22.58.
Siinä välissä mä ehdin vielä käydä saunassa.
Nuo olivat siis X7:n mukana tulleet renkaat.
Mä laitoin renkaat myynti 21.22 ja kaupat oli hoidettu loppuun 22.58.
Siinä välissä mä ehdin vielä käydä saunassa.
Nuo olivat siis X7:n mukana tulleet renkaat.
