tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
Spautio
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1269
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 10:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja Spautio »

Itselläni oli hyvin samantapaisia kummallisia ajatuksia kuin jtbo:lla, siis silloin kun pääsin opiskelemaan Teoreettista filosofiaa vuonna 1994. Husserlit, Nietzschet, Heideggerit, ym. oli mukamasti luettu ja ymmärretty. Omaa pohdintaa vaaditaan paljon jotta näiden herrojen ajatuksia ymmärtää ja osaa soveltaa tähän aikaan. Melkein kaikki on tosin jo unohdettu ja keskitytty taloprojekteihin ym :-)
Viimeksi muokannut Spautio, Ke Touko 02, 2018 8:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Spautio kirjoitti:Itselläni oli hyvin samantapaisia kummallisia ajatuksia kuin jtbo:lla, siis silloin kun pääsin opiskelemaan Teoreettista filosofiiaa vuonna 1994. Husserlit, Nietzschet, Heideggerit, ym. oli mukamasti luettu ja ymmärretty. Omaa pohdintaa vaaditaan paljon jotta näiden herrojen ajatuksia ymmärtää ja osaa
soveltaa tähän aikaan.
Sä unohdit Marxin... :lol: :lol: :lol:

Mitä muuta sä Ülikoolissa opiskelit?

Muinaiskreikkaa, estetiikkaa ja tähtitiedettä?
Spautio
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1269
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 10:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja Spautio »

pvalila kirjoitti:
Spautio kirjoitti:Itselläni oli hyvin samantapaisia kummallisia ajatuksia kuin jtbo:lla, siis silloin kun pääsin opiskelemaan Teoreettista filosofiiaa vuonna 1994. Husserlit, Nietzschet, Heideggerit, ym. oli mukamasti luettu ja ymmärretty. Omaa pohdintaa vaaditaan paljon jotta näiden herrojen ajatuksia ymmärtää ja osaa
soveltaa tähän aikaan.
Sä unohdit Marxin... :lol: :lol: :lol:

Mitä muuta sä Ülikoolissa opiskelit?

Muinaiskreikkaa, estetiikkaa ja tähtitiedettä?
Klassista kreikkaa tietenkin opiskelin latinan ohella, sehän oli ihan luonnollinen sivuaine! Marx sivuutettiin filosofian opinto-ohjelmista ihan syystäkin. Estetiikasta suoritin approbaturin (koska oli helpoin oppiaine mitä löytyi, neljä tenttiä ja siinä se)! :-D
Tähtitiedettä ei kuka vaan päässytkään lukemaan, en itse edes kokeillutkaan.
Viimeksi muokannut Spautio, Ke Touko 02, 2018 9:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
jtbo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10878
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 22:32
Paikkakunta: Ulkona palveluista

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Eräs viisas Sauli sanoi, että halu väärinymmärtää on suurempi kuin halu ymmärtää, tässä helvetissä sitä on katsellut yli 30 vuotta.

Toinen viisas sanoi, ettei aina kannata tehdä asioita samoin.

Mitä on ymmärtää, kenen ymmärryksen mukaan?

Aikansa kutakin.
Spautio
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1269
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 10:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja Spautio »

pvalila kirjoitti:Syy, miksi mä aloin rengassählinkiin oli se, että Ceevitonen tuli mulle tosi vanhojen kesärenkaiden kanssa.

Pintaa niissä oli tosi paljon, mutta DOT ikivanha.

Paitsi että Pekka muisti väärin... :oops: :oops: :oops:

Alle viisi vuotta vanhat nuo Misukat ovat.

Rähmä, mä olisin ihan hyvin voinut ajella noilla!
Oliko kulutuspintaa hieman yli 5mm mitä kahdessa muussakin renkaassa? Eivätkö rengasliikkeessä ihmetelleet miksi vaihdatat kaksi hyväkuntoista Micheliniä kiinakumeihin? No näitä hutiostoksia sattuu itsellenikin tämän tästä.
Mutta hienoa jos olet tottunut jo siihen 55-profiiliseen renkaaseen, jotenkin uskoisin niin että ensi keväänä kyselet kokemuksia 45-profiilisista renkaista? :-D
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Spautio kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Syy, miksi mä aloin rengassählinkiin oli se, että Ceevitonen tuli mulle tosi vanhojen kesärenkaiden kanssa.

Pintaa niissä oli tosi paljon, mutta DOT ikivanha.

Paitsi että Pekka muisti väärin... :oops: :oops: :oops:

Alle viisi vuotta vanhat nuo Misukat ovat.

Rähmä, mä olisin ihan hyvin voinut ajella noilla!
Oliko kulutuspintaa hieman yli 5mm mitä kahdessa muussakin renkaassa? Eivätkö rengasliikkeessä ihmetelleet miksi vaihdatat kaksi hyväkuntoista Micheliniä kiinakumeihin? No näitä hutiostoksia sattuu itsellenikin tämän tästä.
Mutta hienoa jos olet tottunut jo siihen 55-profiiliseen renkaaseen, jotenkin uskoisin niin että ensi keväänä kyselet kokemuksia 45-profiilisista renkaista? :-D
Eivät päätyneet Misukat rengasliikkeeseen.

Tarina meni siis näin:

Seniili ja muistilaho Pekka muisti väärin, että X7:n mukana tulleiden suvimisukoiden DOT on vuodelta 2009. Siispä Pekka sitten osti Torin kautta "uudet" vanteet, joiden päällä olivat kiinankumit: kaksi rengasta neljän millin pinnalla ja kaksi yli kuuden millin pinnalla.

Nuo renkaat Pekka sitten osti itselleen hintaan 150 egeä. Ja niihin sitten ostin nelimillisten tilalle upouudet Landsailit, töineen 162 egeä.

Ja kun nuo olivat jo autoni alla niin sitten mä aloin hankkiutua niistä vanhan dotin kumeista eroon. Jotka, p-le, eivät niin vanhoja olleetkaan.

Mä sain niistä 160 egeä eli maksamalla noin 160 egeä nettona väliä mä sain vaihdettua 16 tuuman Misukat 17 tuuman kiinankumeihin.

Järki älä jätä...

***************

Jos mä jotain voitin niin nyt mulla on X7:n ihan oikeat merkkivanteet alla. Mutta ne eivät ole täydellisessä kunnossa eikä mun tietämykseni hapettumien poishionnasta ole kovinkaan kattava. Missään nimessä en ala vanteita ylihiomaan ja maalauttamaan, mieluummin kestän nuo muutamat valkoiset läikät urhoollisesti. Lakan alla on hapettumia, ne näkyvät lakan läpi valkoisina.
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Suuri automeikkaaja P. Välilä kävi vähän hiomassa noita X7:n orkkisvanteita.

Eli sellaisia valkoisia läikkiä niissä on vain siellä, missä vanne on kiillotettua ja lakattua alumiinia. Hopeaksi maalatuissa osissa ei hapettuamia ole.

Meikä siis rapsutteli auki isoimman valkoisen läikän ja alta paljastui täysin marginaalisesti hapettunut alumiini. Laitoin dremelin terässudin kiinni tavalliseen akkuporaan ja pinta oli hetkessä hiottu sileäksi. Seuraavaksi täytyy kai ostaa vannelakkaa, sellaista taitaa olla myynnissä Biltemassakin?

Periaatteessa jokin kynsilakan kaltainen siveltävä lakka voisi sekin olla hyvä juttu, onkohan sellaista olemassa vannekäyttöön?
warixenjalka
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1485
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 18:26
Paikkakunta: Kotka

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

tuuma kirjoitti:Kivoja kuveja! Mistä tuosta tikasta tietää että on likka? Mä olen aivan onneton lintujen tunnistamisessa. Kottarainen, punatulkku ja talitintti. Variksen ja Harakan erottamisessa jo tökkii tai ei muista kumpi oli kumpi :-)

Jaa siellä suunnalla yhä kutuhommia koulun nurkalla... :lol:
Käpytikkaukolla näkyisi takaraivossa punainen läikkä. Tuo on hyvin selkeä ero noissa. Poikasilla taas on koko päälaki punainen. Niitä ei kuitenkaan pidä sekoittaa harvinaisempiin lajeihin kuten valkoselkätikkakoiraaseen, jonka päälaki on myös kokonaan punainen. Kyseisen lajin likalla se on taas musta. Mutta aika helppo nuo eri (kotimaiset) tikkalajit ja sukupuolet on erottaa toisistaan kun vähän tutustuu aiheeseen.

Wappu meni täälläkin juhlimatta. Kun ei edes voitettu wappurallia... :cry:
- Puolihullu varttisavolainen -
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Tässä sopiva moottoriurheilulaji kaikille, joiden mielestä ääntäkin pitää lähteä:

https://tekniikanmaailma.fi/suihkumoott ... ien-takia/
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Mä luulin, että Über on kova sana heti, kun kilpailu vapautuu.

Mutta aika vaiheessa taitaa poikien systeemit vielä olla.

Syöttäkääpä tuohon lähtöpisteeksi Helsinki-Vantaan lentoasema ja määränpääksi kauppakeskus Jumbo.

Poimivat sut kyytiin jostain keskeltä kenttää, kiitoteiden välistä, ja kuljettavat valtavan lenkin ympäri koko kenttäalueen.

Ei ole siis poikien systeemi edes alustavasti kunnossa, onhan lentokenttä eka piste joka testataan.
warixenjalka
Jäsen
Jäsen
Viestit: 1485
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 18:26
Paikkakunta: Kotka

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

pvalila kirjoitti:Tässä sopiva moottoriurheilulaji kaikille, joiden mielestä ääntäkin pitää lähteä:

https://tekniikanmaailma.fi/suihkumoott ... ien-takia/
Yksi maailman ärsyttävimmistä äänistä on suihkumoottorin vinkuna.
- Puolihullu varttisavolainen -
Avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18270
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

warixenjalka kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Tässä sopiva moottoriurheilulaji kaikille, joiden mielestä ääntäkin pitää lähteä:

https://tekniikanmaailma.fi/suihkumoott ... ien-takia/
Yksi maailman ärsyttävimmistä äänistä on suihkumoottorin vinkuna.
Moni sanoo samaa formuloiden äänestä...

Oletko saanut lisää kuvasatoa?

- Ei pitäisi olla ainakaan välineistä kiinni: Outlander, TVR, fillari, FZ2000...Noilla pitäisi saada kiinni jo mitä vain! :lol: :lol: :lol:
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:
warixenjalka kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Tässä sopiva moottoriurheilulaji kaikille, joiden mielestä ääntäkin pitää lähteä:

https://tekniikanmaailma.fi/suihkumoott ... ien-takia/
Yksi maailman ärsyttävimmistä äänistä on suihkumoottorin vinkuna.
Moni sanoo samaa formuloiden äänestä...

Oletko saanut lisää kuvasatoa?

- Ei pitäisi olla ainakaan välineistä kiinni: Outlander, TVR, fillari, FZ2000...Noilla pitäisi saada kiinni jo mitä vain! :lol: :lol: :lol:
Hih, noilla välineillä ei ehdi kuin nauttia ja tiput lentelee ohi :-D
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Puuh, jotenkin taas vauhdikas viikko ettei ole tännekään ehtinyt mukamas kirjuutella...

Paljastetaan nyt tännekin ja Pvalilalle kiitokset uudesta hankinnastani kotihifiin... Pvalilalle tosin käy päivä päivältä vaikeammaksi tulla enää meidän tontille kun paljastin vaimolleni että Pvalila vinkkasi yhdestä 22kg painavasta vahvistimesta...

Niin semmoinen vanha Yamaha RX-V3000RDS tuli taloon hikipäässä kantamalla. Kyllä siinä erilainen potku ja erilainen soundi on verrattuna vanhaan, mikä ei sekään ihan huono ollut. Herättää ainakin respektiä ulkonäöllään :-)

Niin, mukana tuli hauska alkuajan kosketusnäytöllinen RAV-2000 kake. PC-softallla voi tehdä omanlaisensa käyttöliittymän jos niin haluaa jne. Alkujaan tuo kaiketi Philips Pronton pohjautuva ja Yamaha tehnyt omansa käyttöliittymän ja kuoret.

Taas voi naatiskella muutaman kuukauden...
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17207
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:
Spautio kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Syy, miksi mä aloin rengassählinkiin oli se, että Ceevitonen tuli mulle tosi vanhojen kesärenkaiden kanssa.

Pintaa niissä oli tosi paljon, mutta DOT ikivanha.

Paitsi että Pekka muisti väärin... :oops: :oops: :oops:

Alle viisi vuotta vanhat nuo Misukat ovat.

Rähmä, mä olisin ihan hyvin voinut ajella noilla!
Oliko kulutuspintaa hieman yli 5mm mitä kahdessa muussakin renkaassa? Eivätkö rengasliikkeessä ihmetelleet miksi vaihdatat kaksi hyväkuntoista Micheliniä kiinakumeihin? No näitä hutiostoksia sattuu itsellenikin tämän tästä.
Mutta hienoa jos olet tottunut jo siihen 55-profiiliseen renkaaseen, jotenkin uskoisin niin että ensi keväänä kyselet kokemuksia 45-profiilisista renkaista? :-D
Eivät päätyneet Misukat rengasliikkeeseen.

Tarina meni siis näin:

Seniili ja muistilaho Pekka muisti väärin, että X7:n mukana tulleiden suvimisukoiden DOT on vuodelta 2009. Siispä Pekka sitten osti Torin kautta "uudet" vanteet, joiden päällä olivat kiinankumit: kaksi rengasta neljän millin pinnalla ja kaksi yli kuuden millin pinnalla.

Nuo renkaat Pekka sitten osti itselleen hintaan 150 egeä. Ja niihin sitten ostin nelimillisten tilalle upouudet Landsailit, töineen 162 egeä.

Ja kun nuo olivat jo autoni alla niin sitten mä aloin hankkiutua niistä vanhan dotin kumeista eroon. Jotka, p-le, eivät niin vanhoja olleetkaan.

Mä sain niistä 160 egeä eli maksamalla noin 160 egeä nettona väliä mä sain vaihdettua 16 tuuman Misukat 17 tuuman kiinankumeihin.

Järki älä jätä...

***************

Jos mä jotain voitin niin nyt mulla on X7:n ihan oikeat merkkivanteet alla. Mutta ne eivät ole täydellisessä kunnossa eikä mun tietämykseni hapettumien poishionnasta ole kovinkaan kattava. Missään nimessä en ala vanteita ylihiomaan ja maalauttamaan, mieluummin kestän nuo muutamat valkoiset läikät urhoollisesti. Lakan alla on hapettumia, ne näkyvät lakan läpi valkoisina.
:-) Semmoista sattuu, sanotaan.

Tuota, mikä ihmeen X7? BMW:n öky kaupunkimaasturiko sulle tullut vaivihkaa? :shock:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Vastaa Viestiin